مصاحبه: 5 سوال برای کنسول جدید استونی در کامپالا، Girish Nair


آقای گیریش نیر یک تاجر موفق در شرق آفریقا است. او رئیس شرکت Technology Associates، یک شرکت فن‌آوری چند رشته‌ای است که پشت چندین پروژه تحول‌آفرین ICT در منطقه است. او اخیراً به عنوان کنسول کشور بسیار شناخته شده در جهان ICT، جمهوری استونی، منصوب شد. ما با او صحبت کردیم تا در مورد این نقش جدید و ارتباط بین اوگاندا و استونی صحبت کنیم.

1. انتصاب شما به سمت کنسول افتخاری استونی در اوگاندا را تبریک می گویم. بازگشایی کنسولگری برای روابط اوگاندا و استونی چه معنایی دارد؟

نیر: ممنون.
افتتاح کنسولگری افتخاری استونی در اوگاندا به سادگی دو کشور را به هم نزدیکتر می کند. کانالی برای دسترسی به اطلاعات، همکاری و تبادل اجتماعی ارائه می دهد.

با این حال، استونی همچنین ارزش منحصر به فردی برای اوگاندا به ارمغان می آورد. همه می دانند که استونی در سراسر جهان به عنوان پیشرفته ترین کشور دیجیتال شناخته شده است. هر تعاملی که یک ساکن با دولت دارد به صورت آنلاین انجام می شود. این امر ارائه خدمات کارآمد را بدون بوروکراسی، تشریفات اداری و هرگونه اصطکاک، در مقیاس و با حداقل هزینه ممکن می سازد. در واقع، یک شوخی رایج در استونی که خدمات بخش عمومی نیاز به تعامل فیزیکی دارد، ازدواج است.

یکی از مزایای مهم اتخاذ چنین GovTech هایی این است که به دولت ها کمک می کند تا به مقرون به صرفه ترین، شفاف ترین و پاسخگوترین شیوه عمل کنند و از این طریق خدمات پاسخگو و کارآمد را ارائه دهند.

کنسولگری افتخاری استونی تلاش خواهد کرد تا منادی همکاری بین جمهوری اوگاندا و جمهوری استونی باشد. ما باید به تعاملات سریع بین دو کشور کمک کنیم، چه در سطح دولتی و چه بین بخش خصوصی، مشاغل یا افراد. سازمان های دولتی ما چندین سال است که از همتایان خود در تالین بازدید می کنند تا از مهارت های فن آوری و همکاری در زمینه های مختلف بهره مند شوند. ما امیدواریم که این تعامل بهتر مقیاس بندی و هدفمند شود.

ما امیدواریم که دانشجویان اوگاندایی را برای کشف فرصت های تحصیلی در دانشگاه های مشهور جهانی استونی در تالین و تارتو مورد علاقه قرار دهیم. و همچنین کمک به کسب و کارهای اوگاندا برای دسترسی سریع تر به اطلاعات و کشف فرصت ها برای همکاری با مشاغل پیشرو استونیایی.

ما صمیمانه بر این باوریم که چنین بستری باعث افزایش مبادلات اقتصادی و اجتماعی به نفع دو کشور خواهد شد.

2. اوگاندایی ها و سایر اوگاندایی ها باید در مورد کنسولگری استونی در کامپالا بدانند؟

نایر: کنسولگری استونی در مرکز کامپالا، برای دسترسی فیزیکی راحت به پارک تجاری GIGA، قطعه 23، خیابان یوسف لوله واقع شده است.
ساکنان اوگاندا می توانند اطلاعات گسترده ای در مورد استونی در کنسولگری دریافت کنند.
بازدید از استونی با درخواست ویزای شینگن انجام می شود.
اطلاعات در مورد تعدادی از برنامه های استونی در اوگاندا را می توان از کنسولگری دریافت کرد.
نیازی به گفتن نیست که کنسولگری به شهروندان و مشاغل استونیایی در اوگاندا کمک می کند.

3. استونی به عنوان پیشرفته ترین جامعه دیجیتالی در اروپا در نظر گرفته می شود که در آن وای فای حتی در جنگل ها وجود دارد. روابط نزدیک اوگاندا با استونی چه سودی برای صنعت فناوری یا فضای دیجیتال در این کشور خواهد داشت؟

نیر: کاملاً درست است.
در طول دهه گذشته، استونی تجربه، دانش و تخصص خود را در بسیاری از کشورهای جهان گسترش داده است.
در واقع، از دهه گذشته، استونی زیرساخت های دفاعی امنیت سایبری ناتو را طراحی، ساخته و اجرا کرده است.
تعدادی از کشورهای آفریقایی از چنین تعاملات و همکاری هایی با دولت استونی و همچنین تجارت استونی سود می برند. آژانس توسعه استونی (Estdev) با اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه AU-EU D4D، با تعدادی از سازمان ها در دولت اوگاندا همکاری می کند و مقدار زیادی از انتقال دانش هم اکنون در حال انجام است.

اوگاندا با حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال سود بسیار زیادی خواهد برد. برنامه توسعه ملی سوم ما، در واقع، به وضوح از فناوری اطلاعات به عنوان یک ستون کلیدی رشد و تحول اجتماعی-اقتصادی ما یاد می کند.
و درست است. عموماً می‌دانیم که 5 شرکت برتر دنیا شرکت‌های فناوری اطلاعات هستند و صدها برابر تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورها از جمله اوگاندا درآمد ایجاد می‌کنند. بسیاری از این شرکت ها ده سال پیش وجود نداشتند.
و این صنعت احتمالا بزرگترین تامین کننده شغل و اشتغال در جهان است. جوانان ما باید به این صنعت جهانی متصل شوند و در آن توسعه پیدا کنند.

بنابراین رشد فناوری اطلاعات، فراگیر بودن آن و تأثیر جهانی آن واقعی و مشهود است. اوگاندا باید به طور کامل از این فرصت استقبال کند و پذیرش، قابلیت ها و تخصص ما را در این صنعت انقلابی توسعه دهد و اطمینان حاصل کند که شهروندان ما، به ویژه جوانان ما، برای توسعه به عنوان شهروندان توانمند در جهان، توانمند هستند.

وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ما با عزم و توانایی بالایی از این امر دفاع می کند و هدف سالانه 35000 شغل در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. بنابراین کشور ما دارای چشم انداز، آرمان ها و جاه طلبی های درستی است. HC استونی می خواهد از نزدیک با دولت و کسب و کار ما برای کمک به آنها در دستیابی به اهداف خود همکاری کند.

کشورهای بسیار کمی در جهان وجود دارند که مانند استونی برنامه‌های همکاری با دولت‌ها را در توسعه زیرساخت‌های عمومی دیجیتال ملی هدف قرار داده باشند.
به عنوان یک کشور، در حالی که در تلاش برای اتخاذ یک دولت ناب و مقرون به صرفه هستیم، می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه پلتفرم‌های دیجیتال مشابه را پیاده‌سازی کنیم و پذیرش GovTech را در سطح جهانی ترویج دهیم.

4. Girish Nair به عنوان یک رهبر در صنعت فناوری در شرق آفریقا شهرت پیدا کرده است و شرکت شما TA پشت سر چندین پروژه دیجیتال پیشگام در اوگاندا است. چگونه به ایجاد این مرز با مسئولیت های دیپلماتیک ادامه خواهید داد؟

نیر: به عنوان یک شرکت کننده فعال در صنعت فناوری اطلاعات اوگاندا، من خوش شانس بودم که در ردیف اول برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات کشورمان قرار داشته باشم. از اوایل دهه 1990، کسب و کار من فرصت عالی برای انتقال تعدادی از شناخته شده ترین مشاغل ما از سیستم های دستی به سیستم های IT خودکار در صنایعی مانند خرده فروشی، تولید، بانکداری و مهمان نوازی را داشته است. با شناسایی پیشرفته ترین راه حل های تجاری جهانی برای این صنایع و تلاش برای اجرای موفقیت آمیز آنها، مهارت های منحصر به فردی را در مدیریت پروژه های تجاری پیچیده فناوری اطلاعات، مدیریت تغییرات و کمک به بهبود محصولات، فرآیندها و عملیات در این صنایع توسعه دادیم. ما به پل مهمی بین انتظارات ارائه دهندگان فناوری اطلاعات در سطح جهانی و مشاغل محلی خواستار ما تبدیل شدیم که راه حل های عالی می خواستند اما با منابع محدود، انسانی و مالی دست و پنجه نرم می کردند.
ما خود نیز در تکامل این صنایع مشارکت فعال داشته‌ایم و تا حد زیادی با بهترین فناوری جهان به این تکامل کمک کرده‌ایم.

با توجه به موفقیت ما، ما احتمالاً تنها شرکت اوگاندایی در آن زمان بودیم که در اواخر دهه 1990 به کنیا و تانزانیا منشعب شدیم. امروز ما در 7 کشور در شرق و مرکز آفریقا فعالیت می کنیم و شرکت های ما پروژه هایی را در 20 کشور دیگر در سراسر قاره اجرا کرده اند. این فرصت بزرگی است که در میان فرهنگ‌ها و مناطق جغرافیایی ایجاد شده است که استونی و اوگاندا می‌توانند از آن بهره ببرند.

و ما رویه های مسئولانه را در کسب و کار خود به اجرا گذاشته ایم. به عنوان مثال، چند سال پیش ما با دانشگاه کیامبوگا شریک شدیم که در آن در ایجاد ظرفیت محلی برای گسترش تیم خود با آموزش 20 نرم افزار حرفه ای جوان اوگاندایی از کیامبوگا در یکی از برجسته ترین شناسه های جمعیتی جهان سرمایه گذاری کردیم. پلتفرم هایی که از پشته فناوری منبع باز خود استفاده می کنند. شگفت انگیز بود که یاد گرفتیم این جوانان اوگاندا برای اولین بار در معرض فناوری های جدید قرار گرفتند.

بنابراین، ما معتقدیم که درک محلی ما از صنعت و آرزوهای اوگاندا، یک پلت فرم محکم برای کسب و کارهای استونیایی فراهم می کند تا فعالیت های خود را در اوگاندا گسترش دهند، و مهمتر از آن، به اوگاندا کمک می کند تا با نتایج قابل پیش بینی تر با استونی تعامل سازنده تر داشته باشد.

با این حال، ما در حال حاضر به بسیاری از شرکت‌های IT استونیایی کمک می‌کنیم تا شرکت‌های توانمند فناوری اطلاعات بومی اوگاندا را برای ایجاد همکاری‌های متقاعدکننده شناسایی کنند. به زودی برخی تفاهم نامه ها را اعلام خواهیم کرد.

5. دوست دارید به عنوان اولین کنسول استونی در اوگاندا روی چه چیزی تمرکز کنید؟

نیر: مایلم همکاری فعال بین دولت اوگاندا و مشاغل محلی ما را با همتایان خود در استونی گسترش داده و تشویق کنم.
فرصت‌های باورنکردنی را که دیجیتالی‌سازی برای کشور به ارمغان می‌آورد، مورد نیاز قرار دهید.
قابلیت‌های دیجیتال پیشرو جهان استونی را به اوگاندا بیاورید و به تغییر اقتصاد اجتماعی، تجارت و جوانان این کشور کمک کنید.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید