فرماندار ران دیسانتیس محدودیت هایی را برای مشکلات خواندن در مدارس فلوریدا اعمال می کند


ران دیسانتیسران دیسانتیس

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، لایحه‌ای را با هدف محدود کردن تعداد مشکلات کتاب‌های درسی در مدارس این ایالت امضا کرده است. این اقدام کمتر از یک سال پس از تصویب قانونی انجام شد که منجر به حذف بسیاری از کتاب‌ها از قفسه‌های مدارس دولتی شد. از اول ژوئیه، قانون جدید ساکنان فلوریدا بدون فرزند را که در این منطقه ثبت نام کرده اند را از اعتراض به بیش از یک ارسال در ماه محدود می کند. با این حال، والدین دارای فرزندان در مدارس فلوریدا در توانایی خود برای ثبت شکایات بدون مجازات خاص برای تخلفات نامحدود باقی می مانند.

ران دیسانتیس ممنوعیت کتاب را توضیح می دهد

فرماندار دیسانتیس با اذعان به نگرانی‌ها در مورد حذف بیش از حد، مواردی را که شفافیت در تصمیم‌گیری‌های برنامه درسی برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است، برجسته کرد. تصویب این لایحه به دنبال افزایش ممنوعیت کتاب در فلوریدا است که منجر به بیشترین تعداد ممنوعیت در سراسر کشور در نیمه اول سال تحصیلی 2023-2024 شد. قابل ذکر است که بخش قابل توجهی از این ممنوعیت ها در مدارس دولتی شهرستان اسکامبیا رخ داده است که موجب شکایت قضایی شده است.

دیسانتیس به شدت درخواست‌ها برای ممنوعیت کتاب‌ها در سراسر ایالت را رد کرده است، اما تنش‌ها در جلسات هیئت‌مدیره مدرسه همچنان ادامه دارد که منعکس‌کننده بحث گسترده‌تری درباره حقوق والدین و محتوای آموزشی است. قانون قبلی که توسط DeSantis امضا شده بود، آموزش جنسی و بحث در مورد گرایش جنسی و هویت جنسیتی را در کلاس‌های درس محدود می‌کرد و به شهروندان این امکان را می‌داد تا برای حذف مطالب اعتراض آمیز درخواست دهند.

گروه مدافع PEN آمریکا هشدار می‌دهد که ممنوعیت کتاب‌ها به طور نامتناسبی، روایت‌های مربوط به نژاد، گرایش جنسی و هویت جنسی را هدف قرار می‌دهد و آزادی بیان و تمامیت آموزشی را تهدید می‌کند. فلوریدا از نظر تعداد کتاب‌های ممنوعه پیشتاز کشور است و سایر ایالت‌ها مانند ویسکانسین، آیووا، تگزاس، کنتاکی و ویرجینیا نیز تعداد قابل‌توجهی از کتاب‌های ممنوعه را گزارش می‌کنند که عمدتاً در مورد جنسیت، سقط جنین، تجاوز جنسی، نژاد و موضوعات LGBTQ+ هستند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید