دولت اوگاندا از ژاپن به خاطر حمایت از پناهندگان تمجید کرد


دولت اوگاندا از طریق وزارت امداد، آمادگی در برابر بلایا و پناهندگان، از دولت ژاپن به دلیل حمایت از پناهندگان در اوگاندا برای دسترسی به غذا و سایر نیازهای اولیه تقدیر کرده است.

افتتاحیه توسط Hon انجام شد. لیلیان آبر، وزیر امور پناهندگان در دفتر نخست وزیری که روز سه شنبه با خبرنگاران در مرکز رسانه ای اوگاندا در کامپالا صحبت می کند.

من از دولت ژاپن به خاطر سخاوت و تعهد قابل توجهش برای حمایت از پناهندگان در اوگاندا سپاسگزارم. حمایت مستمر ژاپن از آژانس‌های سازمان ملل متحد که در این بحران طولانی‌مدت پناهندگان مداخله می‌کنند، تفاوت قابل توجهی در زندگی بسیاری از افرادی که به زور از خانه‌های خود اخراج شده‌اند، ایجاد کرده است. ابر.

Hon Aber گفت که اوگاندا در حال حاضر بزرگترین کشور میزبان پناهندگان در آفریقا با 1.66 میلیون پناهنده است. اوگاندا به تامین امنیت و امید برای کسانی که از درگیری و آزار و اذیت در منطقه فرار می کنند، ادامه می دهد.

همانطور که همه می دانید، تامین نیازهای اولیه برای پناهندگان بسیار گران است. به این ترتیب، ژاپن با حصول اطمینان از اینکه خدمات حیاتی از طریق مشارکت‌های سخاوتمندانه‌شان به آن‌ها بیشتر نیاز دارند، به حمایت خود ادامه داده است.

سفیر ژاپن ساسایاما تاکویا گفت که از سال 2020 تا به امروز، حمایت ژاپن از برنامه جهانی غذا (WFP) تقریباً 11.4 میلیون دلار کمک بلاعوض است که شامل 2.9 میلیون دلار فقط در سال 2024 است. وی گفت که این بودجه هم برای کارهای بشردوستانه در اسکان پناهندگان و هم برای برنامه هایی با هدف کاهش گرسنگی و سوء تغذیه در منطقه کاراموجا در نظر گرفته شده است.

این کمک مالی به کاهش نیازهای تغذیه ای پناهندگان، حمایت از سلامت جنسی و باروری زنان و دختران در اسکان پناهندگان کمک می کند و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) را قادر می سازد تا طیف وسیعی از خدمات را برای پناهندگان حمایت کند. این حمایت نه تنها جانها را نجات داده است، بلکه به بازگرداندن عزت و امید به کسانی که خیلی از دست داده‌اند کمک کرده است.»

کمک های دیگر شامل 2000 متریک تن برنج است که در فوریه 2024 به ارزش حدود 8.5 میلیارد فرانک اوگاندا برای ارائه وعده های غذایی گرم به حدود 50000 پناهنده که در سال های 2024 و 2025 به عنوان مهاجران جدید وارد اوگاندا خواهند شد، منتقل شد.

UNHCR همچنین 2.4 میلیون دلار برای طرح پاسخگویی به پناهندگان اوگاندا در سال 2024 دریافت کرده است. این علاوه بر 1.6 میلیون دلار و 4 میلیون دلار دریافتی به ترتیب در سال های 2022 و 2023، نشانه روشنی است که دولت ژاپن همچنان به تقویت موقعیت خود به عنوان یک متحد کلیدی در حمایت های بشردوستانه از اوگاندا ادامه می دهد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید