طائبوا معاون رئیس مجلس می گوید: «پارلمان از برنامه آموزشی رئیس جمهور موسوینی حمایت می کند


نایب رئیس مجلس ر. محترم توماس طیبوا تکرار کرد که پارلمان به حمایت از مجلس نمایندگان برای برنامه توسعه مهارت های رئیس جمهور که عمدتاً با هدف مبارزه با بیکاری در اوگاندا است، ادامه خواهد داد.

خانم بازرس مجلس نمایندگان، شنیدم که برای ایجاد تسهیلات مشترک برای جوانان ماهر ما به 10 میلیارد شیلینگ نیاز دارید، لطفا اسناد را به مجلس بیاورید و ما پول را به شما می دهیم. این (برنامه آموزشی) باید مورد حمایت قرار گیرد زیرا راه های حل مشکل بیکاری را ثابت می کند. اجازه دهید از رئیس جمهور موسوینی برای این برنامه فوق العاده تشکر کنیم.

معاون رئیس مجلس، که همچنین نماینده پارلمان در حوزه انتخابیه شمالی روهیندا در شهرستان میتوما است، امروز در مراسم فارغ التحصیلی که در مرکز صنعتی زونال ریاست جمهوری در کیگزی، ناحیه کابال برگزار شد، این سخنان را بیان کرد.

در مجموع 462 کارآموز که از این تعداد 243 نفر دختر دوره اول و دوم بودند، دوره های حرفه ای خود را به پایان رساندند و در هفت (7) رشته گواهینامه دریافت کردند. محصولات نانوایی و قنادی، جوشکاری و ساخت فلز، فرآوری چرم (تولید کفش). خیاطی و طراحی، آرایشگری و گریم، کار ساختمان و نجاری.

Rt. محترم طیبوا از اعضای پارلمان به ویژه اعضای کمیته بودجه برای تخصیص پول به مرکز ریاست جمهوری برای اطمینان از آموزش مهارت های عملی به جوانان بیشتر تشکر کرد و گفت که از این پول به خوبی استفاده شده است. وی از دانش‌آموزان خواست تا هنگام آغاز سفر خود به سمت اقتصاد نقدی نظم و انضباط داشته باشند.

«الان شما به من به عنوان نایب رئیس مجلس نگاه می کنید، اما من چند سال پیش شبیه شما بودم و هیچکس نبودم. یک بار بیرون رفتم و تظاهرات کردم، اما هرگز تمرکزم را از دست ندادم. شما می توانید آن را در زندگی نیز انجام دهید و اکنون نوبت شماست که تغییر ایجاد کنید. Taebwa ارجمند به جوانان گفت و آنها را از عادات بدی مانند اعتیاد به الکل هشدار داد.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکنون داریم اعتیاد به الکل در جوانان است. وقتی پول کمی به دست می آورید، به جای اینکه آن را برای افزایش درآمد سرمایه گذاری کنید، مشروب می خورید. این اشتباه است.”

این مرکز در دو روستا (روکارانگا و مورامبو) در بخش بورانگا، شهرستان فرعی کاموگانگوزی، حوزه انتخابیه غرب ندروا، شهرستان کابال واقع شده است. شامل دانشجویان 9 واحد اداری می باشد. یعنی 6 ناحیه و 3 شهرداری یعنی؛ کابال، شهرداری کابال، ناحیه روباندا، ناحیه روکیگا، ناحیه کیسورا، شهرداری کیسورا، منطقه روکونگیری، شهرداری روکنگیری و منطقه کانونگو.

ارجمند دیوید بهاتی، وزیر دولت در امور بازرگانی و مسئول صنعت و نماینده پارلمان غرب ندروا در کابال، مجلس ایالتی را به دلیل تحقق چشم انداز جلالتمآب رئیس جمهور با ایجاد مراکز آموزشی ریاست جمهوری که مطابق با استانداردها در سراسر کشور هستند، ستایش کرده است.

ما 120 میلیارد شیلینگ برای ساخت مراکز ریاست جمهوری در تمام مناطق اوگاندا اختصاص داده ایم. خوشحالم که انجام شد. ما از کاری که شما انجام می دهید بسیار تحت تأثیر قرار گرفته ایم. تجهیز شما به مهارت هایی که می تواند توسط کشور ما برای ایجاد شغل مورد استفاده قرار گیرد، پیشتاز دستور کار ما به عنوان دولت NRM به رهبری رئیس جمهور Museveni برای تضمین رفاه است. بهاتی گفت و افزود که برنامه توسعه مهارت بخشی از بیشتر صنعتی شدن اوگاندا است.

به گفته ناظر مجلس نمایندگان، خانم جین باریکیه، همه آنچه رئیس جمهور موسوینی در زمان راه اندازی مراکز صنعتی برای دستیابی به آن در نظر داشت، از جمله به دست آمده است. ایجاد شغل در میان جوانان، آموزش ایجاد شغل به جای جویندگان کار، کاهش جرم و جنایت و بالاتر از همه افزایش درآمد خانواده.

خانم بارکجه گفت: “رئیس جمهور اکنون در حال برنامه ریزی برای ایجاد تسهیلات کاربری مشترک با ماشین های لازم در هر منطقه ای است که مرکز توسعه مهارت در آن قرار دارد تا جوانان فارغ التحصیل ما بتوانند به تمرین مهارت های خود ادامه دهند.”

او همچنین شنوندگان را ترغیب کرد که همچنان که فرصت‌ها را دنبال می‌کنند منضبط بمانند.

مرکز منطقه صنعتی کیگزی در منطقه کابال یکی از 19 مرکزی است که در سراسر کشور برای تجهیز بیش از 12000 جوان هر ساله به عنوان بخشی از ابتکار ریاست جمهوری برای ارتقای مهارت جوانان برای وارد کردن آنها به اقتصاد نقدی ساخته شده است. سایر ذینفعان عبارتند از Greater Mbarara، Greater Masaka، Kayunga، Kampala، Kyenjojo، Kasese، Ntaroka، Adjumani، Gulu، Lira، Mbale، Kibuku و Jinja.

کارآموزان دو مجموعه از امتحانات معاونت آموزش صنعتی وزارت آموزش و پرورش و ورزش شامل سنجش پودمانی در مجموعه اول و سطح اول در مجموعه دوم را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

به گفته آقای جانسون توریاموزیمیرا، مدیر ارشد صلاحیت DIT، هر زبان آموز یک گواهینامه سطح یک حرفه ای اوگاندا را از اداره آموزش صنعتی (DIT) دریافت کرد که معادل گواهینامه سطح آموزش اوگاندا است و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

آقای توریاموسیرا گفت: “این گواهی نشان می دهد که شما صلاحیت دارید.”

مدیر مرکز صنعتی منطقه ریاست جمهوری کیگزی، آقای لیون موبیسا امانوئل، UPDF را به دلیل آموزش طرز فکر و جهت گیری ایدئولوژیک آن مورد ستایش قرار داد که به گفته وی، در تلقین مهارت های حرفه ای، سواحیلی، مهارت های زندگی، آمادگی جسمانی و نظم و انضباط کار قابل ستایشی انجام داده است.

“همه کارکنان مسئولیت جمعی دارند تا اطمینان حاصل کنند که همه کارآموزان نظم و انضباط خود را بهبود می بخشند و من خوشحالم که به این مهم دست یافته ایم. ما نه تنها این کارآموزان را آموزش دادیم، بلکه آنها را به عنوان رهبران تحول آفرین پرورش دادیم. قدردانی بزرگ ما از HE Yoweri Kaguta Museveni برای خرد بزرگ او در تربیت جوانان است. همچنین می‌خواهم از او به خاطر عمل به وعده‌اش مبنی بر ایجاد قطب‌های صنعتی طبق بیانیه‌اش در انتخابات گذشته تشکر کنم. میهمان افتخاری ما، می‌خواهم به شما اطلاع دهم که این بهترین راه برای مشارکت جوانان ما در اقتصاد نقدی است.» آقای Mwebesa گفت.

وی از فارغ التحصیلان خواست تا اکنون که مهارت های لازم را دارند آینده خود را بسازند.

من به عنوان یک مدیر، از دیدن زندگی هایی که بخشی از تغییر بوده ام، رضایت درونی خود را دریافت می کنم. من به تو افتخار می کنم. این روزی است که خداوند آفرید.»

نماینده زن در پارلمان شهرستان کابال، محترم. کاترین ندامیرا آتویکیر رئیس جمهور موسوینی را به خاطر دیدگاهش برای مبارزه با فقر در اوگاندا تمجید کرده است.

من از رئیس جمهور موسوینی تشکر می کنم، در دوره ای که او در قدرت بود، از صلح و تحول حمایت کرد. من از فرزندانمان برای مشارکت در اقتصاد نقدی با یادگیری مهارت‌های قابل اشتغال تشکر می‌کنم. به عنوان عضوی از کمیته بودجه، ما موافقت کرده‌ایم که برای گسترش بیشتر قابلیت‌های این برنامه به مجلس ایالتی پول اضافه کنیم.»

مدیر مراکز صنعتی و پروژه های ریاست جمهوری خانه دولتی مهندس ریموند اوکانکواتسا کاموگیشا از شرکایی که با آنها برای اطمینان از موفقیت برنامه کار می کنند سپاسگزار است. از جمله آنها عبارتند از؛ وزارت دولت محلی، RDC، روسای جوانان، افراد دارای معلولیت و UPDF که در تغییر طرز فکر و ایدئولوژی تخصص دارند.

هماهنگ کننده ملی جوانان سابق – خانه ایالتی، مهندس. جوزف سواوا از مردم کیگزی به خاطر انتخاب اعلیحضرت ژنرال یووری کاگوت موسوینی ابراز قدردانی کرده و گفته است که بدون او چنین برنامه هایی انجام نمی شد.

زمانی که رئیس جمهور موسوینی به قدرت رسید، شمع صلحی را که هنوز در اوگاندا می سوزد روشن کرد. به همین دلیل است که می توانیم فرزندان خود را به اینجا بفرستیم و شش ماه رایگان بدون وقفه درس بخوانیم و اکنون اینجا هستیم تا صلاحیت آنها را جشن بگیریم. زمانی که رئیس جمهور موسوینی گفت که آینده شما را تضمین می کند، منظورش همین بود.” گفت سوا.

ابتکار ریاست جمهوری برای ایجاد یک مرکز صنعتی منطقه ای در منطقه کیگزی با هدف ارتقای مهارت جوانان در مناطق روکونگیری، کاباله، کیسورا، کانونگو، روباندا و روکیگا انجام شده است.

در این مراسم کمیسران ولسوالی های مقیم، روسای LCV، افسران امنیتی، افسران بازرگانی ولسوالی ها و رؤسای ولسوالی های جنبش مقاومت ملی-NRM حضور داشتند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید