چرا تکمیل بازسازی استادیوم نامبول طبق برنامه ریزی به تعویق افتاده است


در استادیوم ماندلا، مقامات فوتبال زمین، توالت‌ها، آلاچیق و رختکن را در وضعیت وحشتناکی دیدند و توصیه به نوسازی کامل کردند.

در پاسخ به تماس مقامات فوتبال، دولت از طریق وزارت آموزش و پرورش و ورزش با تیپ مهندسی نیروی دفاع خلق اوگاندا (UPDF) برای تسهیل پروژه بازسازی قرارداد و همچنین دیوار حصاری محیطی برای جلوگیری از تجاوز مردم به ورزشگاه ساخت. زمین

در فوریه 2022، تیم مهندسی UPD پروژه ای را برای بازسازی استادیوم ملی کشور آغاز کرد که با ساخت یک حصار محیطی با هزینه تخمینی 2.3 میلیارد کرون به عنوان فاز اول آغاز شد.

طبق برنامه بعد از تکمیل دیوار محیطی فاز دوم را شروع کردند که بازسازی کامل ورزشگاه بود که بیش از 67 میلیارد تومان نیاز داشت که در بودجه سال مالی 2023/24 تصویب شد. .

طبق برنامه پروژه، مدت زمان کل پروژه تقریباً 15 ماه بود که به تعویق افتاد زیرا دولت می خواست اوگاندا کرینز حداقل یکی از بازی ها را در مقدماتی اخیر AFCON انجام دهد و بازی احتمالی بازی با الجزایر بود که قرار است در 12 ژوئن 2023 برگزار شود

سال گذشته در ماه مارس، وزیر ورزش، پیتر اوگوانگ، به کشور اطلاع داد که دولت تمام تلاش خود را برای آماده سازی استادیوم ملی ماندلا در نامبول تا ژوئن 2023 انجام می دهد.

از هم اکنون، UPDF توانسته است تمام زمین های نامبول را با حصارکشی ایمن کند. UPDF توانست با تخریب سازه های نیمه تخریب شده در هتل و استادیوم بازسازی را آغاز کند. UPDF اعطای تمام قراردادها را تکمیل کرده است و اکنون در انتظار تحویل آنچه برای آماده کردن ورزشگاه برای بازی بعدی ما است، است.

با این حال، هیچ چیز طبق برنامه پیش نرفت، زیرا تنها استادیوم بین المللی کشور هنوز در حال بازسازی است و اوگاندا قادر به میزبانی هیچ بازی بزرگ بین المللی فوتبال نیست، این باعث شده است که تیم ملی به معجزه ای تبدیل شود که از بازدیدکنندگان خود در اتاق یا محل اتصال همسایه میزبانی می کند.

بدتر از همه، گزارش اخیر بازرسی CAF همچنین نشان داد که بازسازی‌های مداوم نامبول کمتر از استانداردهای لازم است و متعاقباً برای مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال 2026 در پایان ژوئن تأیید نشده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: بر اساس نتایج بازرسی اولیه، کارها در چندین بخش از محوطه بیرونی و داخلی ورزشگاه همچنان ادامه دارد و هنوز تکمیل نشده و طبق روال تایید ورزشگاه کافه. .

این گزارش افزود؛ «تأیید فقط در صورتی صادر می‌شود که ورزشگاه در زمان بازرسی شرایط لازم را داشته باشد، که در آن زمان اینطور نیست، که در مورد استادیوم ملی ماندلا صدق نمی‌کند، بنابراین کافه در موقعیتی نیست که اضافه‌ای را اعطا کند. مهلت انجام کارها.”

گزارش بازرسی CAF بسیاری از اوگاندایی ها را شوکه کرد. به گفته موسی ماگوگ، رئیس اتحادیه فوتبال اوگاندا، بازرسی CAF درست بود زیرا وضعیت فعلی ورزشگاه در آن زمان برای آن مناسب نبود.

زمانی که CAF کار می کند، ورزشگاه را با توجه به وضعیت فعلی اش بازرسی می کنند و زمانی که اینجا بودند، حقیقت این است که ما نتوانستیم بازی را در ورزشگاه انجام دهیم، زیرا کارهای ناتمام انجام شده است. کار در حال پیشرفت بسیار فراتر از آن چیزی است که مردم می بینند. اگر امروز به نامبول بروید و سلفی بگیرید، خوب به نظر می رسد، اما مسائل فنی خاصی وجود دارد که باید برای برگزاری مسابقه فوتبال حل شود.» او در جلسه عمومی سه شنبه گفت.

ماگوگو ادامه داد و نشان داد که در حال حاضر هیچ نیمکت یدکی در ورزشگاه وجود ندارد. بنابراین در ظاهر ممکن است برای بینندگان خوب باشد، اما تا زمانی که بازرس جعبه را علامت بزند، مسابقه می تواند در آن لحظه خاص اتفاق بیفتد. بنابراین وقتی CAF اینجا بود، بازرسی آنها برای برگزاری مسابقه فوتبال عملی نبود.”

اگرچه برنامه اولیه برای تکمیل تا ژوئن 2023 و زمانی که استادیوم آماده استفاده می شود، تکمیل می شود، یک سوال بی پاسخ مانده است: چرا بازسازی نامبول هنوز ادامه دارد؟

وزیر اوگوانگ در پاسخ به سوال بالا در پارلمان در جلسه عمومی روز سه‌شنبه، فاش کرد که مسائل مالی باعث تأخیر زیادی شده است زیرا وزیر دارایی پرداخت آخرین قسط پول (17.6 میلیارد شیپور) را برای بیش از شش ماه به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: در واقع من به عنوان وزیر به کشور قول دادم که ورزشگاه سال گذشته طبق برنامه تکمیل شود، اما شما شاهد تاخیری بودید که ناشی از عدم پرداخت مانده پول در شش ماه گذشته بود. مشکل دیگری وجود داشت که باعث تاخیر دیگری شد. چه کسی نقشه‌های ورزشگاه را دریافت می‌کرد، آیا می‌دانستید که یکی از افسران از انتشار آن نقشه‌ها برای مطالبه پول از دولت خودداری کرد؟»

وی ادامه داد و خاطرنشان کرد که نمی توان دلیل تأخیر پروژه را به گردن پیمانکار (تیم مهندسی UPDF) انداخت، زیرا او تمام مدت در محل حضور داشت، اما باید وزارت مالیه را مقصر بدانند که بیش از 6 نفر است که پول نداده است. ماه ها.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید