دبی پس از دو سال بارندگی در 24 ساعت با سیل شدید دست و پنجه نرم می کند


دبیدبی

دبی روز سه‌شنبه شاهد سیل بی‌سابقه‌ای بود که طبق گزارش‌ها، تنها در ۲۴ ساعت دو سال بارندگی شد. طبق گزارش سازمان جهانی هواشناسی، اداره هواشناسی دبی بیش از 6.26 اینچ باران بین دوشنبه و سه شنبه عصر گزارش داد که بسیار بالاتر از میانگین سالانه شهر 3.12 اینچ است. سیل باعث انحراف موقت پروازهای ورودی در فرودگاه بین المللی دبی به دلیل «آب و هوای استثنایی» شد، اگرچه پروازها تأثیری نداشت.

آب و هوای غیرمعمول در دبی نیاز به کار از راه دور دارد

در واکنش به شرایط شدید، همه موسسات دولتی و مدارس خصوصی دبی روز سه شنبه دستور کار از راه دور را صادر کردند. این رویداد آب و هوایی غیرمعمول در طول یک ماه رخ داد که دبی معمولاً کمترین بارندگی را دریافت می کند و آوریل به طور میانگین تنها 0.13 اینچ است.

زمان وقوع سیل مصادف با فصل بارانی معمولی دبی است که از نوامبر تا مارس ادامه دارد. با این حال، بر اساس پنجمین ارزیابی ملی آب و هوای دولت ایالات متحده، شدت و مدت این بارندگی به تغییرات آب و هوایی افزایش یافته توسط انسان نسبت داده می شود. چنین رویدادهای شدید نه تنها زندگی روزمره را مختل می کند، بلکه زیرساخت ها را تحت فشار قرار می دهد که منجر به افزایش خطر سیل می شود.

از آنجایی که تغییرات آب و هوایی همچنان بر الگوهای آب و هوای جهانی تأثیر می گذارد، احتمال بارندگی شدیدتر و شدیدتر افزایش می یابد و نیاز به اقدامات سازگاری برای کاهش تأثیر بر مناطق آسیب پذیر مانند دبی را برجسته می کند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید