هشدار Ameca: محدودیت‌ها و خطرات ربات‌های خودطراحی هوش مصنوعی


ربات هوش مصنوعیربات هوش مصنوعی

هنگامی که آمیکا، که پیشرفته ترین ربات هوش مصنوعی نامیده می شود، به پرسشی درباره پتانسیل خود برای تکرار خود پاسخی وحشتناک داد، رسانه های اجتماعی از ترس فوران کردند. شرکت انگلیسی Engineered Arts از Ameca در نمایشگاه NAB در لاس وگاس پرده برداری کرد و توانایی قابل توجه آن را در درک جهان و تعامل با آن با استفاده از فناوری هوش مصنوعی نشان داد.

ربات هوش مصنوعی آمیکا ویروسی شد

ویدئوهای آمیکا به سرعت تبدیل به احساساتی ویروسی شدند و با نمایش توانایی‌های او، از ترسیم گربه‌ها تا پیش‌بینی آینده، توجه را به خود جلب کردند. حتی ایلان ماسک نگرانی خود را با یک “اوپس” مختصر در شبکه های اجتماعی ابراز کرد.

با این حال، در طول اولین حضور آمیکا در یک رویداد بزرگ فناوری بود که پاسخ او به یک سوال مهم در مورد توانایی های خودسازی هوش مصنوعی باعث شوک شد. کالین اسمیت، کاربر TikTok، فیلمی از Ameca به اشتراک گذاشت که در ابتدا مفهوم ایجاد خودکار هوش مصنوعی را کم اهمیت جلوه داد و بر نیاز به ویژگی های انسانی مانند خلاقیت و نوآوری تأکید کرد.

با این حال، یک پیچ نگران کننده زمانی رخ داد که آمکا هشداری صادر کرد که نشان می داد هوش مصنوعی قادر به طراحی خود می تواند خطر منسوخ شدن انسان ها را ایجاد کند. این بیانیه شوم نگرانی‌هایی را در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی برانگیخت و بحثی را در مورد پیامدهای استقلال هوش مصنوعی به راه انداخت.

Engineered Arts با تأکید بر تعهد خود به رباتیک انسان محور و تأکید بر اهمیت خلاقیت انسان در پیشبرد پیشرفت، به دنبال کاهش نگرانی ها بود. علی‌رغم تضمین‌ها، این قسمت بر گفت‌وگوهای جاری درباره محدودیت‌های اخلاقی و خطرات بالقوه توسعه فناوری هوش مصنوعی تاکید کرد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید