منطقه روونزوری از رئیس جمهور موسوینی برای آموزش جوانان برای پیوستن به اقتصاد نقدی استقبال می کند.


رهبران منطقه بوندیبوگیو در زیرمنطقه روونزوری، رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی را به خاطر برنامه توسعه مهارت های جوانان رویایی او که به گفته آنها یکی از موفق ترین کمپین ها برای مبارزه با بیکاری در اوگاندا است، ستایش کرده اند.

به گفته Hon. ریچارد گافابوسا، عضو پارلمان شهرستان بوامبا در شهرستان بوندی‌بوگیو، برنامه توسعه مهارت‌های ریاست‌جمهوری که توسط ناظر مجلس نمایندگان، خانم جین باریکیه مدیریت می‌شود، به هزاران جوان در سراسر کشور که پس از دریافت نکردن امید خود را از دست داده‌اند، شغل ارائه کرده است. آموزش رسمی

بسیاری از مردم برای گرفتن مدرک عجله دارند، اما شما چه نوع مدرکی می گیرید؟ این برنامه که توسط رئیس جمهور این کشور، Yoweri Kaguta Museveni راه اندازی شده است، اینجا برای جمع آوری بزرگترین گروه از جوانان با مهارت های قابل اشتغال است. این چیزی است که مردم اوگاندا به آن نیاز دارند.

این قانونگذار در روز چهارشنبه، 24 آوریل 2024، در حالی که ریاست اولین مراسم فارغ التحصیلی 479 جوانی را که دوره های حرفه ای را در مرکز صنعتی زیرمنطقه ای روونزوری واقع در ناحیه نتاروکا به پایان رساندند، بیان کرد.

به دانش‌آموزان همگروه اول و دوم که از مناطق Ntaroka، Fort Portal City و Bundibugyo کشیده شده‌اند، گواهینامه‌هایی در هفت (7) رشته حرفه‌ای قابل اشتغال اعطا شد. خیاطی و طراحی، آرایشگری و میکاپ، کار ساختمانی، نجاری و نازک کاری، جوشکاری و فلزکاری، نانوایی و قنادی و چرم (کفش سازی).

محترم گافابوسا توضیح داد که این برنامه که ابتدا در منطقه مرکزی موفق شد و سپس به سایر نقاط کشور گسترش یافت، به جوانان ناامید و ناامید امیدواری داد که بسیاری از آنها موفق تر از همتایان خود با تحصیلات رسمی تر شدند.

او قبل از اینکه از رهبران مدل توسعه محلی (PDM) بخواهد بودجه برای فارغ التحصیلان واجد شرایط را در اولویت قرار دهند، گفت: “بیایید طرز فکر خود را به عنوان والدین تغییر دهیم و فرزندانمان را تشویق کنیم تا چیزهایی را مطالعه کنند که فرصت های خوداشتغالی را برای آنها فراهم می کند.”

“درصد MDP اختصاص داده شده به جوانان باید برای جوانانی باشد که مهارت های شروع کار خود را به دست آورده اند. اگر می توانند خود را به گروه های ده نفری بر اساس حرفه شان سازماندهی کنند، برای مثال؛ نجاران، خیاطان، سازندگان، جوشکاران و قادر خواهند بود هر کدام یک میلیون شیلینگ بخرند که در مجموع 10 میلیون شیلینگ به دست می آید و این می تواند آنها را به عنوان سرمایه برای خرید ماشین آلات ضروری مانند چرخ خیاطی شروع کند. آنها باید اولویت شماره یک باشند.”

او از مجلس ایالتی خواست تا مشاغل قابل فروش بیشتری مانند لوله کشی و مکانیک خودرو را اضافه کند که به گفته او کار آماده ای برای آن وجود دارد.

ما همه این موتورسیکلت‌ها را اینجا داریم که باید روزانه تعمیر شوند. ما خوش شانسیم که خدا از کوه به ما آب داده است، اما این آب برای رساندن آب به خانه های مردم نیاز به لوله کش دارد. گافابوسا افزود: یکی دیگر از رشته‌های کشاورزی مدرن، پرورش لبنیات و کشاورزی مدرن کاکائو است، زیرا قیمت کاکائو بالا است.

نماینده زن در شهرستان نتاروکو، محترم. آن مری توموین گفت که دولت NRM پدر و مادر خوبی برای مردم Ntaroka، Bundibugyo و Kabarole است.

«این پروژه به طور مثبت زندگی جوانان ما را تغییر می دهد، به ویژه کسانی که در این آموزش جدی هستند. مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید بسیار مهم هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند بدانید چه کاری باید انجام دهید و خود را از دیگران متمایز کنید. تامواین گفت.

او همچنین به تیم UPDF به خاطر مولفه تغییر ذهنیت برای اینکه ذینفعان کشورشان را دوست داشته باشند و نگرش مثبتی نسبت به کار داشته باشند، تبریک گفت.

آقای ویلیام کاسورا، رئیس کمیته مدیریت مرکز منطقه ای که همچنین رئیس LC5 برای انتوروکو است، از رئیس جمهور موسوینی به دلیل رهبری رویایی و برنامه ریزی بسیار خوب برای مردم اوگاندا تمجید کرد.

«خوشحالیم که قطب صنعتی ما در بین 19 قطب کارآمد در کشور رتبه سوم را دارد. ما از دولت NRM و رئیس جمهور Museveni به خاطر تفکر خوبشان تشکر می کنیم. اینجا در نتاروکا باید همه راه را برویم تا در فورت پورتال سیتی تابوت بخریم، انگار داریم با خدا حرف می زنیم که اینجا مرگ نخواهد بود، چرا؟ چون ما نجارهای آموزش دیده نداشتیم. اما اکنون ما همه مهارت ها را داریم.» آقای کاسورا گفت.

به گفته ناظر مجلس نمایندگان، خانم جین باریکیه، رئیس جمهور موسوینی تصمیم گرفت پروژه قطب های صنعتی را به عنوان یک مداخله اقتصادی آغاز کند تا از جمله موارد دیگر، ایجاد شغل برای جوانان، ایجاد شغل به جای جویندگان کار، کاهش جرم و جنایت در شهرها و بهبود خانواده. درآمد.

هدف دیگر این بود که شکاف بین بیکاران و شاغلان در مزایای اقتصادی کاهش یابد.

به عنوان بخشی از ابتکار رئیس جمهور بلاروس، دولت 19 مرکز صنعتی منطقه ای برای جذب جوانان به اقتصاد پول ایجاد کرد.

به دانش آموزان گواهینامه سطح یک حرفه ای اوگاندا از اداره آموزش صنعتی (DIT) اعطا می شود که معادل گواهی آموزش اوگاندا است و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

در این مراسم کمیشنران منطقه ای و روسای LC5 از مناطق، رهبران مذهبی، پرسنل امنیتی و والدین حضور داشتند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید