رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در بحبوحه تشدید تنش ها به ایران هشدار داد


رابرت وودرابرت وود

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، حمله اخیر ایران به اسرائیل را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که ایران در صورت هرگونه تجاوز بیشتر علیه آمریکا، اسرائیل یا متحدانش با عواقب مواجه خواهد شد. وود که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خاورمیانه صحبت می کرد، تاکید کرد که ایران در قبال اقدامات خود پاسخگو خواهد بود. وی تصریح کرد که موضع آمریکا تدافعی است و هدفش تشدید تنش نیست.

رابرت وود علیه ایران

وود این حمله را مستقیماً به ایران نسبت داد و استدلال کرد که هدف آن ایجاد خسارت قابل توجه به اسرائیل و به خطر انداختن جمعیت کشورهای همسایه مانند اردن و عراق بود. وی از شورای امنیت خواست تا با قاطعیت به اقدامات ایران پاسخ دهد و بر لزوم محکومیت و توقف حملات ایران و دستیارانش تاکید کرد.

ایالات متحده متعهد شده است از حق دفاع از خود اسرائیل حمایت کند و برنامه هایی را برای هماهنگی نزدیک با رهبران اسرائیل نشان داده است. این اطمینان پس از گفتگوی تلفنی بین رئیس جمهور بایدن و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صورت گرفت که طی آن بایدن بر تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

حمله ایران، متشکل از حدود 350 موشک و پهپاد که به سمت اسرائیل شلیک شد، عمدتاً توسط نیروهای اسرائیلی و متحدان رهگیری شد. ایالات متحده این حمله را محکوم کرد و بر همبستگی خود با اسرائیل و عزم خود برای مقابله با تهدیدات علیه امنیت خود تأکید کرد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید