تأملات سلمان رشدی در مورد چاقو کشی تقریباً کشنده: بینش هایی از The Knife


سلمان رشدیسلمان رشدی

سلمان رشدی، نویسنده مشهور، اخیراً تجربه دلخراش زنده ماندن از یک چاقو کشی تقریباً کشنده در سال 2022 را طی مصاحبه ای به اشتراک گذاشت که اولین بازتاب عمومی خود در مورد این حادثه بود. رشدی با یادآوری شب حمله، رویکرد ناگهانی مهاجم را در حین ارائه در Chautauqua، نیویورک توصیف کرد. رشدی با وجود سال‌ها زندگی در زیر سایه تهدیدهای مرگ ناشی از فتوای آیت‌الله خمینی در سال 1989، اعتراف کرد که وقتی دوباره با خطر قریب‌الوقوع مواجه شد، احساس ناباوری کرد.

سلمان رشدی از این حمله جان سالم به در برد

این حمله که تنها 27 ثانیه به طول انجامید رشدی را با جراحات جدی از جمله از دست دادن بینایی در چشم راستش مواجه کرد. او با صراحت افکار خود را در طول حمله به اشتراک گذاشت و به احتمال مرگ بدون تجربه هیچ مکاشفه‌ای فراطبیعی اذعان کرد. مهاجم رشدی، با انگیزه توهین به مقدسات در رمان آیات شیطانی رشدی، سعی کرد صدای نویسنده را خاموش کند.

رشدی پس از مصیبت‌هایش، شروع به نوشتن کتاب چاقو، بیست و دومین کتاب خود کرد و با اکراه با تهدیدی که زندگی‌اش را تحت الشعاع قرار داده بود مواجه شد. علیرغم اکراه اولیه، او نیاز به پرداختن به فیل در اتاق را درک کرد، که منجر به تغییر دیدگاه و عزم مجدد برای به اشتراک گذاشتن داستان خود شد.

حالا با گذشت نزدیک به دو سال از حمله، رشدی سلامت جسمانی خود را به دست آورده است، البته با یادآوری دائمی این حادثه. او با اذعان به سایه ماندگار این رویداد آسیب زا به زندگی در شمال ایالت نیویورک ادامه می دهد. رشدی از طریق The Knife به خوانندگان درک عمیقی از انعطاف پذیری و تأثیر پایدار زندگی در زیر تهدید دائمی خشونت ارائه می دهد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید