رئیس جمهور موسوینی ساختمان های جدید دادگاه عالی و دادگاه استیناف را راه اندازی کرد


رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی امروز ساختمان جدید دادگاه عالی و دادگاه استیناف را در مقر قوه قضائیه در کامپالا به بهره برداری رساند.

در جریان راه اندازی، رئیس جمهور موسوینی به قوه قضائیه و دولت اوگاندا برای تأمین مالی و ساخت این دو ساختمان پیشرفته تبریک گفت.

«همه اینها با پول عمومی انجام شد. این کمک مالی یا وام نبود. اکنون این ثابت می کند که دولت NRM به شما گفته است. ما به شما گفتیم که هیچ کاری نمی توانید انجام دهید، اما باید برنامه ریزی کنیم و اولویت بندی کنیم. این چیزی است که ما واقعاً به اوگاندایی ها توصیه می کنیم. سعی نکنید چیزهای زیادی را لمس کنید زیرا اگر سعی کنید این کار را انجام دهید، در نهایت هیچ کاری انجام نمی دهید.

«راه اندازی این ساختمان ثابت می کند که در صورت تعیین اولویت کاری نمی توان انجام داد. همه چیز مهم است، اما چه چیزی فورا نیاز داریم، چه چیزی نمی تواند صبر کند؟ و ما باید با کدام یک سر و کار داشته باشیم تا ما را به آستانه بالاتری سوق دهد؟ اگر این خط را دنبال کنیم، مدیریت می کنیم و مدیریت می کنیم».

از سوی دیگر، رئیس جمهور موسوینی به قوه قضاییه اطمینان داده است که دولت همچنان هدف افزایش بودجه قوه قضائیه به 800 میلیارد ریال را حفظ کرده است.

ما در حال حرکت بودیم، سپس وقفه هایی مانند کرونا و مشکلات دیگر داشتیم. حالا مثلاً فشاری که الان احساس می‌کنیم، در تلاش‌هایمان برای افزایش ارزش مواد اولیه‌مان است، بازارهایی مانند بازار قهوه با ارزش افزوده در بالکان داریم. ما وظیفه داریم این بازار را تغذیه کنیم. اینها مانورهایی است که ما باید با آنها مقابله کنیم. این نیست که ما چیزی را فراموش کرده ایم. من به شما اطمینان می دهم که ما این طرح 800 میلیاردی را داریم و به نوعی به آن رسیده ایم.»

رئیس جمهور موسوینی همچنین به مقامات دادگاه یادآور شد که چگونه دولت جنبش مقاومت ملی (NRM) توانست با برنامه ریزی و اولویت بندی اقتصاد کشور را احیا کند.

«قبل از استقلال، زمانی که این دادگاه عالی اینجا بود (قدیمی)، اقتصاد اوگاندا چیزی بود که ما آن را منطقه‌ای می‌نامیدیم. یک اقتصاد محصور استعماری که در آن شما جزیره کوچکی از مدرنیته داشتید که توسط دریایی از عقب ماندگی احاطه شده بود. اقتصاد محصور تا سال 1962 به عنوان یک اقتصاد 3C و 3T توصیف می شد. 3C پنبه، قهوه و مس و 3T تنباکو، چای و گردشگری است. از سال 61 تا 71 که امین آمد این اتفاق افتاد. وقتی امین آمد، جدا از کشتن افرادی مانند بن کیوانوکا و بسیاری دیگر، جزیره کوچکی از اقتصاد مدرن را ویران کرد. پنبه و مس کاملاً از بین رفته بودند و قهوه همچنان می لنگید. گردشگری به طور کامل از بین رفته است، چای از 23 میلیون کیلوگرم در سال به 3 میلیون کیلوگرم کاهش یافته است و تنباکو همچنان لنگیده است.

او توضیح داد که وقتی آنها در سال 1986 به قدرت رسیدند، تقریباً توسعه نیافتگی جهانی وجود داشت.

«وقتی آمدیم چند مرحله را هدف گرفتیم. مرحله اول همان چیزی است که ما آن را حداقل بهبود می نامیم تا جزیره کوچک اقتصاد نقدی را احاطه کرده اند که فقط برای شکم خود کار می کنند، این همان چیزی است که با گردشگری می بینید، بازگشت، قهوه زنده مانده است، پنبه کمی برگشته است. ، چای برگشته است، ما هنوز مس شکست خورده است. مرحله دوم گسترش این جزیره کوچک بود که انجام دادیم، مثلاً قهوه از 2 میلیون کیسه به 9 میلیون کیسه فعلی رسید، چای از 3 میلیون کیلوگرم به 60 میلیون کیلوگرم فعلی رسید، گردشگری بازسازی و گسترش یافت. او گفت.

“مرحله سوم تنوع بخشی از طریق وارد کردن چیزهای دیگر به اقتصاد پول است. به عنوان مثال، ذرت هرگز یک محصول نقدی نبوده است، اما در حال حاضر یک درآمد عمده است، و شیر نیز یک محصول تجاری عمده است. چهارمین عنصر اقتصاد را به 55 میلیارد دلار رساند، اما وقتی با برنامه ریزان به گفتگو نشستیم، آنها را متقاعد کردم که تمام آن توسعه عمدتاً کمی از طریق توسعه عمدتاً در تولید مواد خام بود.

رئیس جمهور موسوینی همچنین خاطرنشان کرد که دولت اکنون بر افزایش ارزش مواد خام تمرکز دارد تا بتواند اقتصاد کشور را از 55 میلیارد دلار به 500 میلیارد دلار افزایش دهد.

ما دیگر نمی‌خواهیم در مورد اقتصاد 55 یا 60 میلیارد دلاری بشنویم، زیرا این توسعه در مرحله ماقبل صنعتی است. ما به یک جهش کیفی برای تبدیل شدن به یک کشور صنعتی با ارزش افزوده نیاز داریم. ما به تازگی وارد دروازه درآمد متوسط ​​پایین شده‌ایم، اما در حال حاضر پایه‌ای برای جهش از آن سطح به درآمد متوسط ​​بالا را داریم، زیرا برخلاف همه کشورهای دیگر، همه چیز داریم. ما منابع انسانی و طبیعی داریم. رئیس جمهور گفت: تنها چیزی که نداریم دسترسی مستقیم به اقیانوس است.

در این جهش، ما قصد داریم ارزش همه این مواد خام را افزایش دهیم. این تلاشی است که تلاش های ما را به پیش خواهد برد، اما این تنها تلاش نیست. اقتصاد دیگری وجود دارد که ما در حال توسعه آن هستیم. این یک اقتصاد دانش است. این نه تنها هزینه مواد خام را افزایش می دهد، بلکه از دانش برای ایجاد محصولاتی مانند خودروهایی مانند Kiira Motors، توسعه واکسن نیز استفاده می کند. اینها همه اولویت هایی است که ما با آنها دست و پنجه نرم می کنیم.”

رئیس قاضی، عالیجناب، آلفونس اوینی دولا گفت که افتتاح دو دادگاه تجدیدنظر در پرتو تاریخ قوه قضاییه اوگاندا در واقع یک نقطه عطف تاریخی بود.

او از رئیس جمهور موسوینی به خاطر تعهد شخصی و تعهد تزلزل ناپذیرش برای فراهم کردن خانه برای دو دادگاه استیناف تشکر کرد.

«از سال 67 که دادگاه تجدیدنظر تأسیس شد تا امروز دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی بعد از آن خانه نداشتند. دادگاه استیناف که به عنوان دادگاه استیناف اوگاندا تشکیل شده بود، در ساختمان دادگاه عالی تشکیل شد. دادگاه استیناف مستقل اوگاندا پس از فروپاشی جامعه آفریقای شرقی و دادگاه عالی که بعداً ایجاد شد، متأسفانه هر دو ولگرد بی‌خانمان بودند – از مکان‌های اجاره‌ای در منگا، خیابان پارلمان، کولولو، برج‌های توید به جاده کافو، ناکاسرو – به این مکان تاریخی نقل مکان کردند. قاضی دولا گفت: روزی که شاهد به دست آوردن شادی خانه های مربوط به آنها بودیم.

«کارکرد شناورها در اماکن استیجاری ایمنی شناورها را به خطر می اندازد. دوم، دادگاه‌ها در محل‌هایی که به‌عنوان راهروهای تجاری یا آپارتمان‌های مسکونی با فضاهای نامناسب طراحی شده‌اند، که اغلب با کافه‌ها، بانک‌ها، رستوران‌ها و سایر مشاغل ناسازگار با کار دادگاه مشترک هستند، فعالیت خواهند کرد. علاوه بر این، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که موجر طرف دعوا باشد و طبیعتاً همان دادگاه باید به پرونده رسیدگی کند. مواردی هم وجود دارد که اجاره بها به تاخیر افتاده و موجر از طریق دادگاه تهدید به تخلیه یا مراجعه به دادگاه برای عدم پرداخت اجاره بها می کند.»

معاون رئیس قوه قضائیه جناب ریچارد بوتیرا به عنوان رئیس دادگاه تجدیدنظر/دادگاه قانون اساسی قدردانی کرد که اکنون خانه ای دارند که می توانند بدون مزاحمت سایر امور غیرقضایی به طور دائم در آن اقامت کنند.

“دیگر نیست. من مایلم از دولت اوگاندا به رهبری جنرال یووری کاگوتا موسوینی رئیس جمهور اوگاندا برای حمایت قوی مالی و معنوی ارائه شده به قوه قضاییه در زمینه توسعه زیرساخت ها و سایر فعالیت های قوه قضاییه با هدف بهبود دسترسی تشکر کنم. به عدالت» او گفت.

دبیر دائم قوه قضاییه، آقای پیوس بیگیریمانو، از حمایت رئیس جمهور هنگام دستور آزادسازی بودجه از طریق افزایش بودجه قضایی 2021/22 تشکر کرد و گفت که این یک تغییر در زندگی پروژه بود.

«تدارکات شفاف بود. بنابراین هیچگونه رسیدگی اداری صورت نگرفت. با تشکر از رئیس وقت کمیته قراردادها به رهبری سارا لانگ سیو، مدیر ثبت فعلی، که عدالت و شفافیت را در روند تدارکات تضمین کرد.

آقای بیگیریمانو همچنین خاطرنشان کرد که وجود دادگاه عالی و دادگاه تجدید نظر سالانه 6 میلیارد دلار صرفه جویی در قوه قضاییه می کند که این موسسه به عنوان اجاره بهای دو دادگاه پرداخت می کند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید