پادشاه اویو از رئیس جمهور موسوینی به دلیل واجد شرایط بودن جوانان استقبال می کند


پادشاه پادشاهی تورا، اعلیحضرت اویو نیمبا کابامبا ایگورو روکیدی چهارم از رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی به دلیل تلاش هایش برای بهبود کیفیت زندگی جوانان قدردانی کرد.

او گفت ابتکار رئیس جمهور 78 درصد از جمعیت جوان زیر 30 سال اوگاندا را قادر می سازد تا به اقتصاد نقدی بپیوندند.

اوموکاما اویو گفت: «می‌خواهم از جناب رئیس جمهور اوگاندا برای ایجاد مراکز صنعتی در سراسر کشور برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای مختلف به جوانان تشکر کنم.

سخنان پادشاه اویو در سخنرانی روز سه شنبه، 23 آوریل 2024، در مراسم فارغ التحصیلی 489 جوانی که آموزش حرفه ای را در مرکز صنعتی ریاست جمهوری Toora واقع در کیجیویگا، منطقه کیونجو به پایان رساندند، بیان شد.

سخنرانی او توسط آقای Kwemara Ngabu William، که معاون نخست وزیر تور و مسئول امور مالی و اداری است، ایراد شد.

به عنوان بخشی از ابتکار رئیس جمهور کشور، دولت 19 مرکز صنعتی منطقه ای ایجاد کرد تا جوانان را به اقتصاد نقدی عادت دهد.

به دانش‌آموزان انتخاب شده از مناطق Bunyangabu، Kyegegwa، Kyenjo، Kitagwendo، Kamwenge و Kabarole گواهینامه‌هایی در هفت (7) رشته حرفه‌ای اعطا شد. خیاطی و طراحی، آرایشگری و میکاپ، کار ساختمانی، نجاری و نازک کاری، جوشکاری و فلزکاری، نانوایی و قنادی و چرم (کفش سازی).

پادشاه اویو خاطرنشان کرد که زمانی که آموزش رسمی در اوگاندا معرفی شد، هدف ایجاد گروهی از کارگران یقه سفید برای حمایت از اداره تحت الحمایه بود و تا به امروز، هنوز این طرز فکر گسترده و نادرست در اوگاندا وجود دارد که آموزش به منظور آموزش افراد برای مشاغل رسمی در بخش رسمی با حقوق بازنشستگی.

اکنون ناگزیر باید به آموزش فنی و حرفه ای روی آوریم. و خوداشتغالی نگرش نسبت به کار باید تغییر کند، این تصور غلط که آموزش نقش مهمی در اشتغال دارد و شغل در دسترس است و مردم باید بتوانند پیشنهادهای شغلی را شناسایی کنند باید تغییر کند. ما باید در مفاهیم اشتغال و اشتغال زایی تجدید نظر کنیم. استخدام باید شامل خوداشتغالی نیز باشد.

وی از طرف پادشاهی متعهد شد از همه تلاش ها برای بهبود زندگی جوانان و از تلاش های رئیس جمهور برای ارتقای مهارت های جوانان حمایت کند.

ما یک مرکز توسعه مهارت‌های جوانان داریم و آن را در همه شهرستان‌هایمان تکرار می‌کنیم، ما یک مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات برای آموزش جوانان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهارت‌های هوش مصنوعی و مزارع مدل برای نمایش و یادگیری تجربی داریم. توسعه مهارت و ایجاد شغل برای جوانان یکی از ارکان چشم انداز پادشاهی 2045 است. علیرغم موارد فوق، من به وزرای خود و سران کشورهای خود دستور داده ام تا تمامی موضوعات کشور پادشاهی تور را بسیج کنند تا از آموزش های ارائه شده در کشور استفاده کنند. مراکز صنعتی هر جا که نبودند. پادشاه اویو افزود.

اوموکاما همچنین از وزارت آموزش و ورزش خواست تا دانشگاه ها و سایر مؤسسات آموزش عالی را برای بهبود آموزش حرفه ای برای کسانی که می خواهند آنچه را که در مراکز آموزشی به دست آورده اند، بهبود بخشند.

به گفته افسر ارشد صلاحیت، آقای Wanakina Fred، در این مراسم، اداره آموزش صنعتی (DIT) به کارآموزان گواهینامه سطح یک حرفه ای اوگاندا، که معادل گواهی آموزش اوگاندا است، اعطا کرد.

«این یک گواهینامه حرفه ای است که به شما کمک می کند شغلی پیدا کنید، نه دوره های آموزشی. در اینجا متوقف نشوید، به تمرین ادامه دهید. به عنوان یک داوطلب به دنبال کار باشید و در اینجاست که مهارت های شما نشان می دهد که شما واقعاً می دانید چه کاری انجام می دهید.

مدیر مرکز، خانم سینتیا کاماساکا به مهمانان اطلاع داد که این مرکز آموزشی با کمک کمیته های ناحیه میزبان 40 دانش آموز از هر ناحیه در منطقه تورو است. او این برنامه آموزشی را یکی از برنامه های موفق خواند.

«می‌خواهم از رئیس‌جمهور به‌خاطر توجه‌اش تشکر کنم. این یکی از موفق‌ترین برنامه‌های دولت است که مهارت‌های عملی را به مدت شش ماه ارائه می‌کند و زمانی که برای بازار کار آماده شدند، آنها را ارسال می‌کنیم. خانم کاماساکا گفت، علاوه بر مهارت‌ها، طرز فکر و ایدئولوژی را که UPDF رهبری می‌کند، تغییر داده‌ایم.

کمیسر شهرستان کینجو، خانم آیسیگا جولیان از رئیس جمهور موسوینی به خاطر اولویت ویژه به منطقه تورو با 3 مرکز مهارت تشکر کرد.

«از والدین هم تشکر می کنم که بچه های منظمی را برای ما فرستادند. به میدان برو و مثل قبل خوب بمان. من برای شما در هر کجا که هستید آرزوی موفقیت می کنم و آنچه را که از شما خواسته می شود انجام دهید تا تصویر خوبی از رئیس جمهور و دولت NRM ارائه دهید.”

خانم مونیکا کارونگی، کمیسر شهرستان کیگگوا، رئیس‌جمهور موسوینی را به خاطر عشق پدرانه‌اش به کودکان محروم ستایش کرده است.

از جناب رئیس جمهور تشکر می کنیم که این مرکز را برای تربیت جوانان به ویژه دختران راه اندازی کرد تا بتوانند برای خود کاری انجام دهند و توانمند شوند. خانم کارونگی گفت: در طول سفرمان، شاهد کارهای بسیار خلاقانه ای از فرزندانمان بودیم و می خواهم از مربیان برای آموزش فرزندانمان تشکر کنم.

کمیسر توسعه اقتصادی محلی، وزارت حکومت محلی، آقای آنتونی نامارا، به فارغ التحصیلانی که دوره 6 ماهه را با موفقیت به پایان رساندند، تبریک گفت و این دستاورد را گامی مهم در جهت دستیابی به شکوفایی اقتصادی توصیف کرد.

وی افزود: باید از جناب رئیس جمهور به خاطر تعهد تزلزل ناپذیر ایشان به توانمندسازی جوانان و زنان کشورمان تشکر و قدردانی کنم. دیدگاه او از تحول اقتصادی در چنین برنامه‌هایی منعکس شده است و ما از بودجه تخصیص یافته از طریق حسابرس کل برای امکان‌پذیر کردن این ابتکار سپاسگزاریم. پشتیبانی آموزشی و پیگیری برای اطمینان از موفقیت آنها در اقتصاد نقدی از طریق ابتکاراتی مانند رابط کمیته توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری محلی.

دانش آموزان شهادت های خود را دادند و از رئیس جمهور موسوینی به خاطر این فرصت تشکر کردند.

Kemirembe Farida از Kyegegwa که در نجاری واجد شرایط بود، از رئیس جمهور Museveni برای برنامه عالی برای جوانان تشکر کرد.

«وقتی دنبال کار رفتم، فکر می‌کردند که من مهارت ندارم، اما وقتی با من مصاحبه کردند، آنها را تحت تأثیر قرار دادم و آنها مرا استخدام کردند. من از هموطنان جوانم می خواهم که همکاران خود را که در خیابان ها پرسه می زنند تشویق کنند.”

Murungi Kenneth از Kabarole در تولید پوشاک واجد شرایط است. او به میهمانان گفت که پس از چندین ماه کار موفق به خرید چرخ خیاطی خود شده است که برای شروع کارش در خانه نصب کرده و حالش خوب است.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید