JESSE NTALE: بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای اوگاندا که نیاز به رشد دارند، یک موهبت است


جیمی دین، تاجر، بازیگر و ترانه سرای آمریکایی یک بار گفت: “من نمی توانم جهت باد را تغییر دهم، اما می توانم بادبان هایم را طوری تنظیم کنم که همیشه به مقصد برسم.” هیچ چیز بهتر نیاز کسب‌وکارها را برای انطباق با بازاریابی دیجیتال برای مرتبط، به‌روز و رقابتی ماندن در بازار جهانی نشان نمی‌دهد.

همانطور که دیجیتال مارکتینگ به دست می آید، روش انجام کسب و کار ما به تدریج از رویکرد سنتی چهره به چهره به رویکرد تعامل مجازی تغییر می کند. برای مثال، برای هر فروش نیازی نیست که شما سوار هواپیما شوید، یا سوار اتوبوس شوید، یا به مقصد خود برانید تا معامله را با قلم و کاغذ و دست دادن به پایان برسانید. همچنین لازم نیست که اهداف فروش مؤثر تنها با ضربه زدن به درهای دفتر برای متقاعد کردن تصمیم گیرندگان برای خرید محصولات و خدمات محقق شوند.

قبلاً باید یک دست و پا برای تبلیغ کالاها و خدمات خود خرج می کردید. با این حال، با موج جدید بازاریابی دیجیتال، همه چیز به طور قابل توجهی تغییر کرده است: یک زن تاجر اکنون می‌تواند لباس‌های خود را مدل‌سازی کند و از تلفن همراه خود برای عکس‌برداری استفاده کند، سپس آن‌ها را در فیس‌بوک، اینستاگرام یا TikTok پست می‌کند و مشتریان را وادار می‌کند تا به آنها مراجعه کنند. و خرید انجام دهید. اینترنت به تازگی راه های مقرون به صرفه و انعطاف پذیر بازاریابی را معرفی کرده است.

با کمک بازاریابی دیجیتال، سازمان‌های شرکتی توانسته‌اند به طرز ماهرانه‌ای هزینه‌های سربار را کاهش دهند، هزینه‌های سفر را کاهش دهند، منابع را به طور کارآمد تخصیص دهند و موارد دیگر. بسیاری از کسب‌وکارها گواهی می‌دهند که بازاریابی دیجیتال راهی است که باید انجام شود زیرا عملکرد را بهینه می‌کند. با بازخوردی که جمع‌آوری می‌کنند، می‌توانند موضوعاتی را که نیاز به توجه فوری دارند، در اولویت قرار دهند و در عین حال به نیازهای سایر مشتریان نیز رسیدگی کنند.

به عنوان مثال، Roke Telkom علاوه بر استراتژی فروش و بازاریابی شخصی و تعاملات، اکنون نقاط تماس دیجیتال یا آنلاین را به عنوان بخشی از تلاش‌های بازاریابی خود برای نزدیک‌تر کردن خدمات به مردم ادغام می‌کنیم، زیرا کانال‌های دیجیتال سریع، مقرون‌به‌صرفه هستند و همچنین به ما اجازه می‌دهند تا به طور موثر تاثیر تلاش های بازاریابی ما را دنبال کنید. برخی از کانال‌های دیجیتالی که ما از آن‌ها بسیار سپاسگزاریم و پذیرفته‌ایم، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و موبایل هستند، زیرا برای مشتریان ما راحت هستند و بخشی از فرهنگ ارتباطی و سبک زندگی آنها می‌شوند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و ربات‌های چت می‌توانند به برندها این امکان را بدهند که بازخورد سریع و مؤثری را در مورد درخواست‌ها در صورت بروز و ظهور ایجاد کنند. این در نهایت به بهبود پاسخگویی سازمان و تجربه مشتری کمک می کند. تجربه مشتری عالی همیشه حفظ مشتری بالا و افزایش تولید سرنخ را تضمین می کند.

با توجه به آمار اوگاندا، 55 درصد از بازاریابی انجام شده امروز دیجیتال است، دلیلی بر این است که چه بخواهید چه نخواهید، بازاریابی دیجیتال به طور پیوسته در حال تسخیر است. بسیاری از کسب و کارها از ابزارهای آنلاین مختلف مانند وبلاگ ها، پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند X، اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. جدیدترین شوق این است که اینفلوئنسرها این کار را انجام دهند. یک عکس یا پست از یک اینفلوئنسر در عرض چند دقیقه به صدها هزار می رسد، دستاوردی که سال ها طول می کشد یا حتی با استفاده از رویکرد فروش خانه به خانه غیرممکن است.

با این حال، ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که بازاریابی دیجیتال دارای معایبی است. ما داستان‌های زیادی از کلاهبرداری شنیده‌ایم که در برخی موارد حقایق را نادرست نشان می‌دهند، نه اینکه برخی از بازاریاب‌های قدیمی را فراموش کنیم. برای برخی، بازاریابی دیجیتال تهدیدی برای بی‌ارزش کردن حرفه و احترام به آن است، زیرا استدلال می‌کنند که هر کسی که دوربین، تلفن یا کامپیوتر داشته باشد، روزی می‌تواند بیدار شود و خود را بازاریاب بنامد.

همیشه توصیه می‌شود با اجرای راه‌حل‌های پیشگیرانه مانند دستورالعمل‌های روشن برای افراد درگیر، راه‌اندازی سیستم‌هایی که هم مشتری و هم ارائه‌دهنده خدمات را از هک‌های مخرب محافظت می‌کنند، خطرات بازاریابی دیجیتال را به حداقل برسانید. به عنوان مثال، Roke Protect نقش بزرگی در محافظت از کاربران اینترنت ما در برابر اطلاعات مضر یا هک ایفا کرده است.

همین بس که بگوییم هر نوآوری که تا به حال انجام شده هم برکت دارد و هم خطر. اگر کسب‌وکارها بتوانند خوبی‌ها را بپذیرند، مشکلات را حل کنند و بدی‌ها را به حداقل برسانند، بازاریابی دیجیتال می‌تواند یک تغییر بازی باشد، اگر قبلاً اینطور نبوده است!

Jesse Ntale مدیر برند و بازاریابی در Roke Telkom است

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید