جابجایی زندان لوزیرا بحث هایی را در میان نمایندگان مجلس به راه انداخته است


طرحی رسمی در پارلمان برای جابجایی زندان لوزیرا به منظور ایجاد یک هتل پنج ستاره ارائه خواهد شد.

روز چهارشنبه 24 آوریل 2024، وزیر امور داخله، ژنرال دیوید موهوزی، بیانیه ای منتشر کرد که گفت: زندان ویران شده که در دهه 1920 ساخته شده است، با فشار روزافزون تعداد زندانیان و کارکنان مواجه است که اکنون به 8790 نفر می رسد. و به ترتیب 2653.

موحوزی سه موضع را برای رسیدگی به این وضعیت ارائه کرد که با نوسازی و توسعه تاسیسات فعلی لوزیرا به مبلغ 400 میلیارد ریال آغاز شد.

او افزود که گزینه دیگر این است که زندان با هزینه های عمومی جابجا شود و در عین حال زمین و محل در لوزیرا برای اهداف دیگر حفظ شود.

وی افزود: «آخرین گزینه، جابه‌جایی زندان لوزیری با هزینه تخمینی 934 میلیارد ریال برای تسهیل بازداشت مؤثر، بازپروری و اصلاح مجرمان با هزینه توسعه‌دهنده است».

با این حال نمایندگان نسبت به پیشنهادات وزیر احتیاط کردند.

محترم آسومان باسالیروا (JEEMA، شهرداری بوگیری، بوگیری) ابراز تردید کرد و گفت که جابجایی زندان های لوزیرا نوعی غصب زمین است. وی افزود که گروه تیان تانگ که پیشنهاد ساخت این هتل را دارد در لیست سیاه قرار دارد و بدهی زیادی دارد.

عضو پارلمان شهرستان کاسیلا، محترم. الیجا اوکوپا نیاز به چنین زمین وسیعی را زیر سوال برد و متعجب بود که چرا هتل به تمام 260 هکتار نیاز دارد.

اریک موسانا (مستقل، منطقه شرقی بویاگا) با این اقدام مخالفت کرد و استدلال کرد که «چیزها در حال شکست هستند. برای زمین لوزیرا، بگذارید ذخیره‌ای از زندان‌ها باشد، بگذارید زمین را در جای دیگری بگیریم.

محترم جین ایور (NRM، نماینده زنان ناحیه پاکواچ) یک مکان جایگزین برای هتل پیشنهاد کرد.
زمان تمرکز بر شهرهای توریستی این کشور فرا رسیده است و پاکواچ بهترین آنها را ارائه می دهد. ما آنجا یک مخزن بزرگ داریم. من پیشنهاد می کنم که یک هتل پنج ستاره در این منطقه قرار گیرد تا توسعه را از کامپالا خارج کنیم.

نماینده زنان شهرستان جینجا، محترم. لوی کتالی نسبت به توزیع رایگان زمین های اصلی ابراز نگرانی کرد. «انتقال زندان ها توزیع رایگان زمین های برتر است. اگر بدترین اتفاق بیفتد، آنها می توانند چند هکتار را بفروشند و زندان های لوزیرا را بازسازی کنند.”

Hon Juliet Kinyamatama (NRM، نماینده زنان شهرستان راکای) گفت که پیشنهاد جابجایی زندانها یک کلاهبرداری بود.

Hon Fredrick Angura (NRM, Torara County South) از پیشنهاد جابه‌جایی زندان‌ها حمایت کرد و گفت که در سراسر جهان مراکز اصلاح و تربیت در قلب شهرها قرار ندارند و افزود که “لوسیرا به آرامی و مطمئناً توسط شهرنشینی در حال نابودی است.” .

عضو پارلمان شهرستان اروت، محترم. جاناتان اودور گفت که باید طرحی در مورد اساسنامه ارائه شود و افزود که بحث در مورد این حرکت همانطور که بود، روند را مشروعیت می بخشد.

آنیتا آمونگ، رئیس مجلس، گفت که تصمیم برای جابجایی زندان ها یک فرمان اجرایی است، اما با پیشنهاد اودورو مبنی بر اینکه این طرح باید بر اساس موضوع جابجایی زندان انجام شود، موافقت کرد.
ما می‌خواهیم دادخواستی ارائه کنیم و بگوییم، از آنجایی که سرزمین زندان‌های اوگاندا متعلق به مردم اوگاندا است، ما معتقدیم که زمین‌های اشغال شده توسط زندان‌های اوگاندا، مالکیت زندان‌های اوگاندا باقی می‌ماند. – گوینده خودش را جهت داد.

رهبر اپوزیسیون محترم. جوئل سنیونی گفت موارد زیادی وجود دارد که زمین بدون توسعه واگذار شده است.
ما شاهد توزیع زمین بوده ایم، اما توسعه ای وجود ندارد، بنابراین اعتمادی وجود ندارد. این بزرگترین مشکل است. اگر اعتماد نباشد، حتی اگر فکر خوبی هم داشته باشید، عمل نمی شود.»

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید