مرکز شهر خالی: اعتراض تجار خیابان های کامپالا را خالی می کند


قلب کامپالا به دلیل موجی از نارضایتی در خیابان‌های آن در هرج و مرج فرو رفت، مغازه‌ها در اعتراضی متحد علیه سیستم دریافت و صورت‌حساب الکترونیکی (EFRIS) به تازگی معرفی شده بسته شدند.

راهروهای خرید معمولاً شلوغ به طرز وحشتناکی ساکت بودند زیرا بازرگانان با تشویق فدراسیون انجمن‌های بازرگانان اوگاندا (FUTA) و بعداً توسط انجمن بازرگانان شهر کامپالا-KACITA تقویت شدند و برای تشدید نارضایتی خود به پیاده‌روها رفتند.

روزهای متوالی، پاساژها و ویترین مغازه‌ها که زمانی روشن بودند، خالی ماندند، کرکره‌های فلزی آن‌ها گواهی بصری بر سرخوردگی جمعی خرده‌فروشی‌ها بود.

تنش محسوسی در هوا وجود داشت که با حضور مهیب نیروهای امنیتی که به صورت استراتژیک در نقاط مختلف مرکز شهر قرار داشتند، تشدید شد. از موضع رواقی پلیس نظامی گرفته تا چشمان بیدار واحد میدانی مبارزه با تروریسم، مجریان قانون در بحبوحه افزایش مخالفت ها برای ناآرامی های احتمالی آماده شدند.

نارضایتی شدید در معابر کلیدی مانند Nakiwuba، Namirembe و Kiseko جوشید، جایی که درگیری بین تاجران و پلیس به صحنه‌های آشفته درگیری با گاز اشک‌آور و تیراندازی پراکنده تبدیل شد.

صداهای مصمم تاجران در میان مه دود سوزناک و صدای ناله های اعتراضی مطالبات خود را برای عدالت و جبران خسارت تکرار کردند.

در خط مقدم این شورش، گادفری کاتنگول، رئیس مستحکم انجمن آرکید کامپالا-KATA بود که با اعتقادی تزلزل ناپذیر، نارضایتی تاجران را بیان کرد.

Katongole از عدم شفافیت سیستم EFRIS ابراز تاسف کرد و به ناآگاهی عمیق بازرگانان از مکانیسم‌های آن، همراه با نارضایتی آنها از تعرفه‌های گزاف مانند عوارض واردات 35 درصدی و ادعای شیوه‌های جمع‌آوری مالیات ناعادلانه توسط اداره درآمد اوگاندا (URA) ابراز تاسف کرد.

ما به راه حل چک و صورتحساب های الکترونیکی که بر ما تحمیل می شود اعتراض می کنیم، اما نمی دانیم چگونه کار می کند، مالیات هایی مانند عوارض واردات که 35 درصد است، ما می خواهیم آن را به 20 درصد کاهش دهیم. روش های جمع آوری مالیات ناعادلانه توسط URA،” Katongole گفت.

او از تعطیلی نامحدود مشاغل تا روز جمعه خبر داد و امید خود را به ملاقات برنامه ریزی شده با رئیس جمهور برای رسیدگی مستقیم به پرونده خود بسته است.

دیدار مورد انتظار با رئیس جمهور به عنوان چراغ امید در میان چشم انداز طوفانی از عدم قطعیت ظاهر شد. Katongole بر اهمیت آن تاکید کرد و از تمایل دولت به اجرای سیاست‌ها بدون درک کامل پیامدهای آن برای جامعه تجاری ابراز تاسف کرد. معامله گران با عزم راسخ خود را برای گفتگوی کلیدی آماده کردند که می تواند مسیر حرفه آنها را شکل دهد.

با این حال، در میان شور مخالفان، هشدارهای شوم از راهروهای مجری قانون رسید. لوک آوویسیگیر، معاون سخنگوی پلیس کامپالا، هشدار جدی صادر کرد و گفت که توطئه‌های شیطانی توسط بازیگران سیاسی برای تحریک اعتراضات به انگیزه‌های باطنی خود وجود دارد. او دسیسه های ادعایی سیاستمدارانی را که به دنبال ایجاد هرج و مرج و تضعیف ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات هستند، محکوم کرد و قول داد که نظم و قانون را به هر قیمتی حفظ کند.

در همین حال، موضع محکم اداره درآمد اوگاندا (URA) بدون تغییر باقی ماند زیرا جان موسینگوزی، کمیسر کل، تعهد تزلزل ناپذیر دولت به سیستم EFRIS را تکرار کرد.

موسینگوزی به جامعه تجاری از ادامه تعامل و گفتگو اطمینان داد و بر نیاز به درک متقابل و همکاری در انتقال به رژیم بودجه جدید تاکید کرد.

همانطور که بن بست بین بازرگانان و مقامات ادامه داشت، مرکز شهر در بلاتکلیفی غرق شده بود و سرنوشت کسب و کار و کل اقتصاد در تعادل بود.

در میان تنش‌های در حال جوشش و مواضع ریشه‌دار، یک فراخوان واضح برای راه‌حلی برای این مشکل در مسیرهای پرپیچ و خم کامپالا طنین انداز شد و بر نیاز به گفت‌وگو و سازش در ترسیم راهی به جلو تأکید کرد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید