رئیس URA می گوید مالیات های پرداخت شده توسط اوگاندایی ها برای توسعه چشمگیر کشور کافی نیست


او چهارشنبه شب در تلویزیون UBC تأیید کرد که درک این موضوع برای اوگاندایی ها بسیار دشوار است که این کشور به قیمت مالیات آنها در حال توسعه است زیرا بیشتر مالیات های جمع آوری شده صرف پرداخت بدهی می شود.

جایی که ما به عنوان یک ملت هستیم، لحظه بسیار تعیین کننده ای است، بنابراین ما می خواهیم با همه اعضای هیئت مدیره ارتباط برقرار کنیم. ما باید آگاه باشیم که به دلایلی که همه ما درک می کنیم، حمایت های خارجی که در قالب کمک های مالی و وام دریافت کرده ایم در حال کاهش است. دوم، تولید ناخالص داخلی مالیاتی ما 14 درصد پایین‌تر از میانگین 16 درصدی کشورهای جنوب صحرای آفریقا است.

وی افزود: بیشتر پولی که جمع آوری می کنیم صرف پرداخت بدهی می شود! چگونه می توانیم توسعه دهیم؟ اگر کمتر از 20 درصد تولید ناخالص داخلی را جمع آوری کند، هیچ کشوری نمی تواند توسعه یابد. بار مالیاتی برای اوگاندا 11.7 درصد است و در رتبه‌بندی جهانی اوگاندا در بین 172 کشور در رتبه 140 قرار دارد، بنابراین کاملاً واضح است که هر چه به عنوان مالیات کمک کنیم ناچیز است و نمی‌تواند به توسعه کمک کند اما ما را از نظر اقتصادی مستقل نمی‌کند!»

به گفته موسینگوزی، در زمانی که تاجران بر سر راه‌حل‌های بررسی و صورت‌حساب مالی الکترونیکی اعتصاب می‌کنند، موضوع باید قابلیت همکاری باشد و ببینیم که چگونه با همه سازگار می‌شوند. «موضوع تعامل و بحث این است که چگونه می‌توانیم همه کسانی را که در این امر نقش دارند با پرداخت مالیات منصفانه گرد هم بیاوریم. تعامل با شهروندان، دانشگاه‌ها و رهبران به ما پاسخ‌های درستی می‌دهد و اینگونه است که می‌توانیم کشورمان اوگاندا را بسازیم، اما تظاهرات، تهدیدها و اعتصاب‌ها کارساز نخواهد بود.»

درک مالیات شما

یکی از مالیات هایی که تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته است، مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) است که از سال 1997 برقرار است و یک مالیات غیرمستقیم است، اما تعداد کمی از اوگاندایی ها نحوه عملکرد آن را درک می کنند. مالیات بر ارزش افزوده توسط مصرف کننده پرداخت می شود زیرا مالیات بر مصرف است و حدود 150 میلیون کرون در سال است. به طور متوسط، یک تاجر باید روزانه 110000 شیرب سوریه بفروشد.

اگرچه این آستانه پایین است، اما از بیش از 46 میلیون اوگاندایی، تنها 33000 مالیات دهنده برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند، که به وضوح نشان می دهد که سطح تمکین داوطلبانه مالیات توسط اوگاندایی ها پایین است. از جمعیت فعال حدود 10 میلیون نفری که به تجارت یا کسب درآمد اشتغال دارند، تنها 33000 اوگاندایی مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند. همچنین بیانگر دانش بسیار عالی از نظام مالیاتی کشور است.

به عنوان راهی برای پرداختن به مسائل مربوط به انطباق داوطلبانه کم، فناوری مانند دریافت الکترونیکی مالی و راه حل صورتحساب (EFRIS) در سال 2019 معرفی شد تا به معامله گران کمک کند تا تجارت خود را بدون تردید نسبت به ارزش گذاری بیش از حد توسط URA به خوبی اداره کنند. نرم‌افزار حسابداری علامت‌گذاری شده همچنین به URA کمک می‌کند تا سهام واقعی معامله‌گر را اعلام کند، زیرا در بیشتر مواقع معامله‌گران کمبود موجودی خود را به URA اعلام می‌کنند.

در عین حال، یک راه حل فیش مالی و صورتحساب الکترونیکی. EFRIS شامل استفاده از دستگاه‌های مالی الکترونیکی (EFD)، صورت‌حساب الکترونیکی یا ارتباط مستقیم با سیستم‌های عملیات تجاری برای مدیریت صدور رسیدهای الکترونیکی و صورت‌حساب‌های الکترونیکی مطابق با قانون کد مالیاتی 2014 است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید