BEN SEBUGUZI: معامله گران Kikuubo باید مانند دکتر Sudhir سازگار شوند و از معامله گل انگلستان بهره مند شوند.


توسعه جدید تعلیق عوارض 8 درصدی بر روی گل های شاخه بریده در بریتانیا فرصت بزرگی را برای تجار اوگاندا فراهم کرده است تا از این فرصت مستمر برای خوردن حدود 1 میلیارد دلار گل شاخه بریده مصرف شده در این کشور سالانه استفاده کنند.

با تشکر فراوان از کنسول افتخاری جمهوری نپال در اوگاندا، دکتر Sudhir Ruparelia، برای دست جادویی او در توسعه تجارت گل در اوگاندا. با توجه به این واقعیت که این یک سرمایه گذاری تجاری جدید است، به طور کامل توسط جامعه تجاری محلی مورد استقبال قرار نگرفته است، اما تا حد زیادی تحت سلطه سرمایه گذاران خارجی است، با چند تاجر بومی مانند Sudhir که با Rosebud و Premier که صدها نفر را استخدام می کند، در کانون توجه قرار گرفته اند. اوگاندایی ها به ویژه زنان.

در طول دهه گذشته، کل صادرات اوگاندا به بریتانیا از 42 میلیون پوند در سال 2021 به 13.6 میلیون پوند در سال 2023 کاهش یافته است که برای بازگشت به شکوه سابق خود نیاز به تجدید قوا دارد. این زنگ خطری برای معامله گران کیکوبو است تا به توصیه رئیس جمهور یووری کاگوتا به واردکنندگان کیکوبو برای تبدیل شدن به تولیدکنندگان ثروت در کشور و همچنین صادرکنندگان برای کسب ارز خارجی که برای توسعه اجتماعی-اقتصادی هر کشور ضروری است توجه کنند.

دکتر سودیر یکی از معدود بازرگانانی در کشور است که واردات شراب و سایر کالاها را در اواخر دهه 1980 به چالش کشید و آن را کنار گذاشت و از فرصت های گسترده موجود در کشور از جمله تأسیس شرکت بیمه ای به نام Gold Star، Crane استفاده کرد. بانک‌ها، مدارس، هتل‌ها، گل‌کاری و سایر مواردی که به درآمد ارزی کشور کمک زیادی کرده‌اند.

تأثیر خداحافظی بریتانیا با اتحادیه اروپا فرصتی باورنکردنی برای جامعه تجاری اوگاندا فراهم می کند تا از سودیرا الگوبرداری کنند و به صادرات گل و سبزیجات تازه که دسترسی نامحدود به بازار بریتانیا را به دست آورده اند بپیوندند.

اگر مزایای بسیاری را در بخش گل تجزیه و تحلیل کنیم که افراد تجاری ما می توانند انتخاب کنند، از جمله: ساخت اتاق های سرد، پرورش بذر گل، کشاورزی گلخانه ای، حمل و نقل.

دولت چندین سال است که در سال 2016، زمانی که مشوق های مالیات بر ارزش افزوده معرفی شد و مالیات واردات گلخانه ها برای تشویق به رشد صنعت لغو شد، برای حمایت از توسعه این بخش تلاش کرده است. این اقدام که به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد مالیات‌ها را به مدت 10 سال به تعویق بیاندازند، همچنان به جذب سود در این بخش ادامه می‌دهد.

به لطف خاک حاصلخیز غنی و آب و هوای مطلوب، اوگاندا همچنان به عنوان برترین کشور برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش گل در این قاره است و احتمالاً از غول های اتیوپی و کنیا پیشی خواهد گرفت.

نویسنده رئیس بخش پژوهش کرسی ملی است

ssebuguziben09@gmail.com

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید