هواوی توسعه دهندگان را تشویق می کند تا برنامه های خود را برای HarmonyOS ایجاد کنند


در 21خ نشست تحلیلی هواوی، اریک زو، رئیس هواوی، از توسعه دهندگان خواست تا در توسعه اپلیکیشن های بومی برای سیستم عامل موبایل HarmonyOS این شرکت همکاری کنند. Xu گفت: “ما همه توسعه دهندگان و دارندگان برنامه در چین را تشویق می کنیم تا در اسرع وقت به اکوسیستم برنامه بومی HarmonyOS ما بپیوندند و با یکدیگر همکاری کنند تا تجربه بهتری برای مصرف کنندگان فراهم کنند.”

HarmonyOS نسل بعدی سیستم عامل این شرکت است که می تواند بر روی طیف گسترده ای از دستگاه های هوشمند مانند گوشی های هوشمند، پوشیدنی ها، تبلت ها و تلویزیون های هوشمند اجرا شود.. تا پایان سال 2023، هارمونی او اس در بیش از 800 میلیون دستگاه مستقر شد.

مطابق با مطالعه کنترپوانسیستم عامل هارمونی در سه ماهه چهارم سال 2023 به 4 درصد از سهم بازار جهانی رسید و از 16 درصد سهم بازار چین فراتر رفت.

هواوی پیشرفت قابل توجهی در توسعه اکوسیستم هارمونی او اس داشته است و بیش از 4000 برنامه از 5000 برنامه برنامه ریزی شده در حال حاضر در حال انتقال به سیستم عامل جدید هستند. Xu فاش کرد که این شرکت قصد دارد در نهایت تا یک میلیون اپلیکیشن برای اکوسیستم خود پیکربندی کند.

Xu معرفی کرد که HarmonyOS یک معماری جدید دارد. از ابتدا، این سیستم عامل الهام گرفته از اینترنت اشیا برای پشتیبانی از انواع دستگاه ها، از دستگاه های اینترنت اشیا و دستگاه های تلفن همراه گرفته تا دستگاه های خانگی، لپ تاپ ها و دسکتاپ ها طراحی شده است. یک سیستم برای همه دستگاه ها

«پیش از این، تمرکز ما عمدتاً بر روی تطبیق HarmonyOS برای انواع دستگاه‌ها بود. اما برای برنامه ها، آنها هنوز در اکوسیستم اندروید کار می کردند. در بازار چین، کاربران گوشی های هوشمند هوآوی 99 درصد از زمان خود را صرف حدود 5000 اپلیکیشن می کنند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا سال 2024 را صرف انتقال این برنامه ها به HarmonyOS کنیم تا واقعاً سیستم عامل و اکوسیستم برنامه ها را متحد کنیم.

وی تاکید کرد: در سال 2024، یکی از اهداف کلیدی ما ایجاد یک اکوسیستم اپلیکیشن بومی HarmonyOS است. “این یک رویداد عظیم است، اما ما از پشتیبانی گسترده در صنعت و بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن برخورداریم. هنگامی که ما این 5000 برنامه اول اندروید را داشته باشیم – و هزاران برنامه دیگر – که روی HarmonyOS اجرا می شوند، هارمونی او اس واقعی را خواهیم داشت: سومین سیستم عامل موبایل در جهان، علاوه بر اپل iOS و گوگل اندروید.

در حالی که هوآوی در ابتدا بر بازار چین تمرکز کرده است، Xu گفت که این شرکت به تدریج سیستم عامل هارمونی را با استفاده از رویکرد کشور به کشور در سایر کشورها عرضه خواهد کرد.

هوآوی قبلاً سرمایه گذاری زیادی در توسعه استعدادها برای اکوسیستم HarmonyOS کرده است. بیش از 380000 توسعه‌دهنده توسط HarmonyOS تایید شده‌اند و تعداد برنامه‌های مشارکت صنعت و دانشگاه HarmonyOS از 150 فراتر رفته است. طبق گزارش سالانه این شرکت که در اواخر مارس منتشر شد، در سال 2023، بیش از 135 دانشگاه در چین میزبان کلاس‌های HarmonyOS بودند. .

در آگوست 2023، هسته هونگ منگ (Harmony) هوآوی بود اعطا شد اولین گواهینامه EAL6+ (سطح اطمینان ارزیابی 6) در صنعت تحت معیارهای ارزیابی امنیت فناوری اطلاعات مشترک (CC)، بالاترین سطح امنیت موجود در هسته های سیستم عامل (OS) همه منظوره، که اولین تولید کننده دستگاه های هوشمند در جهان است که گواهینامه دریافت کرده است. در آن زمینه خاص

Xu اعتراف می کند که ساخت اکوسیستم HarmonyOS در واقع کار بسیار دشواری است. او گفت: همانطور که می دانید، توسعه HarmonyOS قبلا بخشی از استراتژی ما نبوده است. با این وجود، اکنون که این وظیفه را بر عهده گرفته ایم، سعی خواهیم کرد آن را به خوبی انجام دهیم.»

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید