رئیس ویپ در حالی که 478 جوان را در لانگو تحویل می دهد، می گوید: «رئیس جمهور موسوینی درست رویا می بیند.


رئیس دولت، دنیس هامسون اوبا، از مردم اوگاندایی خواسته است که از همه برنامه های ایجاد ثروت که توسط رئیس جمهور موسوینی آغاز شده است، که رویای او تبدیل اوگاندا به کشور مدرن است، حمایت کنند.

«بر اساس آنچه در طول سفرمان دیدیم و شهادتی که در اینجا شنیدیم، برای کسانی که فکر می کردند ایده رئیس جمهور موسوینی برای ایجاد این مراکز صنعتی منطقه ای ایده خوبی نیست، من شک ندارم که اگر به آسمان رفته بودند. ، بسیاری از آنها توسط فرشته در دست راست خداوند پذیرفته نمی شوند. اگر ما در این رویا از رئیس جمهور موسوینی حمایت نمی کردیم، آیا امروز بیش از 500 فارغ التحصیل داشتیم؟ چون در اینجا شاهد شهادت جوانانی هستید که امیدشان در جوامع ما از بین رفته بود، اما امیدها بازگردانده شد.» اوبا گفت.

رئیس دولت شلاق که همچنین نماینده مجلس در حوزه انتخابیه آجوری است، امروز به عنوان میهمان اصلی در دومین فراغت 478 دانش آموز از جمله گروه های 2 و 3 که آموزش های حرفه ای را با موفقیت در مرکز مهارت های ریاست جمهوری لیرا در سال 1398 به پایان رساندند، اظهارات خود را بیان کرد. لانگا زیر – منطقه

«از طرف رئیس اجرایی مراکز ریاست جمهوری که کسی نیست جز ژنرال یووری کاگوتا موسوینی، رئیس جمهور جمهوری اوگاندا، فرمانده کل نیروهای دفاعی خلق اوگاندا، چشمه افتخار و رئیس ملی از جنبش مقاومت ملی، بدینوسیله اعلام می کنم که گروه شماره 2 و شماره 3 مرکز صنعتی ریاست جمهوری لانگو رسماً از بین رفتند. برو و به ملتت خدمت کن. برو و به نام خدای پدر و روح القدس تصمیم خود را بگیر.» ابوا بیان کرد.

فارغ التحصیلان 9 منطقه ای که زیر منطقه لانگو را تشکیل می دهند عبارتند از: Alebtong، Amolatar، Apac، Dokolo، Kole، Lira، Oyam، Otuke و Kwania در هفت (7) رشته حرفه‌ای حرفه‌ای گواهینامه‌های اعطا کردند. خیاطی و طراحی، آرایشگری و میکاپ، کار ساختمانی، نجاری و نازک کاری، جوشکاری و فلزکاری، نانوایی و قنادی و چرم (کفش سازی).

کشیش اوبوا شهادت‌های موفقیت‌آمیز را که توسط رهبری استراتژیک رئیس‌جمهور ارائه شده بود، با داستانی در کتاب مقدس مقایسه کرد که در آن عیسی 10 مرد را شفا داد، اما یکی به یاد آورد که از او تشکر کند. وی از فارغ التحصیلان خواست تا با وجدان آموخته های خود را به کار گیرند و کیفیت را بر کمیت تضمین کنند.

من می خواهم از شما برای شهادت شما به عنوان مسیری از چمن به فیض تشکر کنم. در این سفر شما باید انتخاب کنید. مسائل مهارتی مربوط به رقابت است. کیفیت در مقابل کمیت و لحظه ای که محصولات شما بزرگتر شوند، مشتریان را تعقیب خواهید کرد. اما اگر محصولات شما کیفیت بالاتری داشته باشد، بیشتر جذب خواهید کرد. حال سوال این است که کدام پچ را انتخاب می کنید. خیلی به جایی که بودید برگردید، یا می‌خواهید به کسانی که در اقتصاد نقدی هستند بپیوندید؟ اوبا تاکید کرد: اگر نجاری را یاد بگیرید و نسبت به مهارت هایی که آموخته اید نگرش مثبت نداشته باشید، هرگز از قد من پیشی نخواهید گرفت، اما اگر نگرش مثبت داشته باشید، خیلی جلو خواهید رفت.

Chief Whip به گردهمایی اطلاع داد که در حمایت از برنامه های رفاه در لانگا، دولت همچنان به سرمایه گذاری در منطقه ادامه می دهد و تاکنون در مجموع 62.4 میلیارد شیلینگ اوگاندا تحت مدل توسعه پاریس و 11.6 میلیارد شیلینگ اوگاندا تزریق کرده است. در 18 گروه در 21 منطقه در لانگا تحت فرماندهی Emiyogi مستقر شد.

«همه این پول حول ما می چرخد. بنابراین فقیر بودن باید انتخاب شما باشد. 100 میلیون دیگر در سال مالی آینده خواهد آمد و اینگونه است که همدیگر را بالا می بریم و از فقر فرار می کنیم. هون گفت: از برنامه های مختلف دولتی با تشکیل گروه هایی برای بهره مندی استفاده کنید.

به صورت پیش فرض

او همچنین متعهد شد که اعضای پارلمان خود را جمع کند تا اطمینان حاصل شود که دولت منابع لازم را برای حمایت از کنترل کننده ایالت در ایجاد تسهیلات کاربری مشترک در هر منطقه برای حمایت از جوانان واجد شرایط برای به کارگیری مهارت های خود قبل از اینکه شغلی بدست آورند، به دست آورد. اوبا افزود: “زیرا ما دوست داریم رئیس جمهور او را آموزش و تجهیز کند.”

ناظر مجلس نمایندگان، خانم جین بارکجه، به فارغ التحصیلان تبریک گفت و به آنها توصیه کرد که اگر می خواهند در تحصیلات خود موفق شوند، نظم و انضباط را رعایت کنند.

“از شما متشکرم که به من اجازه یادگیری و کسب مهارت را دادید. نظم و انضباط پرفروش ترین عامل است و بدون آن به جایی نخواهید رسید. شما اکنون مهارت با کیفیتی دارید و اگر این رشته را دنبال کنید، در هر کاری که انجام دهید موفق خواهید شد.

وی همچنین از وزارت آموزش و پرورش و اداره آموزش های صنعتی به دلیل ارائه آموزش های باکیفیت در مراکز آموزشی ریاست جمهوری تقدیر کرد تا کودکان با مدرک قوی فارغ التحصیل شوند تا آنها را به مرحله بعدی برساند.

او همچنین تکرار کرد که چرا رئیس جمهور موسوینی برنامه توسعه مهارت ها را آغاز کرد و گفت که همه چیزهایی که در این برنامه برنامه ریزی شده در حال تحقق است.

«در یکی از شهادت‌هایی که شنیدیم، یکی از فارغ‌التحصیلان از شوهرش حمایت می‌کند تا خانواده را تامین کند. این دقیقاً همان چیزی است که جناب عالی می خواستند افزایش درآمد خانواده را تضمین کنند. او بر اساس شهادتی که از اینجا شنیده اید به همه این اهداف دست یافته است.

رئیس دولت در پارلمان، دنیس هامسون اوبا، به مناسبت تکمیل ویرایش های اول و دوم در سال 2023 مرکز صنعتی ریاست جمهوری زیرمنطقه لانگا در Iyer Cell با ناظر مجلس نمایندگان ایالتی، جین باریکی ملاقات کرد. ، منطقه Barapwo، بخش غربی لیرا در 18 آوریل. عکس 2024 توسط PPU/Tony Rujuta.

اهداف دیگر عبارتند از؛ کاهش بیکاری در میان جوانان تحصیل کرده و بی سواد؛ ایجاد شغل برای جوانان بیشتر از جویندگان کار. شکاف بین شاغلان و بیکاران را بپوشانید و واردات را جایگزین کنید و صادرات را ارتقا دهید.

«هدف دیگر کاهش میزان جرم و جنایت در شهرها، به ویژه در میان جوانان سرگردان بود. اکنون آنها می دانند که باید چه کنند زیرا نظر خود را تغییر دادند. در اینجا می‌خواهم از نیروهای مدافع خلق اوگاندا (UPDF) برای تغییر طرز فکر کودکان ما در اینجا تشکر کنم.»

فرمانده لشکر 5 UPDF سرتیپ. ژنرال جیمز کاتونگی از رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی به خاطر رهبری و خرد او که او را قادر به راه اندازی یک برنامه توسعه مهارت ها با هدف متحول کردن جوانان کرد، تشکر کرده است.

“از دهه 60 mzee چیزی کوچک را شروع می کند و به چیزی بزرگ تبدیل می شود و ما به عنوان UPDF به فلسفه او افتخار می کنیم. با تشکر از ناظر دولتی که او را ناامید نکرد.

او به حضار یادآور شد که در حالی که نقش UPDF در قانون اساسی به خوبی بیان شده است، آنها همچنین موظف هستند در فعالیت های سازنده برای توسعه اوگاندا شرکت کنند.

بریگ گفت: “به همین دلیل است که ما با کنترل دولتی و همه این نهادها کار می کنیم تا مطمئن شویم که اگر در جنگ نیستیم، حداقل چیزی سازنده به توسعه کشورمان اضافه می کنیم.” ژنرال کاتونگی گفت.

وی از جوانان ماهر خواست تا اکنون که دولت اجازه کسب مهارت به آنها داده است، منضبط باشند و به فعالیت های سازنده بپردازند.

معاون ارزیابی و صدور گواهینامه دپارتمان آموزش صنعتی (DIT) دکتر مایکل اوکومو از رئیس جمهور موسوینی به خاطر این ابتکار که دقیقاً همان چیزی است که در مانیفست 2021-2026 برای متحول کردن جوانان این کشور وعده داده بود، قدردانی کرد.

ما به عنوان DIT این سفر را همراه با خانه دولتی آغاز کرده‌ایم و کتابچه راهنمای آموزشی پیش‌ارزیابی را تنظیم کرده‌ایم و هر اتفاقی که در مراکز آموزشی می‌افتد کاملاً طبق استانداردهای تعیین شده توسط DIT است. این گواهی که معادل سطح معمولی است، برای زمینه کاری مناسب است.

ناظر مجلس نمایندگان، جین باریکیه در حال سخنرانی در اولین و دومین ویرایش 2023 مرکز صنعتی ریاست جمهوری زیرمنطقه لانگا در اییر سل، ناحیه باراپو، بخش غربی شهر لیرا در 18 آوریل 2024. عکس: PPU/Tony Rujuta.

مدیر مرکز، ویکی ابورا از رئیس جمهور موسوینی برای افتتاح مراکز توسعه مهارت که زندگی جوانان را تغییر داده است، تشکر کرد. او همچنین از بازرس ایالتی که به گفته او بسیار حمایت کرده است، تشکر کرد.

ما این مرکز مهارتی را در ژوئیه 2022 در لانگو با 4 دوره راه اندازی کردیم، اما از اینکه اکنون 7 دوره با 13 مربی داریم، سپاسگزاریم. خیلی ممنون خانم کنترلر. ما بسیار سپاسگزاریم. این برنامه ریاست جمهوری تأثیر زیادی بر زندگی جوانان ما دارد.» خانم ابورا گفت.

رئیس دولت شلاق و گردهمایی قبلاً با شهادت های دلگرم کننده جوانان ماهری که اکنون با مهارت های کسب شده در مرکز آموزش حرفه ای ریاست جمهوری منطقه ای لانگا امرار معاش می کنند، پذیرفته شد.

موسسه خیریه آلوم آکلا از ولسوالی امالاتار می گوید که قبل از آمدن به مرکز صلاحیت خانه دار بود و همراه با شوهرش می توانستند منتظر حقوق ماهانه او باشند که گاهی اوقات نمی توانست از آنها حمایت کند.

«پس از تحصیل در اینجا، شوهرم برای من چرخ خیاطی خرید و من اکنون هر روز در انتظار پایان ماه هستم. من هم با آموزش به دیگران پول در می‌آورم. چاریتی توضیح داد که زنده باد رئیس جمهور موسوینی.

اولوب امانوئل از ناحیه کوانیا، که در ساخت و ساز مهارت کسب کرد، از رئیس جمهور موسوینی به خاطر تغییر زندگی آنها از طریق آموزش رایگان حرفه ای تشکر کرد.

“من به اینجا آمدم که چیزی نمی دانستم، اما اکنون به عنوان یک مهندس صحبت می کنم. پس از بازگشت به خانه شروع به چیدن آجر و فروش آن کرد. بعداً با یک مهندس از ماتوگا-کامپالا آشنا شدم که مرا استخدام کرد و اکنون دانش زیادی دارم. من از خانه ایالتی و اعلیحضرت رئیس جمهور اوگاندا برای کمکشان تشکر می کنم. شما واقعاً در زندگی ما تغییر ایجاد کردید و دعا کنید خدا با شما مخالفت کند. زنده باد رئیس جمهور و NRM.»

فیونا دورین از شهرستان آپاک، که به عنوان نانوا صلاحیت داشت، آموزش خود را نه تنها برای خود، بلکه برای بسیاری از دختران دیگر که تحصیلات رسمی کمی داشتند یا اصلاً تحصیلات رسمی نداشتند، یک موهبت توصیف کرد.

من واقعا خوشحالم که اینجا هستم. من سال گذشته در مورد آن از یک کلیسا شنیدم و هرگز آن را جدی نگرفتم تا زمانی که ریسک درخواست را قبول نکردم. خدا را شکر می کنم که دیگر گدا نیستم. من قبل از اینکه به اینجا بیایم صابون مایع می فروختم، اما حتی بعد از اتمام کار به پخت و پز و ساخت صابون مایع ادامه دادم. با پول صابون مایع توانستم یک فر کوچک و یک چرخ گوشت بخرم تا سمبوسه های کوچک درست کنم. من می توانم از خانواده خود حمایت کنم و هزینه تحصیل خواهر و برادرم را بپردازم.

مهندس مدیر پروژه های ریاست جمهوری و مراکز صلاحیت Raymond A. Kamugisha خواستار شفافیت در انتخاب دانش آموزان برای پیوستن به مراکز آموزشی به منظور بهره مندی از همه کودکان آسیب پذیر بی تربیت شده است.

«شهادت های بچه ها را شنیدم و آنها مرا بسیار احساساتی کردند. این به کسانی می رسد که تصمیم می گیرند فرزندان خود را به اینجا بیاورند. خواهش می کنم نیازی در جامعه می بینید. مردم پول ندارند؛ آنها فرصت می خواهند، لطفاً چیزی از آنها انتخاب نکنید. بیایید مطمئن شویم که این برنامه را تمیز و عاری از فساد می کنیم تا بتوانیم این جامعه را تغییر دهیم.» کاموگیشا گفت.

آقای جورج عبدل، رئیس منطقه ای شورای حکام که همچنین کمیسر ناحیه آسیایی ها است، از رئیس جمهور موسوینی به خاطر ایجاد مهارت در زیرمنطقه لانگا، که امیدی را برای جوانان بی سواد و غیر ماهر زمانی ناامید به ارمغان می آورد، قدردانی کرد.

ما از رئیس جمهور برای آوردن این موضوع به اینجا بسیار سپاسگزاریم. همانطور که می بینید، تمام کسانی که امروز از مدرسه فارغ التحصیل می شوند، سربازان پیاده ما هستند. و من می خواهم به همه شما فارغ التحصیلانمان تبریک بگویم. ما می خواهیم شما میوه کاشته شده توسط رئیس جمهور باشید تا بروید و کار درست را انجام دهید. برو و دقیقاً همان کاری را که به تو آموخته اند انجام بده.»

در حال حاضر 19 مرکز منطقه صنعتی در سراسر کشور پراکنده هستند، اما بنا به اعلام دفتر آموزش صنعتی، برنامه‌هایی برای افزایش این تعداد به 33 مرکز وجود دارد.

در این مراسم رهبران ولسوالی کاراموجا، روسای LC5، پرسنل امنیتی، رهبران جوانان و والدین نیز حضور داشتند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید