UPC از دولت می خواهد که در روز جهانی کارگر به حقوق کارگران رسیدگی کند


کنگره خلق اوگاندا (UPC) از دولت خواسته است تا به حقوق کارگران در طول جشن های روز جهانی کارگر که برای 1 می 2024 در زمین های موکابورا در فورت پورتال سیتی در نظر گرفته شده است، رسیدگی کند.

خانم آراه اویات شارون، سخنگوی UPC، در یک کنفرانس رسانه ای در روز چهارشنبه در کامپالا، گفت که دوره پس از کووید-19 بسیاری از مشاغل را از کار انداخته است و کارگران بیکار شده و با روزهای سختی روبرو شده اند.

«واقعیت برای کارگران مزرعه کاملاً متفاوت است، زیرا آنها شغلی ندارند، عدالت اجتماعی و اقتصادی ندارند. محل کار ما باید اصول انصاف، احترام به حقوق، انصاف و کرامت کارگران و دسترسی به منابع را ترویج کند.

خانم آراه گفت که UPC به موضوع امسال روز جهانی کارگر توجه می کند که خواستار این است: «بهبود دسترسی به عدالت کار. شرط لازم برای افزایش بهره وری.»

UPC معتقد است که این موضوع تنها در صورتی می تواند معنادار باشد که استانداردهای کار، قوانین و انصاف را در همه شرایط کاری به طور جدی اجرا کنیم و یک رابطه کاری هماهنگ بین کارفرما و کارمند را تضمین کنیم. این کار می تواند به طور موثر کارایی و بهره وری کار را افزایش دهد.

آقای موزی فیزو، رئیس رسانه و ارتباطات، UPC موارد نقض حقوق کارگران را برشمرد. ساعات کار طولانی با دستمزد کم، نبود تجهیزات حفاظت فردی و ماه ها بدون دستمزد از دیگر شرایط خدمت است.

وی گفت: دولت در گذشته بازرسی های تصادفی از کارخانه ها را انجام داده و متخلفان حقوق کارگران را تحت تعقیب قرار داده است.

این امر منجر به تضییع حقوق کارگران و نادیده گرفتن مشکلات و شکایات آنها توسط کارفرمایان می شود. این امر به طور خودکار روحیه کارگران را کاهش می دهد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر بهره وری تأثیر می گذارد.

UPC همچنین با نگرانی خاطر نشان کرد که اکثر کارکنان اوگاندا در نیروی کار به عنوان کارگران عادی رفتار می شوند. وی خاطرنشان کرد که؛ چنین وضعیت کارگر گاه به گاه نمی تواند منجر به افزایش بهره وری و درآمد شود.

اکثر کارگران ما حقوق خود را نمی دانند و پس از بازنشستگی از خدمت فعال مشکل سالمندی بدون صندوق تامین اجتماعی وجود دارد، زیرا طبق گزارش ملی، تنها 14.5 درصد از کارفرمایان برای کارمندان خود از صندوق تامین اجتماعی ملی (NSSF) پرداخت می کنند. نیروهای بررسی نیروی کار (2021) “او گفت.

وی گفت که باید با پیگیری عدالت کار به این موضوع رسیدگی شود که می تواند در انتصابات رسمی برای شرایط یا شرایط مورد توافق خدمت کمک کند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید