رئیس جمهور موسوینی مبارزه با بیکاری از طریق ارتقاء مهارت جوانان را ستوده است


وزیر امور Karamoja، محترم. پیتر لاکریس رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی را به دلیل مقابله با بیکاری جوانان از طریق فعالیت های مختلف مانند پروژه مراکز منطقه صنعتی ریاست جمهوری ستایش کرده است.

در حال حاضر 19 مرکز منطقه ای صنعتی در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس جمهور ما به فکر همه ما، مردم اوگاندا است. او حتی یک برنامه ویژه برای توسعه کاراموجا تنظیم کرد، زیرا این برنامه عقب مانده بود.”

وزیر امروز به عنوان میهمان اصلی دومین فراغت ۴۲۳ دانش آموزی که دوره های حرفه ای خود را با موفقیت در مرکز تعالی صنعتی ریاست جمهوری ناپک در ولسوالی ناپک به پایان رساندند، اظهار داشت.

به فارغ التحصیلان دارای سوابق و سوابق مختلف از 9 منطقه مانند ماروتا، ناپاک، ناکاپیریپیریت، کوتیدا، کارنگا، آمودات، نابیلاتوک، کابونگ و دو شهرداری ماروتا و کوتیدا در منطقه کاراموجا گواهینامه هایی در هفت (7) رشته حرفه ای اعطا شد. خیاطی و طراحی، آرایشگری و میکاپ، کار ساختمانی، نجاری و نازک کاری، جوشکاری و فلزکاری، نانوایی و قنادی و چرم (کفش سازی).

لوکریس محترم توضیح داد که رئیس جمهور موسوینی برنامه توسعه مهارت ها را با تمرکز عمده بر مبارزه با فقر در میان جوانان اوگاندا آغاز کرده است.

«رئیس‌جمهور به این فکر افتاد که مهارت‌ها را به جوانان آموزش دهد تا زائد نباشد. ایده این بود که جوانان را به صورت گروهی گرد هم بیاورند تا بتوانند بدون توجه به تحصیلات، مهارت هایی را کسب کنند. همه اینها برای رهایی از فقر و بهبود زندگی است.»

وزیر همچنین از ابتکار عملی دوراندیشانه و راهبردی جناب رئیس جمهور برای مهارت آموزی جوانان بی سواد که به گفته وی برای افزایش تعداد نیروی انسانی ماهر در کاراموجا و در سراسر کشور بسیار انجام شده است، استقبال کرد.

«مردم می‌گفتند اینجا افراد ماهر کافی برای ساختن خانه‌ها وجود ندارد و اکنون شما مهارت‌هایی برای ساختن دارید. زمانی که من هنوز وزیر راه بودم، حتی یک کاراموجون در ساخت جاده ساروتی – ماروتا نداشتیم. این مهندسان به من گفتند که برخی از استخدام‌هایشان پس از دریافت حقوق، دیگر برنمی‌گردند. اکنون متوقف خواهد شد زیرا شما افراد واجد شرایطی هستید و می دانید به طور حرفه ای چه کاری انجام دهید. این رئیس جمهور شما واقعاً به شما فکر می کند.» وزیر لاکریس گفت.

وی همچنین به فارغ التحصیلان اطمینان داد که با مهارت های کسب شده می توانند شغلی پیدا کنند و امرار معاش کنند.

«اگر کسب‌وکاری ایجاد کنید و آن کسب‌وکار موفق شود، می‌توانید مالیاتی بپردازید که کشور را توسعه می‌دهد. ما به مردم گفتیم که این پروژه برای همه است. خوبی این است که برای افراد با تحصیلات عالی نیست، حتی به کسانی که مدرسه نرفته اند نشان داده می شود که چه کاری انجام دهند و می توانند این کار را انجام دهند. مهم نیست که انگلیسی بلد باشید یا نه. انگلیسی فقط یک زبان است. آنها به دنبال شما خواهند بود زیرا با شما کار می کنند. آن استعدادی که شما به دست آورده اید، خود کار است.

بازرس ایالتی مجلس نمایندگان، خانم جین بارکجه، دستیابی به این نقطه عطف مهم را به فارغ التحصیلان تبریک گفت.

می خواهم از وزارت آموزش و پرورش به رهبری معما جانت موسوینی تشکر کنم که به ما این فرصت را داد تا گواهینامه خود را توسط اداره آموزش صنعتی قانونی کنیم. این یک گواهی چالش برانگیز است که می تواند شما را تا رسیدن به دکترا یک سطح بالا ببرد.» خانم بارکجه گفت.

وی از وزارت ارگان های محلی به خاطر فراهم نمودن زمین پروژه مرکز صنعتی جهت ساختن تأسیسات جهت دستیابی به اهداف برنامه تشکر کرد.

خانم Barekye همچنین از نیروهای دفاع مردمی اوگاندا (UPDF) برای تغییر طرز فکر ذینفعان در طول آموزش آنها در مرکز تشکر کرد.

از سوی دیگر، بازرس ایالتی مجلس نمایندگان بار دیگر تاکید کرد که چرا رئیس جمهور برنامه توسعه حرفه ای را آغاز کرده است. او گفت که این یکی از مداخلات اقتصادی پرزیدنت موسوینی با مأموریتی از جمله موارد دیگر بود. کاهش بیکاری جوانان – تحصیلکرده و بی سواد، ایجاد شغل برای جوانان بیشتر به جای جویندگان کار، کاهش شکاف بین شاغلان و بیکاران، بهبود درآمد خانوارها، جایگزینی واردات و ارتقای صادرات.

وزیر امور کاراموجا، پیتر لاکریس، در حضور ناظر مجلس نمایندگان، جین بارکجه و مدیر پروژه‌های صنعتی و مراکز ریاست جمهوری، ریموند کاموگیشا، کار فارغ‌التحصیلان رشته‌های در اختیار داشتن و ساخت و ساز فلزات را در دوران فارغ‌التحصیلی برای اولین بار تحسین کرد. دومین پذیرش زیرمنطقه ریاست جمهوری کاراموجا در سال 2023. مرکز صنعتی لوکونا، روستای آکپل، بخش لاکیته، منطقه بوکورا در ناحیه ناپاک، 17 آوریل 2024. عکس توسط PPU/Tony Rujuta.

خانم بارکجه به وزیر گفت: «او بر اساس شواهدی که از اینجا شنیده‌اید به همه این اهداف دست یافته است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک مجلس دولتی، برنامه‌ای داریم که در انتظار تامین مالی ریاست‌جمهوری است تا یک تسهیلات اجتماعی در برخی از مناطق منطقه ایجاد کنیم تا وقتی این افراد فارغ‌التحصیل شدند، بتوانند به صورت گروهی از آنجا بروند و کار کنند، از پس‌انداز خود سرمایه دریافت کنند و او افزود: کسب و کار خود را برای کسب درآمد راه اندازی کنند.

خانم Barekye همچنین از رهبران Karamoja خواست تا سیاستی را برای سازمان‌های غیردولتی برای استخدام فارغ‌التحصیلان در طول هر کاری در منطقه معرفی کنند. او می گوید که این به جوانان ماهر کمک می کند تا مهارت های خود را عملی کنند.

بسیاری از NGOها در Karamoja هستند که به اینجا می آیند و کارهای زیادی انجام می دهند که بچه های ماهر ما می توانند در آن شرکت کنند. شرط بگذارید که وقتی هر پروژه ای را در اینجا شروع می کنید، باید افراد ما را که در مرکز آموزش ریاست جمهوری آموزش دیده اند، استخدام کنید. چرا باید از مناطق دیگر چیزهایی بخرند یا افرادی را از کامپالا بیاورند تا کارهایی را انجام دهند که فارغ التحصیلان ما می توانند انجام دهند؟» – او خاطرنشان کرد.

رئیس LCV شهرستان ناپک، آقای جان پل کدت، فاش کرد که زمانی که آنها برنامه را شروع کردند، مخاطبان بسیار کم بودند زیرا اکثر ذینفعان بالقوه به دلیل ناامنی در منطقه از پیوستن به برنامه می ترسیدند، اما پس از تلاش های UPDF، منطقه آرام شد و صلح به ثبت رسید، بنابراین تعداد زیادی از ذینفعان در پذیرش دوم و سوم ثبت شدند.

از این رو توانستیم 204 دانش آموز در ست دوم و 219 دانش آموز در ست سوم ثبت نام کنیم. کم کم داریم جلو می رویم. من می‌خواهم از فرمانده لشکر 3 UPDF، سرلشکر دان نباس، برای آوردن صلح و سلامت به منطقه فرعی تشکر کنم و دانش‌آموزان را قادر به کسب مهارت‌های مستمر کند.»

وی به فارغ التحصیلان توصیه کرد از مهارت های کسب شده به خوبی استفاده کنند تا بتوانند از آن بهره مند شوند.

فرمانده لشکر سوم UPDF، سرلشکر دون ناباسا از رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی به خاطر رهبری و خرد او که او را قادر ساخت تا برنامه آموزشی را با هدف تغییر دادن جوانان آغاز کند، تشکر کرد.

«بیشتر این ذینفعان امید خود را از دست داده و مدرسه را رها کرده اند. برخی از آنها جنگجویان بالقوه بودند و قرار بود به مشاغل دیگری بپیوندند تا بتوانند امرار معاش کنند. اما آنها از زمانی که اینجا هستند بسیار تغییر کرده اند، و من آن را به ابتکار فوق العاده ای که فرمانده کل ما انجام داده است و توسط کنترل مجلس و تیمش نظارت می کند، نسبت می دهم. از شما برای کار عالی بسیار سپاسگزارم.»

«آنها شهروندان بسیار جدی این کشور هستند. آنها مهارتی را آموخته اند که به آنها کمک می کند تا زندگی خود را به دست آورند.»

رئیس اداره آموزش صنعتی، آقای پاتریک بیاکاتوندا، به فارغ التحصیلان اطمینان داد که گواهینامه های آنها از ارزش بالایی برخوردار است و معادل گواهینامه های S.4 است.

“مدرک تحصیلی که شما به دست آورده اید یک مدرک کاملا شناخته شده است.”

مدیر هاب، آقای چارلز لوتیانگ، از کنترل کننده مجلس نمایندگان و تیم او به خاطر فراهم کردن کلیه الزامات لازم برای عملکرد روزانه هاب تشکر کرد.

با این حال، آقای Luoqiang از دولت درخواست کرد تا یک برنامه صندوق ویژه ایجاد کند که بتواند سرمایه اولیه را برای فارغ التحصیلان فراهم کند.

در شهادت خود، چندین فارغ التحصیل که اکنون شاغل هستند، از رئیس جمهور موسوینی به خاطر دادن دانشی که آنها را قادر به امرار معاش می کرد، قدردانی کردند.

لوسیکه فرانسیس، که اهل نابیلاتوک است، گفت که پس از یادگیری مهارت های ساخت و ساز، تنها دو روز را در خانه گذراند تا اینکه برای کار در یک شرکت ساختمانی در ماروتا دعوت شد. وی افزود: من از رئیس جمهورش تشکر می کنم که به ما فرصت حضور در اینجا را داد.

ابو ربکه از شهرداری کوتیدا گفت که دوره های آرایش مو و آرایش زندگی او را تغییر داده است.

«وقتی به اینجا آمدم، چیزی نمی دانستم، اما بعد از دوره ها شروع به بافتن موهای دوستانم در خانه کردم. خانمی به کار من علاقه مند بود و مرا در سالن بزرگ خود استخدام کرد. ربکا گفت: اکنون خوشحالم که برای تأمین مخارج خود و والدینم پول به دست می‌آورم.

اوکوت توماس اوریونگ از کوتیدو در نجاری و نجاری مهارت هایی به دست آورد: وقتی به اینجا آمدم امیدی نداشتم اما توانستم مهارت هایی را کسب کنم. من از دولت برای این ابتکار بسیار سپاسگزارم. من یتیم هستم اما با مهارت هایی که آموخته ام می توانم هزینه تحصیل خواهرم را بپردازم. خداوند رئیس جمهور موسوینی را برکت دهد.» اوکوت توماس گفت.

در این مراسم رهبران ولسوالی کاراموجا، روسای LC5، پرسنل امنیتی، رهبران جوانان و والدین نیز حضور داشتند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید