جانت موسوینی، وزیر آموزش و پرورش، دانشگاه کینگ سزار را به دلیل برنده شدن در علم و فناوری ستایش می کند


کامپالا، اوگاندا – جانت موسوینی، وزیر آموزش و ورزش، از دانشگاه کینگ سزار به دلیل تعهد آن به تعالی در آموزش، به ویژه در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) تقدیر کرده است.

بانوی اول که در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه سخنرانی می کرد، سخنرانی وی توسط وزیر آموزش عالی، جان کی. موینگا، به 240 فارغ التحصیل از 11 کشور از جمله اوگاندا، جمهوری دموکراتیک کنگو، کنیا، نیجریه، رواندا و جنوب تبریک گفت. سودان، سومالی، تانزانیا، زنگبار و غیره

“این نشان می دهد که اوگاندا آموزش عالی با کیفیت ارائه می دهد و این چیزی است که مردم به دنبال آن هستند. من می‌خواهم این حضور جهانی را به دانشگاه سلطنتی تبریک بگویم.»

وزیر از فعالیت های این دانشگاه در زمینه آموزش و پرورش دانشجویان، به ویژه دانشکده پزشکی، بهداشت و علوم زیستی که 102 فارغ التحصیل علوم پزشکی را تولید کرد، بسیار قدردانی کرد. وی همچنین به سهم والدین و سرپرستان در حمایت از فارغ التحصیلان در طول مسیر تحصیلی آنها اشاره کرد.

من از کمک والدین و سرپرستان برای حمایت از فارغ التحصیلان در طول سفر تحصیلی آنها قدردانی می کنم. آفرین و بسیار متشکرم،” او گفت.

بانوی اول بر اهمیت پژوهش، نوآوری و نشر در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: پژوهش و نشر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دانشگاه‌ها است که آن‌ها را از سایر مؤسسات آموزشی متمایز می‌کند. هر دانشمندی که برای کمک به مجموعه دانش تحقیقی انجام ندهد محکوم به فناست.»
وی خطاب به فارغ التحصیلان گفت: هدف اصلی از ورود به دانشگاه تنها کسب دانش دانشگاهی نیست، بلکه ایجاد فرصت برای توسعه مهارت های تحلیلی و حل مسئله است… نتیجه نهایی تحصیلات دانشگاهی باید کسب باشد. ظرفیت فکری برای استدلال، توانایی درک و توسعه انعطاف‌پذیری و مهارت‌های زندگی که شما را قادر می‌سازد تا با چالش‌های پیش رو روبرو شوید.»

وی از فارغ التحصیلان خواست تا دانش خود را برای تغییر زندگی و جوامع خود به کار گیرند و بر اهمیت ارزش هایی مانند صداقت، روحیه تیمی، تعهد، تدبیر، میهن پرستی، احترام به کرامت انسانی، صبر و فروتنی تاکید کرد.

مدرک‌هایی که امروز دریافت کرده‌اید فقط مدارک کاغذی هستند. ارزش واقعی بستگی به این دارد که چگونه دانش را برای تغییر زندگی خود و جامعه ای که از آن آمده اید به کار ببرید.

معاون رئیس مجلس توماس طیبوا، رئیس هیئت امنای دانشگاه کینگ سزار، از دانشگاه کینگ سزار به دلیل تعهد آن به کیفیت و مرتبط بودن تقدیر کرد و بر سرمایه گذاری مالی قابل توجه انجام شده توسط دانشگاه و تأثیر مثبت آن بر فرصت های شغلی در کشور تأکید کرد.

می‌خواهم از دانشگاه کینگ سزار به خاطر سرمایه‌گذاری‌اش در آموزش تمجید کنم. طائبوا گفت: می‌دانم که ده‌ها میلیون دلار در اینجا سرمایه‌گذاری شده است و می‌خواهم اذعان کنم که این سرمایه‌گذاری‌ها فرصت‌های شغلی را برای بسیاری از مردم ایجاد کرده است، و افزود: «به جای سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌ها در کولولو، جایی که او زمین‌های زیادی دارد. ملکی که فقط چند نفر روی آن کار می کنند، Y.V.Y.V. پادشاه سزار مولنگا T.G. تصمیم گرفتیم در آموزش سرمایه گذاری کنیم که تأثیری ماندگار بر کشور ما خواهد داشت.»

اعلیحضرت پادشاه سزار مولنگا تی جی، رئیس دانشگاه کینگ سزار، بر اهمیت کار سخت، فداکاری و نوآوری تاکید کرد و فارغ التحصیلان را تشویق کرد تا تأثیر مثبتی بر جوامع خود بگذارند و هرگز شک نکنید که می توانند در زندگی مردم تغییر ایجاد کنند. دیگران.

او گفت: “من می خواهم همه شما را تشویق کنم که هرگز از خدا نترسید، بلکه به او احترام بگذارید و به او اعتماد کنید.” “و همانطور که به دنیا می روید، از شما می خواهم که صبور، مهربان و دلسوز باشید. شهروندان خوبی باشید و تأثیر مثبتی بر جوامع خود بگذارید.»

او از فارغ التحصیلان خواست که خارج از چارچوب فکر کنند و برای ایجاد راه حل های نوآورانه خود برای مشکلات واقعی تلاش کنند. مولنگا همچنین بر اهمیت استفاده از فناوری و نوآوری تاکید کرد و از شرکت هایی مانند مایکروسافت، اپل، انویدیا، آرامکو عربستان، گوگل و آمازون به عنوان نمونه هایی از موفقیت یاد کرد.

چرا ما نمی توانیم گوگل و فیس بوک خود را ایجاد کنیم؟ چرا ما نمی توانیم نوآوری کنیم و جهان را تغییر دهیم؟ ما باید عمیق‌تر در مغزمان کاوش کنیم و بفهمیم چه توانایی‌هایی داریم.» او فارغ‌التحصیلان را به چالش کشید.

دکتر کریس باریومونسی، رئیس شورای دانشگاه، گفت که دانشگاه پادشاه سزار در حال تبدیل شدن به یک مرکز برتر در آموزش عالی است.

دکتر باریومونسی تاکید کرد که این موسسه بر روی حوزه های کلیدی مانند پزشکی، بهداشت و علوم زیستی، مهندسی و برنامه های فناوری متمرکز است. وی بر تعهد دانشگاه به تحقیق، نوآوری و توسعه فناوری و همچنین تلاش برای مشارکت با سایر دانشگاه ها و شرکت ها برای بهبود برنامه های خود تاکید کرد.

این دانشگاه در حال گسترش ارائه‌های خود برای شامل MSc، PhD و سایر مدارک تحصیلات تکمیلی است، با برنامه‌های جدید در رشته‌های زنان و زایمان، داخلی، جراحی و اطفال که قرار است در سال آینده راه اندازی شود. دکتر باریومونسی همچنین از همکاری با دانشگاه های خارج از کشور برای ارائه برنامه های ساندویچ و مجازی و همکاری با یک شرکت دانشگاهی در هند برای خودکارسازی سیستم های دانشگاهی و استفاده از فناوری دیجیتال خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انقلاب چهارم و پنجم صنعتی بر اهمیت پیاده‌سازی فناوری در آموزش تاکید کرد. وی پتانسیل فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری نانو را برای بهبود آموزش و یادگیری برجسته کرد.

دکتر بوریومونسی از حمایت مقامات نظارتی و جامعه دانشگاهی ابراز قدردانی کرد و خواستار ادامه سرمایه گذاری در این موسسه شد. وی ضمن تبریک به فارغ التحصیلان از آنان خواست به کسب دانش و ارتقای سطح شایستگی خود ادامه دهند.

دکتر چاریتی مولنگا، معاون رئیس دانشگاه کینگ سزار، موفقیت این دانشگاه را در کسب اعتبار برای تمام برنامه های دانشگاهی از شورای ملی آموزش عالی برجسته کرد.

او گفت: «این گواهی بر فداکاری و تلاش سخت مدیریت، کارکنان و دانشجویان ما است.

معاون رئیس دانشگاه همچنین به حمایت و راهنمایی موسسات بهداشتی و شوراهای حرفه ای مختلف از جمله شورای پزشکی و دندانپزشکی اوگاندا، شورای پرستاری و مامایی اوگاندا و شورای متخصصان بهداشت متفقین اشاره کرد.

دکتر مولنگا از فارغ التحصیلان خواست تا با شجاعت و اعتماد به نفس پیش بروند و تأثیر مثبتی بر دنیای اطراف خود بگذارند.

او گفت: «به یاد داشته باشید که دانش، مهارت و عزم راسخ برای موفقیت دارید.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید