دردسر بازرگانان شهر: URA دفتری در مرکز شهر باز می کند


اداره درآمد اوگاندا (URA) دفتری را در مرکز شهر کامپالا، معروف به Kikuubo، به طور انحصاری برای ارائه خدمات الکترونیکی رسیدهای مالی و صورتحساب (EFRIS) به بازرگانان و سایر مالیات دهندگان، وزیر امور مالی (برنامه ریزی)، Hon، باز خواهد کرد. . آموس لوگالوبی، گفت.

این تصمیم که مشترکاً توسط وزارت‌های دارایی و بازرگانی اتخاذ شد، پس از مشورت با بازرگانان در روز چهارشنبه 25 فروردین 1393 برای پایان دادن به اعتصاب تجار اتخاذ شد.

تجار دست به اعتصاب زدند و اکثر مغازه های مرکز شهر را از 8 آوریل 2024 بستند. تاجران نسبت به راه اندازی سامانه EFRIS معترض هستند و می گویند در جریان نبوده و همچنین فاقد زیرساخت های لازم برای استفاده از این سامانه هستند.

موافقت شد که تاجران باید فوراً به تجارت عادی خود ادامه دهند، در حالی که دولت رایزنی های داخلی و تعامل بیشتر با مدیریت بازرگانان را تکمیل می کند. لوگالوبی گفت: رایزنی‌ها ظرف دو هفته تکمیل خواهد شد.

وی در جلسه علنی روز چهارشنبه 18 آوریل 2024 در مجلس بیانیه ای داد و در آن گفت که URA به اجرای سیستم EFRIS ادامه خواهد داد، اما تمرکز بر افزایش آگاهی و خدمت به مالیات دهندگان برای قدردانی از این سیستم خواهد بود.

وی گفت: “برای این منظور، URA باید نسبت به اجرای EFRIS حساسیت بیشتری داشته باشد و بر این اساس در صدور و اجرای جریمه‌های عدم رعایت EFRIS خویشتن داری کند تا به همه مالیات دهندگان زمان بدهد تا از سیستم EFRIS قدردانی کنند.” گفت.

لوگالوبی افزود که کمیساریای کل URA فهرستی از بازرگانانی که در حال حاضر دارای جریمه های معوق EFRIS هستند را به وزیر دارایی ارائه خواهد کرد تا در مورد معافیت احتمالی طبق قانون در نظر گرفته شود.

تجار همچنین از دولت خواستند تا سقف مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) را از 150 میلیون کرون به یک میلیارد کرون کاهش دهد و نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از 18 درصد به 16 درصد کاهش دهد و لوگالوبی گفت: این وزارتخانه طی دو هفته آینده رایزنی خواهد کرد گزارش پرونده

وی گفت: تجار نیز متعهد شده اند در این زمینه نظر خود را ارائه دهند.

لوگالوبی افزود که ممکن است برخی از قطعنامه ها به دلیل نشست برنامه ریزی شده تجار با رئیس جمهور موسوینی در روز جمعه 19 آوریل 2024 تغییر کند.

وزیر کشور در صنعت، محترم. دیوید باهاتی گفت که دولت سرمایه گذاری بانک توسعه اوگاندا را برای محدود کردن نرخ های بهره بالا توسط وام دهندگان که بر پایداری تجارت تاجران تاثیر می گذارد، در نظر خواهد گرفت.

آنیتا آمانگ، رئیس مجلس از وزارت دارایی خواسته است تا در صورت تمایل به رعایت مالیات، پرداخت مالیات را ساده کند.

«برای جمع آوری پول لازم نیست با مردم بد رفتار کنید. اعتماد به دولت از بین خواهد رفت و در عین حال انتظار داریم این پول را از این افراد پس بگیریم. برخی از مردم حتی نمی دانند برای چه چیزی می پردازند و چه مالیاتی می پردازند.

جوئل سنیونی، رهبر اپوزیسیون، خواستار پایان دادن به سیستم EFRIS شد و گفت که این سیستم توسط بسیاری درک نشده است و تاجران آن را مالیات مضاعف می دانند.

«این که دولت آن را حتی برای یک ماه تعلیق کرد، چه مشکلی دارد؟ به عنوان یک دولت، برای برقراری ارتباط با تاجران چیزی برای از دست دادن ندارید. ما می‌توانیم EFRIS را متوقف کنیم زیرا آنها اجرای آن را مشکل‌ساز می‌دانند.»

محترم عابد بوانیکا (NUP، حوزه انتخابیه کیمانیا-کابانرا) از وزارت دارایی خواست تا در جریان بررسی مداوم لوایح مالیاتی، تجدید نظر مالیات بر ارزش افزوده را در نظر بگیرد.

وی افزود که URA باید دفاتری را در سراسر کشور باز کند تا به بازرگانان در مورد سیستم EFRIS آموزش دهد.

حتی در ماساکا، امبالا، ساروتی، ما به این دفاتر نیاز داریم، نه فقط در کیکوبو. اعتصاب در سراسر کشور است و URA باید اطمینان حاصل کند که دفاتر در همه جا در دسترس هستند.

Hon Jonathan Odure (UPC، Erute County South) خواستار بازنگری در آیین‌نامه مالیاتی شده است که به کمیسر کل URA اجازه می‌دهد تا مقرراتی در مورد عملیات EFRIS وضع کند و گفت که در نتیجه، URA جریمه‌های غیرمنطقی را علیه تاجران وضع کرده است.

«به عنوان مثال، EFRIS بازه‌های زمانی دارد که در آن رسیدها باید ارسال شوند، اگر برق قطع شود، تاجر جریمه می‌شود و تقصیر او نیست. ما نمی‌توانیم از بازجویی این ابزار و جایی که می‌توانیم به ما اجازه دخالت بدهیم، فرار کنیم، زیرا ما قدرت اصلی برای اخذ مالیات را داریم. اودور گفت: ما هرگز قانونی برای مجازات تجار به دلیل کمبود برق تصویب نکرده ایم.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید