کاخ سفید شهادت بایدن را به عنوان بخشی از تحقیقات استیضاح در مجلس نمایندگان رد کرد.


کاخ سفیدکاخ سفید

کاخ سفید رسما دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای شهادت در کمیته نظارت مجلس نمایندگان در مورد استیضاح را رد کرد. مشاور ویژه رئیس جمهور ریچارد ساوبر این تصمیم را به رئیس کمیته جیمز کومر منتقل کرد و اعلام کرد که تحقیقات استیضاح بسته شده است و کومر را به ترویج اتهامات بی اساس متهم کرد. علیرغم انتقاد کومر از امتناع بایدن از شهادت علنی، هیچ نشانه ای مبنی بر اقدام دیگری در پاسخ به تصمیم بایدن ارائه نشد.

کاخ سفید شهادت بایدن را رد کرد

جمهوری خواهان مجلس، که فاقد شواهد کافی مبنی بر تخلف بودند و با اکثریت تقسیم شده مواجه بودند، نتوانستند آرای لازم برای استیضاح رئیس جمهور را جمع آوری کنند و تحقیقات استیضاح را متوقف کردند. کامر، که صرفاً تلاش برای جلب بایدن به شهادت را رهبری کرد، از سوی دیگر شخصیت‌های کلیدی که این تحقیقات را رهبری می‌کردند، حمایت نشد.

دعوت از بایدن از سوی برخی از جمله جمهوری خواهان به عنوان آخرین تلاش برای به دست آوردن مجدد شتاب در تحقیقات تلقی شد که علیرغم مصاحبه های متعدد شاهدان و بررسی های گسترده سوابق مالی، هیچ مدرکی مبنی بر اشتباه بایدن ارائه نکرد.

علیرغم انتظارات اولیه برای شهادت بایدن در این هفته، هیچ برنامه رسمی استماع برگزار نشده است. تصمیم یکجانبه کامر برای تمدید دعوت نامه بر عدم اجماع در حزب جمهوری خواه در مورد روند و خاتمه تحقیقات استیضاح تاکید می کند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید