منافع افراد عادی – جیمی آکنو – را در مرکز قرار دهید


رئیس کنگره خلق اوگاندا (UPC)، محترم. جیمی آکنو از دولت خواسته است که منافع مردم عادی را در مرکز قرار دهد و در عین حال بن بست جاری بین تاجران و اداره درآمد اوگاندا بر سر مالیات را حل کند.

محترم آکنا که در یک کنفرانس مطبوعاتی در کامپالا صحبت می‌کرد، گفت که UPC با نگرانی اختلافات معافیت مالیاتی را که به نفع سرمایه‌گذاران خارجی به ضرر تاجران داخلی بوده است، تحت نظر داشته است.

به همان اندازه که ما به عنوان یک کشور نیاز به تأثیرگذاری بر سرمایه گذاری خارجی داریم، نباید اجازه دهیم شرکت های داخلی خود را قربانی کنند. این می‌تواند تلاش‌های ما برای خرید Uganda Build Uganda (BUBU) را تضعیف کند. بنابراین، UPC خواستار انصاف و برابری در اجرای چنین سیاستی (معافیت مالیاتی) بدون تبعیض برای کاهش بن بست در بخش تجارت است.

او گفت که بودجه ملی اوگاندا به دلیل مشکلات اقتصادی اوگاندا سال به سال افزایش می یابد و دولت را مجبور می کند تا سیاست ها و برنامه های مالیاتی جدیدی را برای جمع آوری UGX هدفمند آغاز کند. 31.574 تریلیون مالیات در سال مالی 2024/25 و مالیات دهندگان امیدوار به بازگشت خوب خدمات هستند که اخیراً به ویژه در برنامه های بهداشتی، آموزشی و رفاه اجتماعی به چالش کشیده شده است و منجر به تشدید تنش ها شده است!

UPC معتقد است که چنین سیاست‌های دولتی باید برای شهروندان منصفانه باشد و باید دسترسی برابر به فرصت‌ها و خدمات وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در سال 2018، UPC با مالیات بدنام بر داده های Over-The-Top (OTT) مخالفت کرد، زیرا این مالیات برای مالیات دهندگان به شدت ناعادلانه بود و مانع رشد اقتصاد دیجیتال در اوگاندا شد، که بعداً توسط دولت کنار گذاشته شد. ، وی در بیانیه ای گفت.

وی افزود که؛ نظر UPC در مورد مالیات بر پول موبایلی هم همین بوده و هست و می گوید اگرچه دولت در صدد افزایش درآمد مالیاتی است، اما این فکر بدی است که بر مالیات دهندگان فشار بیاورد!

UPC معتقد است که مشارکت دادن سهامداران در توسعه سیاست کلیدی است و آموزش آنها در این زمینه ضروری است! در طول این مدت، اوگاندا ناآرامی های صنعتی به ویژه در بخش های بهداشت و آموزش را به ثبت رسانده است.

در مورد ابتکار دریافت‌های مالی و صورت‌حساب الکترونیکی اداره درآمد اوگاندا (EFRIS) که اخیراً تحت برنامه بسیج درآمد داخلی معرفی شد، آکنو گفت که تنش بین معامله‌گران و URA را افزایش داده و منجر به تعطیلی مشاغل در کامپالا و سایر مناطق شده است .

او گفت: «در زمانی که کسب‌وکارها به تازگی از اثرات قرنطینه کووید-19 بهبود می‌یابند، EFRIS نه تنها بر عملیات تجاری داخلی و جمع‌آوری درآمد دولت تأثیر می‌گذارد، بلکه تجارت منطقه‌ای را نیز به خطر می‌اندازد.»

وی خاطرنشان کرد که؛ UPC اشاره کرد که EFRIS با شرکت های بزرگ شروع به کار کرد. مانند صنایع و سوپرمارکت ها در میان دیگران.

وی افزود: “توسعه سیاست EFRIS به شرکت های متوسط ​​یک چالش بوده است، زیرا جامعه تجاری ما دانش کافی در مورد این طرح جدید مالیاتی ندارد.”

UPC از URA می خواهد تا به آرامی برنامه EFRIS را اجرا کند. آکنای عزیز می گوید؛ تمرکز و تأکید باید بر آموزش و مشارکت جامعه تجاری در مورد چنین سیاست هایی به طور منظم باشد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید