زمانی که کمیسیون اراضی اوگاندا رای نهایی خود را در مورد زمین مورد مناقشه جینجا صادر کرد، با گریه برای UMSC به پایان رسید.


نمایشنامه‌نویس نیجریه‌ای آکینوانده اولووله باباتونده سویینکا، معروف به وله سویینکا، نقل می‌کند که «…وقتی یک رهبر فرهنگ معافیت از مجازات را تشویق می‌کند، جامعه از بین می‌رود و کار را برای بقیه سخت‌تر می‌کند…» بیانیه ای که هر اوگاندایی باید به اشتراک بگذارد تا صلح و هماهنگی حاکم شود.

برای شورای عالی مسلمانان اوگاندا (UMSC) که رهبران آن حکم دادگاه را در زمینی در شهر جینجا که در آن بخشی از مسلمانان بدون داشتن سند مالکیت، شروع به ساختن یک دیوار غیرقانونی پیرامونی کردند، با گریه به پایان رسید.

مناقشه پیرامون زمینی که در مرکز درگیری بین بخشی از مسلمانان جینجا و بیمارستان منطقه ای جینجا (JRRH) قرار داشت، سرانجام با بیانیه کمیسیون زمین اوگاندا (ULC) به پایان رسید.

طی یک جلسه سهامداران که در روز چهارشنبه، 17 آوریل 2024، در کامپالا برگزار شد، مقامات ULC به هشت مقام UMSC به رهبری هادی شیه اسماعیل آدی باسوگا ناحیه Jinja و وکیل Jinja گفتند که آنها هرگز زمین را به آنها اختصاص ندادند.

تیم JRRH شامل رئیس هیئت مدیره دکتر چارلز دیوید موکیسا، مدیر بیمارستان دکتر آلفرد یایی، مدیر ارشد بیمارستان دیوید سماکولا، جولیوس نایتا، دیوید نالوویرا و یک وکیل از جینجا بود.

ULC متعجب بود که چرا گروه Mubadje تحت رهبری مفتی در اعتراض به حکم دادگاه عالی در 18 آوریل 2022، که در آن قاضی رئیس، قاضی مایکل Elubu، دستور دائمی را علیه آن (UMSC) و عوامل آن صادر کرد و آنها را از ارتکاب منع کرد. یا ادامه ارتکاب اعمال خلاف عنوان و مداخله در تملک بی سر و صدا زمین ULC به نفع JRRH.

دادگاه همچنین حکم تخلیه را علیه UMSC Jinja صادر کرد تا زمین را تخلیه کند و جاده غیرقانونی ساخته شده را ببندد و آنها باید به دسترسی قبلی خود در Clive Road West بازگردند.

“…با توجه به موارد فوق، این دادگاه به درستی تشخیص می دهد که دپارتمان کاربر شاکی (JRRH) مستحق دریافت جایزه 150,000,000/= به عهده متهم {UMSC}) است…” حکم 27 صفحه ای بخشی از آن خوانده شد. .

این حماسه در 12 مارس 2024 شکسته شد، زمانی که وزیر امور خارجه، دکتر ساموئل مایانجا، جلسه ای در محل برگزار کرد و زمین را شفاهی به مسلمانان سپرد.

مسلمانان بدون اینکه منتظر هیچ گونه مستندات قانونی باشند، به سرعت وارد عمل شدند و گریدرهایی را که محصولات برخی از کارکنان بهداشتی را از بین بردند بیرون آوردند و بدون مجوز شورای شهر جینجا شروع به ساختن دیوار پیرامونی کردند.

با تشدید مشکل، وزیر Mayajna نامه دومی به اندرو نیومبا، سرپرست موقت ULC نوشت و گفت که از آن زمان نامه های شکایتی از رهبران ارشد سیاسی از جمله ربکا آلیتوالا کاداگو معاون اول نخست وزیر، دکتر جین روث آسنگ وزیر دفاع و بهداشت دریافت کرده است. ملی بابیره بابالندا وزیر امور ریاست جمهوری گفت که سفر وی باعث تنش هایی شده است که نباید اجازه داد تا تشدید شود.

این نامه قبل از جلسه برنامه ریزی شده ذینفعان منتشر شد که در آن وزیر مایانجا، با روحیه صلح و هماهنگی، به شرح زیر راهنمایی کرد.

برای اینکه منطقه ای که گورستان مسلمانان را پوشش می دهد بررسی شود و عنوان شود که زمین مورد ادعای JRRH نیز باید بررسی و تعیین شود.

وی همچنین درخواست کرد که این نشست (که قبلاً برگزار شده است) در فضایی برگزار شود که به گفته او منجر به صلح پایدار بین دو همسایه (UMSC و JRRH) خواهد شد و در نهایت هدف این نشست نهایی کردن فرمول برد-برد برای همه ذینفعان

به نظر می‌رسید که رهبری در این پرونده که به طور قانونی مورد رسیدگی و تصمیم دادگاه عالی قرار گرفت، جایی پیدا نکرد و بنابراین جامعه مسلمانان که در ساخت دیوار پیرامونی سرمایه‌گذاری کرده بودند، اکنون هزینه اضافی تخریب آن را متحمل خواهند شد.

در اوایل، بخشی از رهبران مسلمان به رهبری فالوو کیتاکوله، عضو شورای شهر، مردم را شوکه کردند، زیرا او گفت که منتظر تایید مقامات شورا نخواهند بود تا طرح آنها برای ساخت یک دیوار پیرامونی را تایید کنند.

جامعه مسلمان نیز اکنون دروازه ها را می بندد و به نسخه اصلی که چندین دهه از آن استفاده شده باز خواهد گشت، که اجرای آن برای رهبری، هرچند حکم دادگاه باشد، دشوار و دردناک خواهد بود.

این پرونده اکنون به عنوان زنگ خطری برای UMSC عمل می کند که معافیت از مجازات ممکن است کارساز باشد، اما پایدار نیست، به خصوص وقتی صحبت از پرونده هایی می شود که باید به طور قانونی در دادگاه حل و فصل شوند.

کمیسیون زمین اوگاندا (ULC) یک سازمان بازرسی، نظارت و حفاظت از زمین نیمه خودمختار متعلق به دولت است که موظف به مستندسازی، بازرسی، حفظ و نگهداری زمین های تحت مالکیت و/یا مدیریت دولت اوگاندا است.
مدت کوتاهی پس از آن، شیخ باسوگا قول داد که با مفتی شیخ شعبان مباجه برای راهنمایی در مورد اقدامات بعدی مشورت کند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید