موسوینی می‌گوید که مالیات‌های بالا به منظور محافظت از تأسیسات تولیدی اوگاندا در برابر محصولات خارجی است


رئیس جمهور یووری موسوینی در سخنرانی اخیر خود اهمیت استراتژیک مالیات های بالا را توضیح داد و بر نقش مهم آنها در محافظت از صنعت تولید خود اوگاندا در برابر هجوم کالاهای وارداتی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور در بیانات خود در خصوص اعتصاب اخیر کارآفرینان به دلیل مالیات‌های بالا، بر ویژگی‌های حمایتی این عوارض تاکید و آن را ابزاری مهم در توسعه مشاغل داخلی دانست و با اشاره به لزوم ارتقای خودکفایی اقتصادی و حمایت از بومی‌ها صنعت.

وی خاطرنشان کرد: هدف از سیاست تعرفه ای دولت، همسان سازی زمین بازی و کاهش مزیت رقابتی کالاهای وارداتی با هدف نهایی ارتقای توسعه و رونق ظرفیت تولید در اوگاندا است.

موقعیت ژنرال موسوینی بازتاب یک سیاست گسترده تر با هدف حمایت از تولید محلی، ایجاد ثبات اقتصادی و تضمین توسعه پایدار کشور است.

بنابراین هنگامی که ما در مورد اقدامات مالیاتی صحبت می کنیم، عامل تعیین کننده این است که چگونه از تأسیسات تولیدی خود در اوگاندا در برابر کالاهای خارجی محافظت کنیم که گاهی اوقات توسط دولت های این کشورها یارانه می گیرند. حتی اگر به آنها یارانه داده نشود، کوتاندیک (استارتر) معایب خود را دارد. ما باید به آنها کمک کنیم تا از طریق مالیات ensawo zaffee (جیب ما) ziziimba ewaffe، sikuziimba Bunayira yokka (کشورمان را بسازیم نه اینکه زمین های دیگران را بسازیم). به یاد داشته باشید، کار برده آزاد ایالات متحده و اروپای غربی را ساخت. مواد اولیه ارزان قیمت ما اکنون در کشورهای دیگر ساخته می شود. Tulitusa ddi okuselebwa (تا کی فریب را تحمل کنیم)؟» او درخواست کرد.

وی افزود: پول درآوردن یک موضوع فرعی اما مهم است. تعداد بنگاه‌هایی که مواد اولیه ما را به کالای نهایی تبدیل می‌کنند و جوانان را به کار می‌گیرند در حال افزایش است و این به معنای رشد پایه مالیاتی است. با این رشد، دولت قادر خواهد بود از منابع دیگر از جمله مالیات بر درآمد، مالیات فروش، مالیات غیر مستقیم بر درآمد، مالیات بر اجاره و غیره پول جمع آوری کند.

«مهمترین چیز این است که تاجران ما متوجه شوند که خوب نیست که عامل منافع خارجی به قیمت منافع کشورشان باشند. به دست آوردن پول کم در حالی که کشورهای خارجی پول بسیار بیشتری از منابع طبیعی ما دریافت می کنند. از دست دادن شغل در کشورهای خارجی که مواد اولیه ما را می خرند. از دست دادن مالیات به کشورهای خارجی که بعد با شرایط به ما کمک می‌کنند.»

بازار محلی

ژنرال موسوینی در تعامل با بازرگانان خاطرنشان کرد که تاجران به آنها اطلاع دادند که می‌خواهند اوگاندا را به مرکز آفریقای شرقی تبدیل کنند، اما ژنرال موسوینی این موضوع را رد کرد و اشاره کرد که اوگاندا کشوری فوق‌العاده با استعداد است که قابل مقایسه با دبی یا چین نیست.

اوگاندا کاملا متفاوت است. دبی پایه مواد اولیه ای که ما داریم را نداشت. بنابراین آن‌ها آنچه را که می‌توانستند انجام دادند – در ابتدا آنچه را که دیگران پردازش کرده بودند، توزیع کردند و در نهایت برخی از پردازنده‌ها را برای انجام عملیات خود در دبی جذب کردند، اما از مواد خام وارداتی استفاده کردند. اوگاندا خیلی بیشتر از اینها انجام می دهد و می تواند انجام دهد. او مواد خام ما را به محصولات نهایی تبدیل می کند و آنها را در اوگاندا، منطقه و فراتر از آن می فروشد…» او افزود.

او موفقیت های اولیه مانند صابون موکوانو و روغن پخت و پز با استفاده از روغن های گیاهی اوگاندا (sim-sim، آفتابگردان)، پروژه روغن نخل، بخش لبنیات، پالایشگاه های طلا، بخش نساجی (Nytil، Fine-spinners، پارک صنعتی Mbale، و غیره) را برجسته کرد. صنعت مبلمان چرا اوگاندا باید مبلمان چوبی یا کالاهای چرمی را از هر جای دیگری خریداری کند؟ این خیانت است. اوگاندا نه دبی است، نه کره جنوبی، نه ژاپن، نه بریتانیای کبیر. این به این دلیل است که تقریباً همه چیزهایی را که برای تبدیل شدن به یک نیروگاه صنعتی جهانی نیاز دارد، دارد که کشورهای فوق نداشتند.

ژنرال Museveni ادعا می کند که اوگاندا منحصر به فرد است و هیچ چیز مانع از تبدیل شدن آن به یک قدرت صنعتی جهانی تحت رهبری NRM نمی شود. “من فقط می توانم آن را یک مینی ایالات متحده آمریکا بنامم زیرا واقعاً این کشور از سایر قدرت های جهانی آن زمان (بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال، اسپانیا و غیره) پیشی گرفت زیرا تقریباً همه چیز را در داخل مرزهای خود داشت. »

او حتی هشدار داد که تاجران اوگاندا می‌توانند نگرانی‌های خود را بیان کنند، اما مراقب باشند مانعی برای اوگاندای امروز و فردا که اوگاندای قوی است، ایجاد نکنند.

او اضافه کرد؛ چیزی وجود دارد که نباید فراموش کنم که ممکن است مختص اوگاندا باشد. این یک فرهنگ خلق ثروت (okwombeka) است که بومی اوگاندا است (ey’obujajja بخشی از میراث ما است). به دنبال قهوه، گاو شاخ بلند Ankole، گاو زیبو، موز، ارزن، سورگوم، مالیکوانگ، ماهی دریاچه و رودخانه (engege، empouta، mukene)، انشونزی (ماهی مسیر)، جنگل ها، emiyoga ( آهنگری، صنایع چوبی و غیره) باشید. بومی اوگاندا هستند و می توانند به ثروت بزرگ تبدیل شوند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید