تجار در کامپالا به شدت با درخواست وزیر برای بازگشایی مغازه ها قبل از نشست مورد انتظار ریاست جمهوری مخالفت کردند.


در یک لحظه مهم برای جامعه تجاری کامپالا، تاجران شهری قاطعانه درخواست وزیر دولت برای شهر و پایتخت کامپالا را رد کردند. کریستوفر کیوفاتگابی کار خود را پیش از برنامه ریزی شده با رئیس جمهور یووری موسوینی از سر می گیرد.

با بیش از 100 تاجر که قرار است در 19 آوریل با رئیس جمهور دیدار کنند، صحنه برای گفت و گوی انتقادی در مورد مسائل مالیاتی و سیاستی که منجر به تعطیلی گسترده مشاغل در سراسر کشور شده است، آماده شده است.

جو متشنج بود زیرا آقای کفاتوگابی در یک سخنرانی در کامپالا در 17 آوریل به دنبال تجمع تجار بود. وزیر پس از اطمینان از موافقت رئیس جمهور موسوینی با این نشست، از تجار خواست تا در موضع خود تجدید نظر کنند و مغازه های خود را بازگشایی کنند.

با این حال، درخواست های او در حالی که معامله گران محکم ایستادند و بر لزوم منتظر ماندن برای نتیجه جلسه آتی قبل از اتخاذ هر تصمیم مهمی تأکید کردند، گوش هایش را ناشنوا ماند.

رئیس جمهور آماده دیدار با شما است و کسانی که در جلسه شرکت خواهند کرد باید برای آزمایش کووید به بیمارستان ملی مولاگو بروند. ما همچنین از جریمه ظروف شما چشم پوشی کردیم. کسانی که می خواهند به URA بروند و کانتینرهای خود را بردارند، من داور شما هستم. من همچنین از شما می خواهم که مغازه های خود را بازگشایی کنید. بیایید دست به کار شویم.»

علیرغم تضمین های وزیر و وعده رسیدگی به شکایات آنها، از جمله آزادی رهبران بازداشت شده و تمیز کردن کانتینرهای نگهداری شده توسط URA، بازرگانان بر عزم خود برای بسته نگه داشتن مغازه های خود تا دستیابی به راه حل های مشخص باقی ماندند.

«باز کردن فروشگاه‌ها بدون اینکه بدانیم از این جلسه چه چیزی حاصل می‌شود، غیرواقعی است. ما قبل از اتخاذ چنین تصمیمی صبورانه منتظر توصیه های جلسه خواهیم بود. سلیمان لومو، یک تاجر، با تکرار احساسات رایج در میان همتایان خود، خاطرنشان کرد: مغازه ها فعلاً بسته خواهند ماند.

آقای جان کاباندا، رئیس فدراسیون انجمن بازرگانان اوگاندا، احساسات بسیاری از بازرگانان را که با درخواست وزیر مخالفت کردند، تکرار کرد، زیرا نگران بودند که در صورت بازگشایی زودهنگام، به نگرانی های آنها به درستی رسیدگی نشود.

وقتی کار را از سر می گیریم، ممکن است به ما اهمیتی ندهند. ممکن است حل نشود،» آقای کاباندا هشدار داد که منعکس کننده تردید عمیق معامله گران در مورد اثربخشی مداخله دولت است.

رهبری بازرگانان به نمایندگی از آقای موسوکه ناگندا، رئیس انجمن بازرگانان شهر کامپالا (KACITA)، تصریح کرد که اگرچه دولت از آنها خواسته است تا بازرگانان را متقاعد کنند تا به اعتصاب جاری پایان دهند، اما آنها هیچ اختیاری برای تأثیرگذاری بر تظاهرات ندارند. .

آقای ناژندا با تاکید بر نیاز به گفت و گوی همه جانبه برای رسیدگی به چالش های اقتصادی که تجار با آن مواجه هستند، بر نیاز به رویکردی جامع برای یافتن راه حل های پایدار تاکید کرد.

«ما معتقد بودیم که این جلسه می تواند هماهنگی بین تجار و دولت را ایجاد کند. از آنجا که از ما به عنوان رهبران تاجر در جامعه تجاری، دولت از ما خواسته است که با تاجران خود صحبت کنیم تا ببینیم آیا آنها می توانند با پایان دادن به تظاهرات و ادامه تجارت به روال معمول موافقت کنند.” مذاکراتی که انجام می شود.

در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد ادعای آزار و اذیت و اخاذی از رشوه توسط مقامات URA و تجاوز سرمایه گذاران خرد به معیشت تاجران سنتی، آقای Kyofatogabye با اطمینان از اینکه این موارد به وضوح توسط رئیس جمهور در جلسه آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تلاش کرد تا نگرانی ها را کاهش دهد. خطرات زیاد در گفتگو بین بازرگانان و سهامداران دولت.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید