وزیر کیافاتوگابی خواستار بهبود استراتژی ها برای اجرای مانیفست NRM شد


وزیر دولت در امور سرمایه و شهر پایتخت کامپالا محترم. کابویه کیوفاتوگابی بر لزوم حمایت از روش های اجرای مانیفست NRM تاکید کرد. وزیر با تمجید از چشم انداز جامع مانیفست، بر نیاز به راهبردهای قوی تر و موثرتر برای تبدیل این اهداف به واقعیت ملموس برای عموم تاکید کرد.

وزیر کیفاتوگابی به نمایندگی از ملی بابلندی وزیر امور ریاست جمهوری در جریان بررسی میان مدت مانیفست نهضت مقاومت ملی 2021/26 در روز پنجشنبه، بر اهمیت همسویی چارچوب سیاستی با ابتکارات مردمی تأکید کرد و اطمینان حاصل کرد که برنامه های توسعه مانند پریش. مدل توسعه (PDM) Myoga به طور موثر به جوامع محلی آبشار می شود.

وزیر بر اهمیت توسعه همکاری‌ها بین سازمان‌های دولتی، نهادهای بخش خصوصی و سازمان‌های جامعه مدنی برای استفاده از تجربیات و منابع جمعی برای اجرای اهداف این مانیفست تاکید کرد. او با حمایت از ساختارهای حاکمیتی فراگیر و مشارکتی، پتانسیل توانمندسازی شهروندان را به عنوان عوامل فعال تغییر برجسته کرد و از این طریق به توسعه پایدار و پیشرفت اجتماعی-اقتصادی کمک کرد، که به نوبه خود به نفع حزب عمل می کند.

وی گفت: “می خواهم تکرار کنم که این بازنگری به ما اطمینان داده است که در مسیر تحقق این مانیفست هستیم، بنابراین از همه ذینفعان مسئول می خواهم به نظارت بر تحقق تعهدات مندرج در مانیفست 2021/26 ادامه دهند.” او گفت.

یکی از راهکارهایی که وزیر بر آن تاکید کرد، اطلاع رسانی و اطلاع رسانی درباره مانیفست به ویژه در پروژه هایی مانند PDM است.

«اعضا، من شما را تشویق می‌کنم که این بررسی میان‌مدت را به‌عنوان پیش‌رو و چشم‌گشا انتخاب کنید، زیرا ما رهبر هستیم. با این حال، مشکل در ارتباطات، به ویژه در پروژه‌ای مانند PDM، که در آن هر رهبر محلی اطلاعات متفاوتی دارد، بر اجرای روان و بدون درز آن تأثیر گذاشت.

ویلیس بشاشا، مدیر اجرای مانیفست، گفت: در حال حاضر روند اجرا به خوبی پیش می رود و معتقد است تا پایان دوره درصد اجرا بیشتر خواهد شد.

وضعیت پیاده سازی

آقای بشاشا خاطرنشان کرد: نتایج بررسی میان‌مدت پس از گذشت دو سال و نیم از اجرا نشان می‌دهد که دولت 35 درصد از تعهدات مندرج در مانیفست را انجام داده است و 46 درصد از تعهدات در حال انجام است و 19 درصد هنوز به پایان نرسیده است. برآورده شد. امتیاز فعلی بهبودی نسبت به امتیاز قبلی است که در می 2023 محاسبه شد، زمانی که نرخ دستیابی 20٪ بود. اجرا در حال حاضر 35 درصد است.

از نظر ایجاد شغل و رونق برای همه اوگانداها، ما 16 درصد را بایگانی کرده ایم، 40 درصد شروع شده و 44 درصد هنوز اجرا نشده است. در بخش اقتصادی، نرخ فقر از 21.4 درصد در سال 2021 به 20.3 درصد کاهش یافت. برخی از تعهدات انجام شده شامل جمعیت زیر خط فقر (درصد) است که 20.3 درصد در مقابل هدف 20.55 درصد بوده است.

در مورد مدل توسعه محله، آقای بشاشا گفت که تا به امروز 10585 SACCO در سراسر کشور ایجاد شده است و در مجموع 10500 B10 به بیش از 10500 SACCOS پرداخت شده است که 1032183 نفر در سراسر کشور از آن بهره مند هستند. از اکتبر 2023، 97٪ از ذینفعان نمونه PRF (97٪ از طریق بانک های تجاری) دریافت کردند. پرداخت های PRF به ذینفعان نهایی به طور متوسط ​​84٪ بود.

در مورد سلامت، او گفت که NRM به تدریج یک سیستم بهداشتی ایجاد کرده است که می تواند پیشگیری، نظارت و درمان بیماری ها و بیماری های مختلف را در میان جمعیت ما امکان پذیر کند. در سال 2023، امید به زندگی در اوگاندا 64.38 سال بود که 0.51٪ نسبت به سال 2022 افزایش داشت. در سال 2022، 64.06 سال بود که 0.51٪ نسبت به سال 2021 افزایش داشت امید به زندگی در اوگاندا در سال 2021 63.73 سال بود.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که دولت با افزایش تعداد ضابطان قضایی و حقوق آنها، افزایش تعداد مدارهای قضایی و معرفی فناوری در دادگاه‌ها، تلاش‌هایی را برای بهبود اداره و اجرای عدالت انجام داده است. 55 درصد تعهدات آنها انجام شده است.

UPDF همچنین اقداماتی را برای اطمینان از اجرای کامل 50 درصد از تعهدات خود انجام داده است. اجرای تعهدات نفت و گاز نیز به خوبی پیش می رود.

از نظر علم، نوآوری و فناوری، 2 اتوبوس Kiira EV و 5 اتوبوس Tondeka تحت پروژه KIIRA EV که اکنون در Jinja برای تأسیس شرکت KIIRA Motors، یک تولیدکننده تجهیزات اصلی پایونیر در شرق آفریقا تأسیس شده است، تولید شد. بیش از 80 میلیون دلار در این کارخانه سرمایه گذاری شده است و راه اندازی رسمی باید در نوامبر 2023 انجام شود.

آقای باشاشا تاکید کرد که علیرغم پیشرفت در اجرای مانیفست NRM، چالش های مداوم همچنان مانع از اجرای تعهدات دولت فعلی به اوگاندا می شود.

از جمله مشکلاتی که ایشان برشمردند عبارتند از:

تأخیر در تملک زمین اجرای پروژه را کند می کند و این همچنان بر بهره وری در تعدادی از بخش ها تأثیر می گذارد. اولویت بندی تعهدات مانیفست در طول دوره برنامه ریزی و بودجه NDP. هنوز بین دوره اجرای NDP III و Manifesto فاصله وجود دارد.

منابع محدود برای پروژه های عمرانی تغییرات آهسته ذهنیت برای ارائه خدمات. سطح بالای فساد. هزینه کسب و کار در اوگاندا هنوز بالاست. بار بدهی بالا

مشکلات انتقالی رویکرد برنامه ای به برنامه ریزی. ایجاد واحدهای اداری جدید دولت محلی که چارچوب برنامه ریزی را مخدوش می کند. فرآیندهای برنامه ریزی و بودجه در سطح دولت محلی باید بیشتر با فرآیندهای موجود در سطح ملی تلفیق شود.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید