سنا مواد استیضاح آلخاندرو مایورکاس را رد کرد


الکساندر مایورکاسالکساندر مایورکاس

سنا به سرعت مواد استیضاح آلخاندرو مایورکاس، وزیر کشور را لغو کرد و به محاکمه تاریخی قبل از برگزاری پایان داد، زیرا اکثریت دموکرات تلاش‌های حزب جمهوری‌خواه برای به تاخیر انداختن این روند را رد کردند.

پس از استیضاح مایورکا توسط جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در 13 فوریه، جلسه استماع سنا در عرض چند ساعت به پایان رسید و اکثریت بر اساس خطوط حزبی رای دادند. این مقالات مایورکاس را به “عدم رعایت عمد و سیستماتیک قانون” و “نقض اعتماد عمومی” متهم کردند، اما تنها لیزا مورکوفسکی، سناتور آلاسکا مخالفت کرد و در مورد ماده اول رای نداد.

محاکمه الکساندر مایورکاس در سنا

محاکمه سنا، که از سوی جمهوریخواهان مجلس نمایندگان به عنوان یک مانور سیاسی ناموفق تلقی می شود، قرار بود تا به نحوه عملکرد دولت بایدن در مرز جنوبی قبل از انتخابات عمومی بپردازد. با این حال، کارشناسان قانون اساسی مدارک را برای توجیه استیضاح ناکافی دانستند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، یک توافق زمانی پیشنهاد کرد تا امکان بحث و رأی گیری در مورد احکام دادگاه فراهم شود، اما سناتور جمهوری خواه، اریک اشمیت، مخالفت کرد و منجر به طرح های رویه ای شد. در پایان، درخواست شومر برای درج هر دو مورد موافقت شد و عملاً به تلاش برای استیضاح پایان داد.

در حالی که دموکرات ها از استیضاح به عنوان یک ترفند سیاسی انتقاد کرده اند، برخی از جمهوری خواهان با برکناری سریع مخالفت کرده و بر وظیفه سنا برای جدی گرفتن این اتهامات تاکید کردند. تلاش‌های سناتورهای جمهوری‌خواه راست افراطی برای محاکمه کامل در راستای خطوط حزبی شکست خورد.

جمهوری خواهان مایورکا را به خاطر مسئله مرزی هدف قرار داده اند، اما کاخ سفید و وزارت کشور از او دفاع کرده و استیضاح را بی اساس خوانده اند. در بحبوحه تحقیقات استیضاح، کاخ سفید و وزارت بهداشت و خدمات انسانی اصلاحات امنیت مرزی را که در اوایل سال جاری با مخالفت جمهوری خواهان سنا مواجه شد، در اولویت قرار داده اند.

رد مراحل استیضاح توسط سنا توسط کاخ سفید و وزارت بهداشت مورد ستایش قرار گرفت و از جمهوری خواهان در کنگره خواست به جای بازی های سیاسی بر اصلاحات مرزی دو حزبی تمرکز کنند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید