فیچ نرخ UDB AAA (uga) را با چشم انداز ثابت بالا می دهد


Uبانک توسعه اوگاندا (UDB)، تامین مالی توسعه ملی این کشور، روز دوشنبه رتبه بلندمدت ملی “AAA (uga)” را با چشم‌اندازی پایدار حفظ کرد که بالاترین سطح قابل دستیابی اوگاندا در سطح ملی و نشان‌دهنده حمایت قوی دولت است.

رتبه‌بندی Fitch همچنین رتبه پیش‌فرض بلندمدت صادرکننده UDB (EDR) را در «B+» با چشم‌انداز منفی و رتبه حمایت دولتی UDB (GSR) در «b+» تأیید کرد.

خانم پاتریشیا اوجانگوله، مدیر عامل UDB، گفت که رتبه فیچ نشان دهنده مشخصات مالی قوی و نقدینگی بانک، سرمایه سالم و کیفیت دارایی سالم است.

این تاییدی است بر اهمیت استراتژیک بانک برای توسعه اقتصادی-اجتماعی اوگاندا و اعتماد سرمایه گذاران به بانک را ایجاد می کند. UDB از تلاش های دولت، وزارت مالیه و سایر سهامدارانی که به رشد بانک و حمایت های طولانی مدت کمک کرده اند، قدردانی می کند.

رتبه‌بندی حمایت دولتی (GSR) برابر با رتبه دولتی اوگاندا است که نشان‌دهنده دیدگاه Fitch است که مقامات به شدت حمایت می‌کنند.

Fitch Rating در بخشی از این بیانیه می‌گوید: «دورنمای منفی IDR بلندمدت UDB نشان‌دهنده رتبه‌بندی مستقل اوگاندا است.

طبق معمول بانک‌های سیاسی، فیچ به UDB رتبه‌بندی قابلیت دوام نمی‌دهد. این به این دلیل است که فعالیت های او تا حد زیادی توسط نقش سیاسی او تعیین می شود. گزارش اضافه می کند.

رتبه بندی فیچ عوامل زیر را به عنوان عوامل اصلی رتبه بندی ذکر کرد: تمایل زیاد به حمایت؛ جایی که از نظر فیچ، دولت اوگاندا با توجه به نقش سیاسی برجسته بانک، مالکیت 100 درصدی دولتی و همچنین سهم قابل توجهی از تامین مالی تضمین شده توسط دولت و تزریق سرمایه کلان، تمایل زیادی به حمایت از UDB دارد.

همچنین شامل؛ UDB نقش سیاسی مهمی دارد بانک توسعه اصلی اوگاندا با شرایط ترجیحی به وام گیرندگان در بخش های استراتژیک مهم اقتصاد، به ویژه کشاورزی، وام می دهد. UDB عمدتاً از طریق سهام به دلیل تزریق های متوالی سرمایه دولت، علاوه بر وام های نسبتاً کم هزینه که عمدتاً توسط دولت تضمین می شود، تأمین می شود.

UDB 100 درصد متعلق به دولت از طریق وزارت مالیه، برنامه ریزی و توسعه اقتصادی است. این بانک از سرمایه خوبی برخوردار است، همانطور که توسط نسبت اهرمی قابل توجه 81 درصدی در پایان سال 2022 مشهود است.

UDB از کمک های مالی منظم دولت، در مجموع 829 میلیارد بازیکن اوکراینی (227 میلیون دلار آمریکا) بین سال های 2019 تا 2022 بهره می برد و سود سهام پرداخت نمی کند. فیچ انتظار دارد سرمایه گذاری های دولتی در سهام دولت ادامه یابد.

تامین مالی بدون سهام UDB شامل وام های موسسات مالی توسعه است و تقریباً تا پایان سال 2022 توسط دولت تضمین می شود. دارایی های نقدی به راحتی بازپرداخت بدهی های آینده را پوشش می دهد.

UDB به مشتریان پرریسکی که بانک های تجاری داخلی از آنها خدمات کمتری ارائه می دهند وام می دهد. تمرکز بالایی دارد و مشتریان در بخش‌های کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی 44 درصد از وام‌های ناخالص را تا پایان سال 2022 تشکیل می‌دهند.

پرتفوی وام UDB در دو سال گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده است (2022: +54٪؛ 2021: +53٪) زیرا بانک به دنبال تقویت تأثیر توسعه خود بود. رشد قوی وام خطرات کیفیت دارایی را ایجاد می کند.

بانک سودآوری بالایی را با بازده عملیاتی سالانه دارایی ها به طور میانگین 4.5 درصد در سال های 2019-2022 ارائه می دهد. سودآوری توسط حاشیه سود خالص گسترده هدایت می شود. این بانک از هزینه کم تامین مالی سود می برد که منعکس کننده پایه بزرگ سهام UDB و تضمین های تامین مالی است.

UDB دارای امتیاز مربوط به ESG ‘4 است[+]برای حقوق بشر، روابط اجتماعی، دسترسی و مقرون به صرفه بودن از طریق نقش سیاسی آن در تسهیل تأمین مالی برای بخش‌های تحت بانک و محروم اقتصاد اوگاندا. این امر تأثیر مثبتی بر تمایل دولت به ارائه حمایت دارد و بنابراین به رتبه بندی UDB در ترکیب با سایر عوامل مرتبط است.

در UDB، ما به خدماتی برای جوامع محروم و محروم دسترسی داریم: برنامه های توسعه SME و جامعه. برنامه‌های سواد مالی در میان سایر موارد، که همراه با عوامل دیگر، تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی ESG UDB دارد.

طبق رتبه بندی Fitch، مگر اینکه در این بخش به طور دیگری ذکر شده باشد، بالاترین سطح اعتبار ESG امتیاز “3” است. امتیاز “3” به این معنی است که مسائل ESG مستقل از وام هستند یا به دلیل ماهیت یا نحوه مدیریت آنها توسط واحد تجاری، تنها تأثیر حداقلی بر وام های واحد تجاری دارند.

شاخص های مرتبط ESG Fitch بخشی از فرآیند رتبه بندی نیستند. آنها مشاهده ای از ارتباط و اهمیت عوامل ESG در تصمیم گیری رتبه بندی هستند.

رتبه‌بندی‌های UDB مشابه اکثر بانک‌هایی است که فیچ در سرتاسر جهان به آن‌ها امتیاز می‌دهد، به استثنای تنها «4» در زمینه‌های حقوق بشر، روابط اجتماعی، دسترسی و استطاعت. کمیته رتبه‌بندی تصمیم گرفت که این عامل بر رتبه اعتباری، یعنی رتبه‌بندی بلندمدت پیش‌فرض ناشر تأثیر مثبت می‌گذارد، که به نوبه خود توسط رتبه حمایتی دولت تعیین می‌شود.

نظر کمیته این بود که نقش سیاست UDB، که شامل خدمت به جمعیت تحت بانک اوگاندا می شود، به طور مثبت بر تمایل دولت برای حمایت از بانک تأثیر می گذارد، که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر IDR بلند مدت دارد. گزارش رتبه‌بندی فیچ ادامه داد: در مقایسه، یک بانک کاملاً تجاری احتمالاً این نسبت “2” را دریافت خواهد کرد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید