ژنرال موسی علی از رئیس جمهور موسوینی به خاطر واجد شرایط بودن جوانان استقبال می کند


معاون نخست وزیر محترم ژنرال موسی علی رئیس جمهور موسوینی را به خاطر رهبری قاطعانه اش که هدف آن کمک به جامعه برای یافتن راه حل هایی برای مشکلات واقعی اوگاندایی ها از جمله بیکاری جوانان است که همچنان یک مشکل جدی است، تحسین کرد.

ما مدیون قدردانی جناب رئیس جمهور به خاطر این پیشرفت برجسته در جستجوی مداوم برای راه حل های عملی برای مشکلاتی که جوانان در اوگاندا امروزی را تحت تأثیر قرار می دهند، عمدتاً بیکاری و عدم تطابق مهارت ها در بازار هستیم. ژنرال موسی علی گفت: من او را به خاطر رهبری دولت برای ارائه ابتکاراتی مانند این قطب های صنعتی برای آموزش جوانان ما برای مهارت در زمینه هایی که به پویایی آنچه او اقتصاد واقعی می خواند، تشویق می کنم.

سپهبد علی که نماینده مجلس غرب حوزه عجمانی نیز می باشد، در 29 فروردین 1393 مهمان اصلی اولین مراسم راه اندازی مرکز منطقه صنعتی فرعی مادی در منطقه عجمانی بود. سخنرانی ژنرال علی توسط دکتر ابوکا جورج، نماینده مجلس در حوزه انتخابیه مادی، که نایب رئیس هیئت پارلمانی مادی و گروه پارلمانی نیل غربی نیز می باشد، قرائت شد.

ناظر مجلس نمایندگان، جین بارکیه، از انتشار کارخانه‌های مونتاژ و فولاد برای ورودی اول و دوم در سال 2023 در مرکز صنعتی ریاست جمهوری، منطقه مادی، روستای اولیا، ناحیه پاکله، منطقه آجومانی در 19 آوریل 2024 بازرسی می‌کند. . عکس توسط PPU/Tony Rujuta.

در مجموع 450 دانش‌آموز اول و دوم عمدتاً از مناطق مویو، آجومانی و اوبونگی در منطقه مادی که آموزش حرفه‌ای خود را با موفقیت به پایان رساندند، در هفت (7) رشته گواهی‌نامه اعطا کردند. خیاطی و طراحی، آرایشگری و گریم، کار ساختمانی، نجاری و نجاری، جوشکاری و فلزکاری، نانوایی و قنادی و چرم (کفش سازی).

به گفته ژنرال موسی علی، این مهارت‌ها به سختی در سیستم مدارس سنتی ما آموزش داده می‌شوند، اما در اوگاندا و بازار گسترده‌تر جامعه آفریقای شرقی (EAC) تقاضای روزافزونی دارند.

«مراسم فارغ التحصیلی امروز ثمره موفقیت این طرح ریاست جمهوری برای بهبود کیفیت زندگی و رفاه جوانان کشورمان بود. بنابراین من این پایان را به شنوندگان تبریک می گویم. از شما برای گوش دادن به ندای دولت و پذیرفتن بشارت تحول اقتصادی جنبش مقاومت ملی (NRM)، که تعهد آن به حل چالش‌های اجتماعی-اقتصادی اوگاندا آزمایش و اثبات شده است، سپاسگزاریم. من صمیمانه امیدوارم که از مهارت هایی که در مرکز صنعتی ریاست جمهوری مادی زونال آموخته اید به خوبی استفاده کنید. ژنرال علی خواستار بهبود استاندارد زندگی خود، کیفیت زندگی خانواده های خود و جوامعی که از آنها آمده اید، به توسعه ملی کمک کنید.

معاون وزارت امور خارجه همچنین زنان جوانی را که در این برنامه شرکت کردند تشویق کرد تا به طور فعال ساختارهای رهبری محلی را در محل مشارکت دهند تا دختران بیشتری مهارت کسب کنند.

«زن توانمند جامعه توانمند و ستون رشد و توسعه ملی است. با مهارت‌های عملی که به دست آورده‌اید، من شما را تشویق می‌کنم از ابتکاراتی مانند صندوق توانمندسازی زنان، مدل توسعه شهرک و سایر ابتکارات برای رسیدگی به چالش سرمایه‌ای که در جوامع فقیر ما رایج است، استفاده کنید موسی علی تاکید کرد.

جین بارکجه، بازرس ایالتی، از وزارت آموزش و اداره آموزش صنعتی (DIT) برای قانونی و رسمیت جهانی گواهینامه هایشان تشکر کرد.

«برای شما، فرزندان ما که واجد شرایط هستید، وقتی برای کار به آنجا می‌روید، نظم داشته باشید تا موفق شوید. و لطفاً پدرتان، رئیس جمهور یووری موسوینی را فراموش نکنید، که تضمین می کند همه این آموزش ها به صورت رایگان برای شما انجام می شود.» خانم Barekye گفت.

معاون اداره آموزش صنعتی برای ارزیابی و صدور گواهینامه، دکتر Okumu Michil، اسامی فارغ التحصیلان را در طول فارغ التحصیلی اولین و دومین پذیرش سال 2023 در مرکز صنعتی ریاست جمهوری منطقه مادی، اولیا می خواند و گواهی می دهد. دهکده، ناحیه پاکله در منطقه آجومانی در 19 آوریل 2024. عکس توسط PPU/Tony Rujuta.

به گفته معاون ارزیابی و صدور گواهینامه، دکتر مایکل اوکومو، که خاطرنشان کرد که ابتکار هدف قرار دادن افراد بی سواد در راستای مانیفست NRM 2021 است، آموزش مراکز صلاحیت ریاست جمهوری توسط اداره آموزش صنعتی (DIT) مدیریت می شود 2026. آینده اوگاندا با ایجاد شغل و تضمین رفاه برای همه.

«گواهینامه در سیستم آموزشی ما طبق قانون به رسمیت شناخته شده است. این مدرک سطح یک گواهی در دنیای کار است و معادل مدرک تحصیلی اوگاندا است. بنابراین، شما می توانید از این گواهی برای پیشرفت به سطح رسمی آموزش و ارتقاء مهارت های خود استفاده کنید.

نماینده زن در پارلمان آجومانی محترم. Ababiku Jessica همچنین به فارغ التحصیلان تبریک گفت و از رئیس جمهور Museveni برای رهبری رویایی خود تشکر کرد.

ما اینجا به خاطر تلاش های جناب رئیس جمهور و مذاکرات صلح ایشان برای اطمینان از قیام فرزندانمان، جشن می گیریم. من می خواهم از شما برای تمام کارهای انجام شده قدردانی و تشکر کنم. من می خواهم از فرزندانمان که این ابتکار را به عنوان نردبانی به سوی یک زندگی جدید انجام دادند تشکر کنم. تبریک می گویم، “عزیز. آبابیکو گفت.

رئیس کمیته مدیریت هاب، گور گوفین، به حضار گفت که مدرسه بر اساس تعداد دانش‌آموزانی که می‌خواهند واجد شرایط شوند، حمایت زیادی از جامعه دریافت کرده است.

من از والدین خود می خواهم که جوانان را بسیج کنند، به ویژه آنهایی که فرصت را از دست داده اند. در طول آخرین دریافت، ما تعداد خیره کننده ای از برنامه ها را دریافت کردیم. تنها در شهرستان مویو بیش از 800 متقاضی وجود داشت، اما ما فقط 70 تا 80 نفر از آنها را انتخاب کردیم. آقای گور گفت که مرکز صنعتی مهارت های مورد نیاز ما را در مدی فراهم می کند.

چندین جوان ماهر که موفقیت را تأیید کردند، از رئیس جمهور موسوینی به خاطر مهارتشان تشکر کردند.

گوم جورج از منطقه ابونگی گفت که قبلا کشاورزی می کرد که به او پول کافی نمی داد. بعدها مهارت نان پزى را آموخت.

«وقتی برگشتم دو بسته بیکینگ پودر و یک لیتر روغن نباتی خریدم و شروع به ساخت ماندازی، چاپاتیس و سمبوسه کردم. من توانستم در یک هفته 60000 شیلینگ بگیرم. در ماه دوم توانستم 1.8 میلیون شیلینگ بگیرم. من مشتریانم را از مدارس و مراکز پزشکی مجاور می گیرم. در آینده قصد دارم یک اجاق گاز محلی بسازم، زیرا اجاق گاز فلزی بسیار گران است. من می خواهم از رئیس جمهور او برای این ابتکار برای آموزش ما تشکر کنم.”

رحما جمیلا از ناحیه مویو که مهارت های خیاطی را آموخته است، به مهمان افتخاری گفت که هفته ای 70000 شیلینگ اوگاندا درآمد دارد.

رئیس جمهور موسوی در مورد ایجاد مراکز صنعتی در سراسر کشور برای آموزش مهارت های مختلف حرفه ای به جوانان صحبت کرد. تاکنون 19 مرکز زونال در سراسر کشور راه اندازی شده اند تا آموزش های عملی، مدل چهار (4) هکتاری، ارزش افزوده و خدمات عمومی کاربر را ارائه دهند.

در این مراسم کمیشنران ولسوالی منطقه مادی، رؤسای LC5، حسابداران و والدین حضور داشتند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید