مایک جانسون علیرغم مخالفت حزب جمهوری خواه بر کمک به اوکراین اصرار دارد


مایک جانسونمایک جانسون

علیرغم فشار قابل توجهی از سوی تندروهای حزب جمهوری خواه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، بر تعهد خود به پیشبرد بسته کمک های خارجی جامع که شامل مقرراتی برای اوکراین است، ثابت قدم است. جانسون علیرغم تهدیدهایی که برای رهبری خود داشت، مجدداً بر موضع خود تأکید کرد و بر اهمیت حمایت از منافع امنیت ملی آمریکا و متحدانش تأکید کرد.

بسته پیشنهادی، که منعکس کننده عناصر لایحه سنا است، شامل کمک به اسرائیل، منطقه هند و اقیانوس آرام و اوکراین به مبلغ 95 میلیارد دلار است. شایان ذکر است که 10 میلیارد دلار تخصیص یافته به اوکراین در قالب وام معکوس با هدف تقویت ثبات اقتصادی این کشور در چارچوب درگیری های جاری صورت می گیرد.

تصمیم مایک جانسون

با این حال، تصمیم جانسون خشم جمهوری خواهان محافظه کار را برانگیخت و برخی حتی خواستار برکناری او از قدرت شدند. ناکامی کمیته قوانین مجلس در تصویب قانون در مورد لایحه امنیت مرزی حزب جمهوری خواه بیشتر بر شکاف داخلی حزب تاکید می کند.

جانسون می گوید که در مواجهه با فشار فزاینده، فوریت این وضعیت مستلزم اقدام سریع به ویژه با توجه به تشدید تنش ها در اوکراین و خاورمیانه است. در حالی که دموکرات‌ها همچنان کلید تضمین تصویب بسته کمک هستند، اختلافات داخلی تهدیدی برای منحرف کردن رهبری جانسون و دو قطبی شدن بیشتر مجلس نمایندگان است.

همانطور که بحث بر سر کمک مالی و آینده جانسون در حال گسترش است، پیامدهای گسترده تر برای اتحاد جمهوری خواهان و اثربخشی قانون نامشخص باقی می ماند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید