آمریکا تحریم‌ها علیه بخش نفت و گاز ونزوئلا را دوباره اعمال کرد


ونزوئلاونزوئلا

ایالات متحده تصمیم خود را برای اعمال مجدد تحریم ها علیه صنعت نفت و گاز ونزوئلا با اشاره به شکست دولت مادورو در ترویج “انتخابات فراگیر و رقابتی” اعلام کرده است. اکتبر گذشته، وزارت خزانه داری ایالات متحده مجوز موقت (مجوز عمومی 44) را برای معاملات در بخش ملی نفت و گاز ونزوئلا بر اساس تعهد رئیس جمهور مادورو برای برگزاری انتخابات در سال 2024، همانطور که در “توافق باربادوس” بین نمایندگان مادورو و سیاسی ونزوئلا مشخص شده بود، صادر کرد. نیروها مخالفان

بخش نفت و گاز ونزوئلا

با این حال، پس از بررسی دقیق، مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیدند که دولت مادورو به جنبه‌های کلیدی توافق، به‌ویژه کنار گذاشتن ماریا کارینا ماچادو، نامزد مخالفان از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، عمل نکرده است. بنابراین، آمریکا مجوز عمومی 44 را تمدید نخواهد کرد که منجر به فعال شدن مجدد تحریم ها به مدت 45 روز می شود.

علیرغم این اقدامات، ایالات متحده با مجوز شورون صادر شده در نوامبر 2022، که به عملیات محدود برای استخراج منابع طبیعی ونزوئلا اجازه می دهد، به قوت خود باقی خواهد ماند. این تصمیم در بحبوحه رشد اقتصادی ونزوئلا گرفته شده است و صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که این کشور به سریع ترین رشد اقتصادی در آمریکای جنوبی در سال جاری تبدیل خواهد شد.

مقامات آمریکایی تاکید کردند که اعمال مجدد تحریم ها به معنای موضع دائمی علیه روند انتخابات ونزوئلا نیست. آنها بر تعهد خود برای تعامل با همه سهامداران از جمله دولت مادورو و مخالفان برای حمایت از پیشرفت دموکراتیک در ونزوئلا تاکید کردند.

با توجه به تأثیر بالقوه بر قیمت نفت و مهاجرت، مقامات آمریکایی بر تمرکز خود بر وضعیت سیاسی ونزوئلا تأکید کردند. وزیر نفت ونزوئلا آمادگی خود را برای مقاومت در برابر اثرات تحریم های آمریکا ابراز کرده و گفته است ونزوئلا علیرغم چالش های خارجی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید