رئیس جمهور موسوینی کمپینی را برای حفاظت از محیط زیست میهن پرستی ملی راه اندازی می کند


رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی امروز کمپین ملی حفاظت از محیط زیست میهن پرستی را در دبیرستان کیتیبی – بخش روباگا، کامپالا راه اندازی کرد.

رئیس جمهور موسوینی در طی این ارائه گفت که از این کمپین خوشحال است زیرا هدف آن حفظ محیط زیست است.

وی تصریح کرد: افرادی که به مرداب ها، سواحل دریاچه ها، سواحل رودخانه ها می روند، واقعاً دشمنان کشور هستند.

“خوشحالم که بیرون می آیی و قوی می روی تا افرادی را که در باتلاق ها هستند تعقیب کنی. گفتیم باتلاق ها را رها کنید. کسانی که در Bukedi، Kigezi و Busoga بودند توسط بریتانیایی ها گمراه شدند، اما دیگران دلیلی برای تجاوز به باتلاق ها ندارند. اما حتی آنهایی که در بوکدی، بوسوزا و کیگزی هستند، برای به دست آوردن منابع طبیعی به آنها غرامت می دهیم.»

رئیس جمهور همچنین بر نقش میهن پرستی در ارتقای رفاه تاکید کرد.

«سیاست منافع مهمتر است، به همین دلیل گفتیم که شما مردم گم نمی شوید. بله، شما یک مونیانکور هستید، موگاندا موچولی، اما باید اوگاندا را دوست داشته باشید. چرا اوگاندا را دوست داریم؟ زیرا برای رفاه خود به آن نیاز دارید. اوگاندا به شما کمک خواهد کرد که بیشتر از قبیله خود پیشرفت کنید. به همین دلیل است که ما به اصل شماره یک در NRM رسیدیم که میهن پرستی است.

زمانی که اوگاندا به ثبات رسید و ما شروع به تولید بیشتر کردیم، متوجه شدیم که بازار داخلی اوگاندا کافی نیست، بنابراین ما به یک بازار منطقه ای نیاز داریم. به همین دلیل است که ما به اصل شماره دو رسیدیم، پان آفریقایی. دوست دارم آفریقا مرفه شود. اما برای بهره مندی از همه اینها، باید یک تحول اقتصادی-اجتماعی را طی کنید، هم برای شکم و هم برای جیب خود از «اکیبارا» کار کنید و به تحصیلات برسید.»

از سوی دیگر، رئیس جمهور موسوینی مجدداً درخواست خود را از مدارس دولتی برای توقف دریافت شهریه از دانش آموزان تکرار کرد.

“این چیزی است که ما در حال مطالعه هستیم. ما در هر جایی که می رویم خشونت بیشتری خواهیم داشت و من می خواهم برای آموزش رایگان مدارس دولتی فشار بیاورم. من خوشحالم که کتابی سازماندهی مدارس روزانه را حفظ کرده است، زیرا برنامه ما این بود، نیازی به مدارس شبانه روزی نیست زیرا بر هزینه ها می افزاید.

«در مورد کتابی، می‌خواهم از شما تشکر کنم، حتی اگر هزینه کمی می‌گیرید. ممنون چون آقای کامولگیا و کارکنانش حداقل خوب هستند. آنها 450000 کرون در سال دریافت می کنند اما مدارس دیگر 9 میلیون کرون در سال دریافت می کنند. کتابی که امتحان کردی، هزینه های کمی جمع می کنی و خوب تدریس می کنی. اگر کتابی بتواند این کار را در یک مدرسه شهری انجام دهد، در یک منطقه روستایی که نیازهای زیادی ندارید چطور؟ قرار است از تخصص کتابی برای حرکت رو به جلو استفاده کنیم.»

رئیس جمهور موسوینی، از سوی دیگر، به دانش آموزان توصیه کرد که مراقب زندگی خود باشند و از اعمال غیراخلاقی که می تواند آینده آنها را کوتاه کند، اجتناب کنند.

«دانشجو نباید نه خانه دار شود و نه شوهر. برای چی عجله داری؟ ما افراد زیادی را به دلیل چنین اشتباهاتی از دست داده ایم.”

بانوی اول و وزیر آموزش و پرورش و ورزش، معمه جانت موسوینی، دبیرستان کتابی را به دلیل برافراشتن پرچم میهن پرستی با انجام درست برنامه های دولتی، قدردانی کرد.

بانوی اول همچنین توضیح داد که کمپین ملی محیط زیست میهن پرستانه به تلاش های دولت NRM برای افزایش آگاهی در مورد فوریت مبارزه با گرمایش جهانی در سراسر جهان، هدف و انرژی بیشتری می بخشد.

من از دولت NRM برای ایجاد این برنامه ملی که توسط دبیرخانه ملی میهن پرستی به ریاست فرمانده سکو مدیریت می شود سپاسگزارم. به من گفته شد که دبیرخانه با پشتکار وطن‌پرستی را در مدارس ما القا می‌کند و به جوانان ما امکان می‌دهد روح عشق به کشورشان را تلقین کنند.» ماما جانت گفت.

“افزایش آگاهی و آموزش نسل جوان ما در مورد میهن پرستی برای تقویت وحدت، هویت ملی و میراث ما بسیار مهم است، بنابراین الهام بخش جوانان برای عشق به کشورشان، توسعه کشور ما و ساختن میراثی برای نسل های آینده است.”

وزیر محترم ریاست جمهوری بابیره ملی بابالندا به رئیس جمهور اطلاع داد که دفتر رئیس جمهور مصمم است از کمیسر میهن پرستی خانم هلن سکو در گسترش فعالیت های میهن پرستانه در کشور حمایت کند.

شما در خط مقدم جنگ علیه تخریب محیط زیست، به ویژه تخریب مرداب ها و تالاب های بزرگ ما در سراسر کشور بوده اید. تالاب ها دفاع طبیعی ما در برابر بیابان زایی و تغییرات آب و هوایی هستند. آقا، من می‌خواهم از تلاش‌های کمیسر میهن‌پرستی، خواهر جوانم، هلن سکو، که با حمایت و راهنمایی منشی دفتر رئیس‌جمهور، بسیار کاربردی، جذاب و نتیجه‌گرا بوده است، قدردانی کنم. من از شما برای انتصاب او به این سمت تشکر می کنم و ما مشتاقانه منتظر نتایج جدید و بهتر از او هستیم.”

محترم بابالندا همچنین از رئیس جمهور موسوینی بخاطر انتصاب کارکنان بیشتر در دفتر RDC به سمت دستیار RDC / RCC تشکر کرد. او گفت که این امر ازدحام را که دفتر تاکنون تجربه کرده است کاهش می دهد و انرژی RDC/RCC را برای تمرکز بر مناطق کلیدی افزایش می دهد.

یکی از دستیاران RDC/RCC نقش ترویج و هماهنگی فعالیت های میهن پرستانه را به عهده گرفته است و مستقیماً با دبیرخانه میهن پرستی همکاری خواهد کرد.

وزیر همچنین از پرزیدنت موسوینی به دلیل تلاش برای ایجاد روحیه عشق در هر اوگاندایی به کشور خود قدردانی کرد.

من از ماما جانت موسوینی تشکر می کنم که باعث شد بخش آموزش فعالانه در دوره های میهن پرستی در سراسر کشور شرکت کند. من از کمیسر هلن سک برای هماهنگی این برنامه تشکر می کنم. اما باید به سرعت اضافه کنم که پس از این برنامه میهن پرستی زیست محیطی، میهن پرستان ما باید شروع به گنجاندن پیام تولید ثروت در تعهدات اجتماعی خود کنند.

کمیسر میهن پرستی در دفتر رئیس جمهور، خانم هلن سکو، به رئیس جمهور اطلاع داد که آنها با عزم راسخ برای حفاظت از آینده کشور، کمپین حفاظت از محیط زیست را آغاز کردند.

مأموریت ما برای اجرای این کمپین بر اساس هدف 27 از اهداف ملی و اصول دستورالعمل سیاست عمومی تحت قانون اساسی جمهوری اوگاندا در سال 1995 با اصلاحیه و ماده 245 همان قانون اساسی اصلاح شده است. این ماده بیان می کند که تمام منابع طبیعی اوگاندا باید به گونه ای مدیریت شود که نیازهای توسعه و حفاظت از محیط زیست نسل کنونی و آینده اوگاندا را برآورده کند، و به ویژه، دولت باید تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری یا به حداقل رساندن آن انجام دهد. خانم سکو گفت: آسیب و تخریب منابع زمین، هوا و آب در نتیجه آلودگی و سایر علل.

این کمیسیون همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر نقشه راه استقرار این شرکت در 18 منطقه کشور تهیه شده است.

ما قول می دهیم که این کمپین را به پایان برسانیم. ما نمی توانیم اثرات مخرب یک محیط مورد سوء استفاده را انکار کنیم. ما نیز از آنچه در اطرافمان وجود دارد، مانند موج گرما و سیل های فصلی، چشم پوشی نخواهیم کرد. به عنوان میهن پرست، ما این کمپین را آغاز کردیم.»

ما همه شما را تشویق می‌کنیم که برای نسل‌های آینده درخت بکارید و در عین حال مراقب نحوه برخورد با موادی مانند پلاستیک و سایر زباله‌ها باشید. برای هر جهت بی دقتی، ما به عنوان یک ملت با عواقب بدی روبرو هستیم.»

خانم سکو همچنین افزایش بروز HIV/AIDS در میان جوانان کشور را محکوم کرد.

«آمار نشان می دهد که 600 جوان در اوگاندا هر هفته به HIV/AIDS مبتلا می شوند. این مصیبتی است که ما نمی‌توانیم از آن چشم بپوشیم، اما این فراخوانی است از همه جوانان اینجا که مراقب سلامتی خود و فاجعه قریب‌الوقوع باشند.»

«اعلی‌حضرت و مادر، شما جوانان را برای مبارزه با فقر و همه سهامداران را برای پیوستن به این کمپین فرستادید. این تشویق به کاشت این درختان میوه برای ایجاد معیشت است که برای آنها درآمدی برای زنده ماندن به ارمغان می آورد و آنها را برای درگیر شدن در عادات مضر مانند قمار، اعتیاد به مواد مخدر، همجنس گرایی و غیره بیش از حد مشغول می کند.

خانم سکو در مورد فساد گفت: اگر ارزش‌های میهن‌پرستی به اوگاندایی‌ها آموزش داده شود، این رذیله نه تنها کاهش می‌یابد، بلکه درمان می‌شود، زیرا شهروندان می‌توانند معنای واقعی عشق به خود، خانواده و ملت را در آزادی درک کنند. .

ما فریاد سوء استفاده از اختیارات رسمی را از طریق انواع رشوه متوقف خواهیم کرد.»

مدیر لیسه کتابی حاج محمد کمولگیا به رئیس جمهور اعلام کرد که تصمیم درست ایشان در انتخاب دبیرستان کتابی به عنوان میزبان این رویداد ملی، جایگاه آن را به عنوان یک دبیرستان جامع نمونه در کشور تایید می کند.

ما همیشه قدردان حمایت بی پایان شما از این مدرسه و کل ملت خواهیم بود. عالیجناب و ماما، مایلم از شما به خاطر رهبری بصیرانه شما در این کشور که در برنامه 10 ماده ای اصلی منعکس شده است، که شامل، اما محدود به آن نیست، تشکر کنم. میهن پرستی، پان آفریقایی، تحول اجتماعی-اقتصادی، حفاظت از محیط زیست، آموزش، بهداشت، صلح و امنیت و فقرزدایی. من مایلم از شما به خاطر دستاوردهای بسیاری که تحت برنامه های مختلف دولت به دست آورده اید تشکر کنم.

حاج مینسا کاباندا وزیر دولت در امور کامپالا و مترو نیز در این مراسم شرکت کرد. دوروتی کیساکا، دبیر دفتر ریاست جمهوری، حج. یونس کاکنده، رئیس جمهور ارشد در امور دفاعی؛ ژنرال Proscovia Nalweyiso، در میان دیگران.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید