به صاحبان مشاغل کوچک توصیه می شود هنگام دریافت منابع مالی جدید از اتلاف خودداری کنند


در بازار اوگاندا، کسب و کاری که پنج سال از عمر آن می گذرد می تواند یک دستاورد بزرگ باشد. بر این اساس است که کارشناسان از صاحبان مشاغل کوچک می خواهند هنگام دریافت سرمایه جدید چه از یک سرمایه گذار و چه از هر سازمان تجاری، از هزینه های غیرضروری خودداری کنند.

کمیسیونر موتمبی جاشوا که به نمایندگی از وزیر تجارت فرانسیس موبسا به نمایندگی از وزیر تجارت، فرانسیس موبسا، روز چهارشنبه در جریان یک میزگرد در مورد اینکه چگونه شرکت های کوچک و متوسط ​​می توانند ابتدا کنفرانس بین المللی آتی را که در سال آینده در اسپانیا برگزار می شود، پیگیری کنند، اشاره کرد که دولت ابتکارات زیادی را اجرا کرده است. در مورد حمایت از شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs). با این حال، او گاهی اوقات از اینکه چگونه صاحبان مشاغل کوچک رفتار مالی خود را با ظاهر شدن چنین وجوهی در حساب هایشان تغییر می دهند، متعجب می شود.

«شما وام می‌گیرید تا کسب‌وکارتان را اجرا کنید و در مورد کسب‌وکارتان لاف بزنید، اما وقتی آنها وارد حساب‌هایتان می‌شوند، شروع به استفاده از آن‌ها برای کارهای غیر تجاری می‌کنید. بیایید با خودمان صادق باشیم، چرا برای شیک کردن دفتر خود پول خرج کنیم تا اینکه محصول خود را برای رقابت در بازار بین المللی آماده کنیم.

وی با بیان اینکه کارآفرینان موفق در یک چیز مشترک هستند، اضافه کرد: آنها می دانند که چرا وارد این و آن تجارت شده اند: «زیرا خرج نکنید چون پول دارید، چرا افراد جدید استخدام کنید زیرا پول دارید، در مقیاس خود بمانید و کسب و کار خود را افزایش می دهید. ماهیچه.”

به گفته جان والوگمب، رئیس فدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط، در بیشتر مواقع موضوع تامین مالی نیست، زیرا وقتی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​معینی بیش از پنج سال بدون بودجه خارجی فعالیت می‌کنند، پس از دریافت بودجه شکست می‌خورند. چالش دیگری وجود دارد که باید به آن پرداخته شود، مانند سواد مالی و بهبود مهارت های کارآفرینی مرتبط با کالاها یا خدماتی که SME های خاص با آن سروکار دارند.

او همچنین خاطرنشان کرد که اکثر SME ها قادر به مدیریت رشد نیستند. “همیشه این نگرانی وجود دارد که طرز فکر خود را برای شروع ثبت کسب و کار خود تغییر دهند، تا همه چیزهایی را که در مشاغل اتفاق می افتد ثبت کنند، زیرا اکثر این شرکت های کوچک و متوسط ​​به عنوان مشاغل خانوادگی شروع به کار کردند، بنابراین نیاز زیادی به تغییر طرز فکر و شروع حرفه ای تجارت وجود دارد.” ” او گفت.

با این حال، نسوبوگا چارلز، مدیر عامل SESACO محدود اشاره کرد که گاهی اوقات این در مورد سرمایه گذاری در تجارت نیست، بلکه حتی سرمایه گذاران نیز باید در کسب و کار مشارکت داشته باشند. از آنجایی که سرمایه‌گذاران وجوهی را برای این مشاغل فراهم می‌کنند، آنها نباید به همین جا بسنده کنند، آنها باید پایین بیایند و دریابند که برای ادامه این مشاغل چه کار دیگری باید انجام دهیم. گاهی اوقات حتی حرفه ای بودن ممکن است برای این مشاغل مشکل ساز شود، شاید آنها نمی دانند که باید چه کار کنند. حتی برخی می آیند تا تمام پول سرمایه گذاری شده در آن را برداشت کنند تا متوجه شوید که این کسب و کار با مشکلات بیشتری نسبت به قبل از آن مواجه است.

شرکت های کوچک و متوسط ​​که به عنوان «میانه گمشده» تعریف می شوند، ستون فقرات اقتصادی تقریباً هر اقتصاد در جهان هستند و بیش از 50 درصد مشاغل و بیش از 35 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را در بسیاری از بازارهای نوظهور فراهم می کنند. در اوگاندا، 1.1 میلیون شرکت کوچک و متوسط ​​بیش از 75 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور و 90 درصد از بخش خصوصی آن را تشکیل می دهند.

علیرغم تمام این مزایا، شرکت های کوچک و متوسط ​​هنوز توسط موسسات مالی مورد حمایت قرار نمی گیرند. نرخ های بهره بالا، الزامات پیچیده و اتکای بیش از حد به وثیقه، دسترسی آنها را به منابع مالی محدود می کند. بنابراین نیاز به تلاش مشترک بین بانک‌ها، بانک مرکزی و دولت برای نوآوری و ایجاد ظرفیت بخش خصوصی اوگاندا برای کشف سایر راه‌های جایگزین برای عملیات مالی وجود دارد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید