عکس: پرزیدنت موسوینی استادیوم یادبود جنگ ناکیوبو را راه اندازی کرد


رئیس جمهور یووری کاگوتا موسونی در روز پنجشنبه، 25 آوریل 2024، استادیوم یادبود جنگ ناکیوبو را که به تازگی بازسازی شده است، افتتاح کرد.

این استادیوم چند منظوره توسط تاجر خامیس کیگوندو که معروف به هام است ساخته شده است.

در طول راه اندازی، رئیس Museveni تبریک و تشکر کرد و از آقای Hamu Kiggundu برای کار خوب او در نوسازی استادیوم Nakivubo به استانداردهای پیشرفته تشکر کرد.

“اول از همه، کیگوندو مرد جوانی است که فکر می کنم زمانی که NRM به قدرت رسید متولد شد، اما او یک NRM واقعی است، مبتکر است و می داند که می توان در اوگاندا به رفاه دست یافت. این همان چیزی است که ما به شما گفتیم.»

رئیس جمهور گفت که آقای کیگوندو توانست بهترین کار خود را انجام دهد و کشورش را توسعه دهد زیرا به فلسفه “بله ما می توانیم” اعتقاد داشت.

من از کیگوند تشکر می کنم زیرا او توانست این نگرش را نه تنها در این پروژه بلکه در پروژه های دیگر نشان دهد. وقتی او این ایده را مطرح کرد، من به سرعت او را بر اساس روش جنگی خود درک کردم، زیرا زمان زیادی طول نمی کشد تا ما اسکله ها چیزها را بفهمیم. اگر برای تصمیم گیری زمان زیادی بگذرانید، خواهید مرد.»

او ایده روشنی داشت. یک دارایی دولتی به نام Nakivubo وجود دارد، شما آن را به من اجاره می دهید، من آن را با پول خصوصی توسعه می دهم و سپس هزینه های خود را از طریق مجموعه ها و سایر مشاغلی که به مدت 49 سال در آنجا انجام خواهم داد، پوشش می دهم. خب معلوم بود مشکل چیه؟ من به مردم گفتم از این مرد حمایت کنید، اگر اجرا نکرد او را بیرون می اندازیم، اگر اجرا کرد پولش را پس می دهد، چون ما استادیوم دولتی نمی خواهیم، ​​استادیوم کلیسا نمی خواهیم. مهم نیست که ما چه می‌خواهیم، ​​مهم نیست که چه کسی آن را اداره می‌کند، این یک استادیوم در اوگاندا است و در نهایت همه ما از نظر تجاری از آن سود می‌بریم.”

رئیس جمهور موسوینی همچنین خاطرنشان کرد که دولت به سرمایه گذارانی مانند آقای کیگوندو نیاز دارد تا به آن کمک کنند تا برخی از دارایی های توسعه کشور را توسعه دهد.

«اگر ما یک بخش خصوصی داشته باشیم که بتواند کارهایی مانند این را مطابق با دولت و استانداردهای دولت انجام دهد، واقعاً مشکلی وجود نخواهد داشت. من اشیاء را دیده ام. به من اطمینان داده شده است که آنها استانداردهای AFCON و سایر گروه های بین المللی را دارند، بنابراین بسیار خوشحالم. اکنون ما Nambule را داریم که دولتی است، آن هم دولتی است، اما اکنون به مدت 49 سال به Kiggund اجاره داده شده است، و سپس یکی دو مورد دیگر را در هویما و شاید Akii-Bua در لیرا بسازیم. در آینده نیز در هر منطقه یک استادیوم منطقه ای خواهیم داشت.”

وزیر محترم ورزش پیتر اوگوانگ از بانوی اول و وزیر آموزش و پرورش و ورزش، جانت موسوینی، به دلیل اینکه نتوانست در مراسم راه اندازی استادیوم شرکت کند، از حاضران عذرخواهی کرد، اما سریع اضافه کرد که او اخیرا از استادیوم بازدید کرده است.

وی همچنین از رئیس جمهور موسوینی برای راه اندازی این مرکز ورزشی تشکر کرد.

آقای اوگوانگ همچنین از آقای هام به خاطر جسارت در توسعه زیرساخت های ورزشی تقدیر کرد.

«دولت هر سال 70 میلیارد به ورزش می دهد. من می خواهم از هام کیگوند برای کمک به ما برای آماده سازی این دارایی تشکر کنم.

Hon Ogwang همچنین به رئیس جمهور اطلاع داد که بانوی اول و وزیر آموزش و پرورش و ورزش به زودی از وی برای افتتاح استادیوم ملی ماندلا (نامبول) دعوت خواهند کرد که در حال حاضر در حال بازسازی است.

وی گفت: می خواهم بگویم 95 درصد کارها برای راه اندازی استادیوم ملی ماندلا آماده است.

آقای هام کیگوندو از طرف خود از رئیس جمهور موسوینی به خاطر حمایتی که باعث موفقیت پروژه شد تشکر کرد.

وی از دولت NRM به رهبری رئیس جمهور موسوینی به دلیل برقراری صلح در اوگاندا که اجرای برنامه های توسعه را امکان پذیر کرد، قدردانی کرد.

این تاجر همچنین از سایر اوگاندایی ها خواست تا از او برای توسعه کشور الگوبرداری کنند.

به عنوان یک اوگاندایی، من این وظیفه را بر عهده می‌گیرم که خودم و کشورم را توسعه دهم و این کار را به صورت جمعی انجام دهم. این بازتاب مستقیم تلاش ها و مبارزات شماست. شرایط حاکم ایجاد شده توسط رژیم فعلی NRM دلیل اصلی این است که مردی عادی مانند من می تواند چنین پروژه ای را انجام دهد. من دعا می کنم که سایر اوگاندایی ها نیز از این روند پیروی کنند.

در این مراسم مدیر اجرایی KTSA آقای. دوروتی کیساکا، دبیر دائمی وزارت آموزش و ورزش؛ کتی لامارا، شهردار بخش مرکزی کامپالا، گفت: سلیم اوهورو، در میان سایر مقامات.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید