قانونگذاران آریزونا بحث در مورد لغو قانون سقط جنین را رد کردند


قانون سقط جنینقانون سقط جنین

مجلس نمایندگان آریزونا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، روز چهارشنبه در تلاش خود برای لغو ممنوعیت طولانی مدت سقط جنین با شکست مواجه شد. این تکذیب به دنبال بازگرداندن قانون اخیر توسط دادگاه عالی ایالتی صورت می گیرد که موجی از شوک را در چشم انداز سیاسی آریزونا ایجاد کرده است.

قانون سقط جنین آریزونا: به روز رسانی

یک رای مساوی بین قانونگذاران که در نهایت به تصمیم رئیس منجر شد، بحث در مورد لایحه ای را با هدف لغو ممنوعیت سقط جنین در سال 1864 متوقف کرد. با وجود درخواست‌های نامزدهای جمهوری‌خواه، از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد سنای ایالات متحده، کاری لیک، برای اتخاذ رویکردی معتدل‌تر با فرماندار دموکرات، کتی هابز، این طرح برای رای‌گیری به میان نیامد.

بن توما، رئیس مجلس نمایندگان، بر لزوم بحث و گفتگوی دقیق تاکید کرد و مخالف لغو این قانون بود که بارها توسط قوه مقننه تایید شده است.

اگر قانون 1864 لغو شود، آریزونا به محدودیت 15 هفته ای سقط جنین که در سال 2022 تصویب شده بود باز خواهد گشت. این قانون که توسط فرماندار وقت داگ داسی امضا شد، اکثر سقط جنین ها را ممنوع می کند، مگر برای نجات جان زن باردار، و ارائه دهندگان را در معرض مجازات های زندان قرار می دهد.

رد این لغو در بحبوحه تلاش گسترده‌تر طرفداران حقوق سقط جنین برای به چالش کشیدن قوانین محدودکننده صورت می‌گیرد. دموکرات‌ها که به دنبال بازپس‌گیری کنترل قانون‌گذار ایالتی بودند، از لغو ناموفق به عنوان نقطه تجمعی استفاده کردند و بر لزوم حمایت از حقوق باروری تأکید کردند.

با تقسیم افکار عمومی در مورد سقط جنین، با نظرسنجی وال استریت ژورنال که اکثریت را به نفع دسترسی قانونی نشان می دهد، بحث حقوق باروری در آریزونا همچنان بحث برانگیز است. گروه‌های حامی سقط جنین به بسیج خود برای تثبیت دسترسی به سقط جنین در قانون اساسی ایالت ادامه می‌دهند، در حالی که دموکرات‌ها امیدوارند در انتخابات آتی با قوانین بسیار محدودکننده، از ناامیدی رأی‌دهندگان سود ببرند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید