عجیب اما واقعی است زیرا زن 92 ساله ایگانگا پس از اعلام مرده بودنش، بودجه سیج تمام می شود.


یک زن 92 ساله به مدت 15 ماه است که هیچ پولی از کمک های اجتماعی برای سالمندان (SAGE) دریافت نکرده است، زیرا اوایل سال گذشته به اشتباه اعلام شد که او مرده است.

Zevulens Namulonda ساکن روستای Navandala در منطقه Iganga است.

نامولوندا، که حدود پنج کیلومتر از روستای خود تا شهرستان ناواندالا که در آن وجوه پرداخت می‌شود، پیاده‌روی می‌کند، اولین بار در فوریه سال گذشته هنگامی که تیم‌های SAGE مبلغ 75000 شیلینگ را در آوریل پرداخت کردند، متوجه این خطا شد. علی‌رغم وعده‌ها برای رفع مشکل و پرداخت 225000 شیلینگ بدهی، Namulonda زمانی که همان تیم بودجه را به مدت 9 ماه در دسامبر منتشر کرد، ناامید شد، اما به دلیل تایید سیستم مرگ او، همچنان کنار گذاشته شد.

او همچنین بودجه ژانویه، فوریه و مارس 2024 را از دست داد زیرا سیستم SAGE همچنان به اشتباه مرگ او را تأیید می کند.
علی‌رغم تلاش‌های تیم‌های SAGE برای اصلاح وضعیت با عکاسی از او، ذکر شماره شناسایی ملی و انگشت نگاری از او، دسترسی Namulondo به داروهای ضروری و مایحتاج روزانه مسدود شده است.

Namulonda که با پنج نوه خود زندگی می کند، نه تنها برای هزینه های پزشکی، بلکه برای خرید کالاهای ضروری مانند صابون، شکر و سبزیجات به بودجه SAGE متکی است. علی‌رغم تلاش‌ها برای مشارکت دادن سهامدارانی که بر برنامه SAGE نظارت می‌کنند، از جمله کمیسر ناحیه، هیچ پیشرفتی در حل و فصل پرونده او حاصل نشده است.

دیوید موتوگیرا، رئیس LC II Bugonga Parish که مسئول نظارت بر برنامه SAGE است، به بازی نادرست مشکوک است و اشاره می کند که Namulonda از زمان تأسیس برنامه در سال 2016 یک ذینفع معمولی بوده است. او تردید دارد که چگونه می‌توان بدون اطلاع او اعلام کرد که او مرده است، زیرا او مرتباً به مقامات منطقه در مورد رفاه افراد ذینفع اطلاع می‌دهد.

من هر ماه از تمام ذینفعان SAGE بازدید می کنم و به مقامات منطقه در مورد رفاه آنها اطلاع می دهم. مشکوک است که شخص دیگری بدون دخالت من نامولوندو را مرده اعلام کند، اما من هر ماه اخبار مربوط به این افراد مسن را به آنها می‌دهم.»

یک مقام ناشناس درگیر در برنامه SAGE در منطقه ایگانگا اعتراف کرد که با وجود تلاش‌ها برای به‌روزرسانی سیستم در سرورهای مرکزی، این مشکل همچنان ادامه دارد. Wandero Sadala از Iganga RDC اطمینان داد که پرونده Namulondo برای حل و فصل به هماهنگ کننده منطقه SAGE ارجاع شده است، و قول داد که برای تکمیل به موقع آن را پیگیری کند.

وی می گوید: من از این موضوع آگاه هستم و مطمئناً در کوتاه ترین زمان ممکن آن را به نتیجه منطقی خواهم رساند. برنامه SAGE بودجه را به طور متوالی در سه، شش یا نه ماه پرداخت می کند تا افراد سالمند بتوانند به طور مؤثر اقلام ضروری را برنامه ریزی و خریداری کنند، با توجه به اینکه کمک هزینه ماهیانه 25000 شیلینگ ممکن است نیازهای آنها را پوشش ندهد.

(اعتبار: URN)

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید