LUKANGA SAMUEL: TovaKuMain2026 به عنوان شعار کمپین؛ موسوینی همچنان می تواند در برگه های رای ظاهر شود


فرآیند تصمیم گیری رای دهندگان به ادراکات و خواسته های آنها مرتبط است. اغلب این یک روش منطقی برای قضاوت کردن اینکه چه کسی فرد مناسب است نیست، بلکه بر اساس برداشت آنها از نامزد هدایت می شود. طبیعتاً، کمپین های سیاسی باید از این برای ایجاد نمایه نامزدی که برای رأی دهندگان جذاب باشد، استفاده کنند.

این کار از طریق مواد ارتباطی رای دهندگان مانند سخنرانی، ادبیات، نامه و پیام های متنی خطاب به رای دهندگان انجام می شود. همه این روش های ارتباطی قبل از انتخابات باید یک پیام را دنبال کند. این پیامی است که حاوی ایده های نامزد است و باید به رای دهندگان رسانده شود.

با گذشت 38 سال از ریاست جمهوری خود، TovaKuMain2026 می تواند بهتر توجیه کند که چرا موسوینی همچنان بهترین رقیب ریاست جمهوری است که اکثر مردم اوگاندایی باید به آن رای دهند.

شعارهای عمومی کمپین های سیاسی مانند TovaKuMain2026 همیشه بازتاب زمان بوده است. راه ایجاد یک پیام کمپین سیاسی که بر ادراک رأی دهندگان تأثیر می گذارد و به آنها کمک می کند تا نامزد شما را انتخاب کنند، همانطور که ONC برای Museveni انجام داد، این است که آن را به ارزش ها و نیازهای اساسی انسانی آنها مرتبط و جذاب کنید.

درست مانند TovaKuMain2026، اوباما در سال 2008 شعار کمپین «بله ما می‌توانیم» را به نمایش گذاشت و تأثیر زیادی داشت. از جمعیت مشتاقی که در راهپیمایی ها آن را شعار می دادند، مشخص بود که این یکی از بهترین پیام های تبلیغاتی چرخه انتخابات بود.
این شعار خواستار مسئولیت شخصی بود. او از هواداران خواست که منتظر تغییر نباشند و در عوض طرفداران آنها شوند. این الهام بخش مردم برای مشارکت در کمپین و ایجاد تفاوت بود. و به طور منحصر به فردی با پایه او سازگار بود. بنابراین، بازاریابی سیاسی در بهترین حالت خود.

یافتن بهترین شعار کمپین شامل اندازه گیری مخاطبان و یافتن آنچه برای آنها مفید است.

شعار تبلیغاتی مانند TovaKuMain2026 فقط نشان نمی دهد که چرا یک نامزد بهتر از مخالفان خود است. یک رای دهنده به طور عینی مقایسه نمی کند تا به چه کسی رای دهد. در عوض، بسته‌بندی او نشان می‌دهد که موسوینی ارزش‌های آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد، می‌خواهد به مسائلی بپردازد که بر آن ارزش‌ها تأثیر می‌گذارد، و از طریق تجربه و ایدئولوژی صلاحیت انجام این کار را دارد.

برای فردی مانند موسوینی که برای انتخاب مجدد نامزد می شود، همیشه نیاز به تغییر تمرکز پیام به پیشرفت های دوره قبل و نیاز به ادامه این حرکت وجود دارد.

رأی دهندگان به نامزد کمتر اهمیت می دهند تا کاری که نامزد قرار است برای آنها انجام دهد. اگر پیام این را به آنها نگوید، توجه آنها را جلب نخواهد کرد. TovaKuMain2026 درباره کارهایی که موسوینی انجام داده و انجام می دهد تا تغییرات مثبتی را برای رای دهندگان ایجاد کند، پست می کند.
این در مورد متقاعد کردن رای دهندگان است، نه فقط آگاه کردن آنها با اطلاعات جدید.

ONC نیز باید بداند که داشتن بهترین شعارهای مبارزاتی نمی تواند پیروزی شما را تضمین کند. اما پیام یک کمپین سیاسی چیزی است که باید به رای دهندگان ارائه دهد تا نامزد خود را تعیین کند. این دلیلی است که او باید به رای دهنده ارائه کند تا نامزد خود را نسبت به رقبای خود انتخاب کند.
ONC همچنین باید با افراد مناسب مشورت کند و پیامی را انتخاب کند که فرآیند تصمیم گیری رای دهندگان را تسهیل کند. به این ترتیب، او می تواند هواداران بیشتری را به دست آورد و همانطور که رسانه ها همیشه گزارش می دهند، در مسیر پیروزی قرار گیرد.

به جرات می توان گفت که حتی شعارهای کمپین عالی که مردم دوست دارند، به شما کمکی نمی کند، اگر نتوانید آنها را به گوش دیگران برسانید.

به هر حال، یکی از چشمگیرترین جنبه های مبارزات انتخاباتی مجدد اوباما در سال 2012 این بود که چگونه تیم او توانسته است شعارهای مبارزات انتخاباتی خود را در کانال های مختلف تغییر دهد و ارتباط برقرار کند.
استفاده کمپین او از رسانه‌های اجتماعی و پیام‌های متنی مرتبط با رای‌دهندگان، پیر و جوان، آن‌ها را به پای صندوق‌های رای کشاند.

بزرگترین مزیت شعارها و پیام های سیاسی این است که آنی، شخصی، محجوب و انعطاف پذیر هستند.

بهترین شعارهای کمپین تضمین می کند که رأی دهندگان ایده روشنی از پیام اصلی کمپین دارند. استراتژی ارتباطی شرکت تمرکز بحث های مهم بر روی پیام است. هر ارتباطی که شعار با رای دهنده دارد باید در پیام تثبیت شود.

روشی که TovaKuMain2026 ONC باعث شد رای دهندگان فوراً پیام او را تشخیص دهند و آن را با نامزد خود مرتبط کنند و دائماً به آنها یادآوری کند که چیست.

رای دهندگان فراموش خواهند کرد که نامزد در سخنرانی خود چه می گوید. آنها یک خط مشی خاص یا پیشینه یک نامزد یا نحوه پیوند آنها با هم را به خاطر نمی آورند. با این حال، آنها احساس شما را به یاد خواهند آورد.

یک منطقه خاکستری ناخوشایند بین سؤالات مشروع در مورد سلامت انسان و پیری وجود دارد. به عنوان مثال، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود زمانی که پیشنهاد کرد سیاستمداران بالای 75 سال باید در آزمون ظرفیت ذهنی شرکت کنند، توجهات را به خود جلب کرد.
این یک سیاست سنی، قانون اساسی مشکوک و در عین حال معقول بود.

برخلاف TovaKuMain2026، که پیام آن موسوینی را به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی هدایت می‌کند، دموکرات‌ها دائماً از سن و هوش رئیس جمهور جو بایدن دفاع می‌کنند. جمهوری خواهان حملات به بایدن 80 ساله را به یک هنر تبدیل کرده اند و از ویدئوهای ویروسی برای برجسته کردن گاف های کلامی مکرر او استفاده می کنند. اما موسوینی که در سال 2026 81 ساله می شود، همچنان می تواند در رای گیری حضور یابد.

TovaKuMain2026 جنجال را در میان حامیان NRM برانگیخته است و ادعا می کنند که ایجاد آن، شعار “Tova Ku Main” در اواخر سال 2022 محبوبیت پیدا کرد و اکنون اغلب در رویدادها و عملکردهای NRM استفاده می شود، جایی که رئیس جمهور Yoweri Museveni برای تمدید حکومت خود پس از سال 2026 تایید شده است.

نسخه کامل این شعار «Omalako Jajja Tova Ku main; باله تووا کو. ما به شما دستور می دهیم که در سال 2026 و پس از آن تحت رهبری Buzzukulu ba Museveni تحت رهبری رئیس آنها Muzzukulu که همچنین مشاور ارشد رئیس جمهور در ONC است، دوباره قیام کنید.

علاوه بر تلاش‌های کنونی ONC، شبکه سراسری کمیشنرهای شهرستانی وفادار به رئیس‌جمهور برای ماندن او در قدرت از سال 1986 بسیار مهم بوده است.
چادر سیاسی بزرگ تیبوخابوروا همچنان در حال رشد است تا افراد زیادی را در خود جای دهد که به او وفادار بوده اند. تعداد حوزه های انتخابیه از 33 حوزه در سال 1986 به 146 حوزه در حال حاضر افزایش یافته است که برای هر کدام یک SEC و در بسیاری از موارد یک معاون لازم است.

وقتی اوگاندایی‌ها در سال 2026 پای صندوق‌های رای می‌روند، یووری موسوینی دقیقاً به مدت 40 سال به عنوان رئیس ملی NRM در راس آن خواهد بود. اما موسوینی که در سال 2026 81 ساله می شود، همچنان می تواند در رای گیری حضور یابد.

نویسنده حامی توسعه اجتماعی و سفیر بشریت است.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید