پرزیدنت موسوینی از هیئت AU با مأموریت ارزیابی در اوگاندا پذیرایی کرد


رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی عصر امروز یک هیئت اتحادیه آفریقا (AU) را پذیرفت که برای ارزیابی درخواست اوگاندا برای میزبانی از آژانس بشردوستانه اتحادیه آفریقا در این کشور هستند.

اوگاندا پیشنهاد خود را تحت نظارت اتحادیه آفریقا ارائه کرد که پذیرفته شد و اکنون توسط تیمی که از رئیس جمهور بازدید کرده است در حال ارزیابی است.

اوگاندا برای میزبانی آژانس بشردوستانه AU با کنیا، گینه استوایی و نیجریه رقابت می کند.

این هیئت توسط پروفسور جولیو روکاتانیرینا، که همچنین رئیس امور بشردوستانه، بهداشت و توسعه اجتماعی اتحادیه آفریقا است، رهبری می شد.

رئیس جمهور موسوینی که به اعضای هیئت اعزامی به اوگاندا خوش آمد گفت، نظرات خود را در مورد تأسیس آژانس در اوگاندا با مهمانان در میان گذاشت.

او ابراز خوش بینی کرد که اوگاندا برنده مناقصه خواهد شد.

او گفت: «اوگاندا کارهای بیشتری در زمینه بشردوستانه انجام داده است، به ویژه در میزبانی از پناهجویان آفریقایی که تعداد آنها 1.6 میلیون نفر است، که در واقع یکی از بالاترین تعداد در آفریقا است.

پس از اتیوپی، اوگاندا با 3.6 میلیون نفر دومین پناهنده را دارد.

مجمع اتحادیه آفریقا در یازدهمین سمپوزیوم بشردوستانه اتحادیه آفریقا که در نوامبر 2023 در نایروبی، کنیا برگزار شد، تصمیم گرفت یک آژانس بشردوستانه را به عنوان بخشی از چشم انداز اتحادیه آفریقا برای تقویت معماری انسانی خود تأسیس کند.

در این جلسه جسیکا آلوپا، معاون رئیس جمهور، دادستان کل کشور نیز حضور داشتند. Kiryeva Kiwanuka، در میان سایر مقامات دولتی.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید