وزیر ناباکوبا: “دیدگاه پرزیدنت موسوینی از اقتصاد نقدی ادامه دارد.”


وزیر محترم زمین، مسکن و شهرسازی جودیت ناباکوبا نالوله، رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی را به خاطر نزدیک کردن فرصت هایی مانند مراکز توسعه مهارت به افرادی که بیشتر به آنها نیاز دارند، تحسین کرده است.

“این یک شانس بزرگ برای فرزندان ما و کشور به طور کلی است. من ماشین ها و محصولاتی را دیدم که قبلا فقط در کامپالا دیده بودم. من از رئیس جمهور او برای ایجاد این در Greater Mubende تشکر می کنم. ما قبلاً فقط در مورد این برنامه آموزشی در کامپالا شنیده بودیم، اما رئیس جمهور در حکمت خود تصمیم گرفت با ایجاد مراکز منطقه ای منطقه ای برای اسکان کودکان بیشتر در جوامع ما، لبخندها را نزدیک تر کند. چشم انداز او دیدن یک کشور ماهر است که در آن همه در یک اقتصاد نقدی کار می کنند.”

وزیر ناباکوبا این سخنان را در روز سه‌شنبه، 23 آوریل 2024، در حالی که ریاست مراسم فارغ‌التحصیلی 448 جوانی را که در مرکز آموزش منطقه‌ای ریاست جمهوری بزرگ موبنده واقع در روستای کیبویه-وگا، شهرستان کیتنگا در ناحیه موبنده، دوره‌های حرفه‌ای را تکمیل کردند، بیان کرد.

به دانش‌آموزان همگروه دوم و سوم که از واحدهای اداری منطقه موبنده بزرگ و وامالا متشکل از مناطق میتانا، موبنده، کاساندا، کیبوگا و کیانکوانزی برگزیده شده‌اند گواهینامه‌هایی در هفت (7) رشته حرفه‌ای که می‌توانند استخدام شوند، اعطا شدند. خیاطی و طراحی (78)، آرایشگری و گریم (95)، کار ساختمانی (55)، نجاری و نازک کاری (46)، جوشکاری و فلزکاری (91)، نانوایی و شیرینی پزی (55) و 28 دانشجو در رشته چرم سازی (کفش سازی) .

جودیت ناباکوبا وزیر امور اراضی و جین بارکیه، ناظر مجلس نمایندگان، در اولین و دومین پذیرایی از مرکز صنعتی ریاست جمهوری سال 2023 منطقه موبنده در روستای کیبویه وگا، شهرستان کیتنگا، شهرستان بووکلا جنوبی، مورد استقبال فارغ التحصیلان قرار گرفتند. منطقه موبنده در 24 آوریل 2024. عکس PPU/Tony Rujuta.

ناباکوبای بزرگوار از حضار خواست که خود را در میان هزاران جوانی که دوست دارند آموزش مشابهی دریافت کنند، خوش شانس بدانند و آنها را تشویق کرد تا مهارت های خود را به سایر جوانان گسترش دهند.

«خیلی ها هستند که می توانستند اینجا باشند اما این فرصت را پیدا نکردند. خدایا شکرت که برکت داری هنگام جستجوی کار فروتن باشید. وزیر ناباکوبا افزود: کسانی که می توانند به دیگران آموزش دهند، لطفاً بیایند تا ما پرسنل واجد شرایط بیشتری داشته باشیم.

نایب رئیس جنبش مقاومت ملی (NRM) – منطقه مرکزی، محترم. گادفری کیواندا سوبی که والدین را ترغیب کرد تا از فرزندان خود در رشد مهارت هایشان حمایت کنند.

«انتظار نداشته باشید که دولت هر کاری برای شما انجام دهد. پرزیدنت موسوینی به فرزندان ما مهارت ها را رایگان آموزش داد. هنگامی که دخترتان مهارت های خیاطی را به دست آورد، یک گاو را بفروشید و برای او یک چرخ خیاطی بخرید تا شروع به کار کند. برو و در روستاهای خود چراغی باش. – گفت کیواندا.

در مجموع 19 قطب صنعتی منطقه ای توسط دولت به ابتکار رئیس جمهور ساخته شد تا جوانان را به مدیریت مالی عادت دهند.

اداره آموزش صنعتی (DIT) گواهینامه سطح یک حرفه ای اوگاندا را برای دانش آموزان صادر کرده است که معادل گواهینامه آموزش سطح اوگاندا است.

دانش آموزان در اینجا به طور مساوی شهادت های امید خود را به اشتراک گذاشتند و از رئیس جمهور موسوینی برای آموزش رایگان آنها تشکر کردند.

ناماکولا بریجت که مهارت های جوشکاری را به دست آورده است، به مهمانان گفت که در حال حاضر در کارگاه کار می کند و در حال حاضر کارکنان خود را با کیفیت کار خود تحت تاثیر قرار داده است.

من از رئیس جمهور موسوینی و مربیانمان تشکر می کنم. من معتقدم که در پنج سال آینده یک زن قوی خواهم بود.”

Kisekka Ronald از Kakindu در منطقه Mitjana مهارت‌هایی در نجاری و نازک کاری به دست آورد. او به میهمانان گفت که بعد از اتمام کار به این طرف و آن طرف رفت و درخواست کار کرد و اولین مصاحبه اش یک کابینت ساز بود که خیلی خوب انجام داد و بلافاصله شروع به کار کرد.

من از رئیس جمهور موسوینی به خاطر مهارت هایش تشکر می کنم. کیسکا گفت: به دانش آموزانم: روی استعدادهایمان ننشینیم.

ماروتی دانیل از کاساندا در پخت و شیرینی‌پزی مهارت‌هایی کسب کرد و اولین وظیفه‌اش درست کردن کیک فارغ‌التحصیلی بود.

اکنون در نانوایی نان دنوو در ناتیته، کامپالا کار می کنم و هفته ای 200000 شیلینگ درآمد دارم. من از رئیس جمهور موسوینی تشکر می کنم که مهارت هایی را که اکنون از آن استفاده می کنیم به ما داد.

Musinguzi Jordan از روستای Kalonga، Mubende، در نجاری و نازک کاری مهارت کسب کرده است. موسینگوزی به میهمانان گفت که امیدهای او پس از پایان مدرسه چهارم بدون داشتن امکاناتی برای ادامه تحصیلات رسمی اش بر باد رفت.

«وقتی به اینجا آمدم، فقط کلاس های عملی یافتم که مهارت های عملی را ارائه می دادند. من نازک کاری با کیفیت در کامپالا می سازم. جردن افزود: من از والدین می‌خواهم تا حد امکان از ما حمایت کنند تا روی استعدادهایمان ننشینیم.

در این مراسم، ناظر مجلس نمایندگان ایالتی، خانم جین باریکه، کمیسران منطقه و روسای LC5 از موبنده بزرگ، رهبران مذهبی، ماموران امنیتی و والدین نیز حضور داشتند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید