جینجا: یک کشته، دو نفر دیگر در بازداشت پلیس به ظن دزدی آهن قراضه


40 روز بدنام چهار اراذل و اوباش بدنام که به عنوان منبع درآمد به فعالیت‌های مجرمانه روی می‌آوردند، زمانی به پایان رسید که یک نگهبان هوشیار یکی از آنها را در حالی که در حال سرقت ضایعات فلزی از کارخانه آهن و فولاد اوگاندا بودند، به ضرب گلوله کشت.

یک مظنون که فقط ریگان نام داشت، زمانی که او و سه نفر دیگر در کارخانه Danida-Masese که توسط محافظان سنگی گروه امنیتی Priority One محافظت می شود، توسط یک نگهبان به ضرب گلوله کشته شدند.

جان بووال، 24 ساله، پس از خوش شانسی او که زنده دستگیر شد، در حال حاضر در CPS Jinja است. دو نفر دیگر فرار کردند، اما پلیس می‌گوید که تعقیب و گریز ادامه دارد و آنها نمی‌توانند قبل از محاکمه برای همیشه فرار کنند یا پنهان شوند.

جان بووال با نمایش‌ها (قطعه‌ها) اکنون به کارآگاهان کمک می‌کند تا دقیقاً شیوه‌های عملکرد، شبکه و شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های غیرقانونی را که طی سال‌ها آموخته‌اند، درک کنند.

جیمز موبی، سخنگوی پلیس منطقه کیرا، SP جیمز موبی، این حادثه را تایید کرد که به گفته او به عنوان یک بازدارنده برای جوانان بالقوه ای عمل می کند که به جای پذیرش برنامه های دولتی مانند Emyooga و PDM درگیر جنایت هستند.

موبی می‌گوید که پلیس سریعا وارد عمل شد و از صحنه بازدید کرد و اظهارات شاهدان را گرفت و افزود که جسد مظنون مرده برای کشتار به سردخانه منتقل شد.

او به عموم مردم اطمینان می دهد که نیروی پلیس اوگاندا (UPF) به انجام وظایف اصلی خود در حفاظت از جان، مال و سایر حقوق بشر، حفظ امنیت در کشور و اجرای قانون ادامه خواهد داد. اوگاندا، در میان دیگران.

چه چیزی میخواهید بدانید:

قانون دزدی را برداشتن مال دیگری بدون اجازه آن شخص به قصد سلب مالکیت از آن تعریف کرده است.

بر اساس ماده 261 قانون آیین دادرسی کیفری، هر کس چیزی را که قابل سرقت باشد، مرتکب جرمی به نام سرقت شده و مسئول است، مگر اینکه شرایط سرقت یا ماهیت چیز مسروقه به نحو دیگری مجازات حبس حداکثر ده سال را داشته باشد. .

داده های گزارش جرم و جنایت در سال 2023 که توسط پلیس اوگاندا منتشر شد نشان می دهد که تعداد جرایم گزارش شده به پلیس 1.5 درصد از 231653 مورد گزارش شده در سال 2022 به 228074 مورد کاهش یافته است.

در خلاصه ای که در وب سایت UPF منتشر شده است، 119511 جرم، که 52.4 درصد از کل جرایم را شامل می شود، در مراکز شهری و 92،370 مورد، یعنی 40.5 درصد، در حاشیه بزرگراه ها انجام شده است.

پلیس می گوید که از مجموع پرونده های گزارش شده به پولیس در سراسر کشور، 84 هزار و 907 پرونده به دادگاه آورده شده است، 48 هزار و 632 پرونده در حال رسیدگی است، در حالی که 94 هزار و 535 پرونده در زمان انتشار گزارش ها در اوایل سال جاری همچنان در دست بررسی بود.

از نظر عملکرد منطقه ای، از 29 منطقه پلیس کشور، کیوگا نورث بیشترین تعداد موارد را گزارش کرده است و پس از آن روزی، کامپالا، کامپالا متروپولیتن شمال و جنوب و آلبرتین قرار دارند.

در طول دوره مورد بحث، منطقه کیرا، جایی که شهر جینجا در آن قرار دارد، یکی از پایین‌ترین رتبه‌های جدول را به خود اختصاص داد و در رتبه ۲۲ جدول قرار گرفت، که نشان‌دهنده افزایش پلیس جامعه و هوشیاری مشترک با آژانس‌های امنیتی خواهر مانند UPDF است. مستقر در شهرهای قذافی و ماماگا.

از 185 بخش پلیس/ایستگاه پلیس مرکزی، کاتوا در پایتخت بیشترین تعداد موارد را گزارش کرد و پس از آن ایستگاه پلیس لوورا، ایستگاه پلیس شهر لیرا، روامپارا و ایستگاه پلیس کامپالا قدیمی قرار دارند.

جینجا در رتبه 14 ایستاده است، آخرین نفر در پایین.

انواع سرقت با 31262 مورد، ضرب و جرح مشترک با 23822 مورد، خشونت خانگی با 14681 مورد، اخذ وجه با بهانه های واهی با بیش از 10000 مورد، تهدید به خشونت 10591 مورد، هتک حرمت 8925 مورد و 8924 فقره احشام به چشم می خورد. موارد در دوره مورد بررسی

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید