معاون آلوپا می‌گوید: «رئیس‌جمهور موسوینی در تشخیص مشکلات اوگاندایی‌ها و ارائه راه‌حل‌ها متخصص است.


معاون رئیس جمهور اوگاندا، جسیکا آلوپا، رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی را به دلیل متخصص بودن در تشخیص مشکلات مردم اوگاندا و ارائه راه حل برای آنها ستایش کرده است.

وی افزود: پس از سر زدن به کارگاه‌ها و سایت‌های آموزشی صبح امروز و دیدن محصولات، عجله می‌کنم که جناب رئیس‌جمهور در تشخیص مشکلات مردم متخصص هستند، اما در ارائه راه‌حل‌هایی برای این مشکلات نیز سریعاً مردم را وادار می‌کنند. از اوگاندا بسیار خوش شانس است که او را دارم.»

HE Alupa این سخنان را امروز هنگام سخنرانی در مراسم راه اندازی مرکز منطقه صنعتی زیر منطقه تسا در شهر ساروتی بیان کرد.

معاون رئیس جمهور جسکا آلوپا و ناظر مجلس نمایندگان جین باریکیه محصولات فارغ التحصیلان خیاطی را در طول اولین و دومین فارغ التحصیلی مرکز صنعتی ریاست جمهوری زیرمنطقه ای تسا در سال 2023 در روستای آراپای در شهر سوروتی در 16 آوریل 2024 تحسین می کنند. عکس توسط PPU /تونی روژوتا.

معاون رئیس جمهور همچنین از رئیس جمهور موسوینی برای رهبری طرح هاب صنعتی که جوانان را برای مقابله با بیکاری توانمند کرده است، تشکر کرد.

در رابطه با مراسم امروز، دولت 19 مرکز صنعتی ریاست جمهوری را در سراسر کشور ایجاد کرده است و مایلم از رئیس جمهور موسوینی برای رهبری این ابتکار خاص در میان بسیاری از ابتکاراتی که قبلاً برای رفاه مردم اوگاندا آغاز کرده است تشکر کنید. “، او توضیح داد.

“مهمتر از همه، من از دولت برای فراهم کردن منابعی که به کنترلر دولتی و تیم اجازه داد تا دانش آموزان را آموزش دهند، تشکر می کنم. یک جنبه بسیار مهم که همه از آن قدردانی می کنند پذیرش دانش آموزان در برنامه است، چه انگلیسی صحبت کنند یا نه. من می خواهم از شما و تیم شما برای پذیرش این دانش آموزان بدون توجه به سابقه آنها تشکر کنم. این یک راه بسیار خوب برای اطمینان از اینکه هیچ کس کنار گذاشته نمی شود و این وظیفه دولت NRM است. همه را شامل شود.”

J.P. آلوپا همچنین از ناظر مجلس نمایندگان، خانم جین بارکجه، به خاطر حضور در زمین و همیشه در میدان برای اطمینان از موفقیت پروژه های مجلس نمایندگان مانند قطب های صنعتی قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: می‌خواهم شما را به ادامه این کار تشویق کنم، زیرا وقتی این کار را انجام می‌دهید، بخشی از نظارت و ارزیابی می‌شوید که جنبه بسیار مهمی در اجرا و موفقیت هر برنامه‌ای است.

او همچنین به جوانان در مورد چهار بخش اقتصاد گفت که در آن می توانند شغل پیدا کنند.

معاون رئیس جمهور جسکا آلوپا، ناظر مجلس نمایندگان، جین باریکیه، رهبران منطقه، فارغ التحصیلان و والدین کیکی را جشن گرفتند و جشن فارغ التحصیلی موفقیت آمیز در اولین و دومین فارغ التحصیلی سال 2023 مرکز صنعتی ریاست جمهوری زیرمنطقه ای تسا در منطقه آراپای ساروتی را در 16 آوریل جشن گرفتند. , 2024. عکس PPU/Tony Rujuta.

اینها شامل کشاورزی تجاری، صنعت یا تولید، خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. و امروز مفتخریم که در صنعت نجار، جوشکار، کفاش داریم. معاون رئیس جمهور گفت: خانم بازرس، این نشان می دهد که شما در مسیر درستی حرکت می کنید.

J.E. Alupa به فارغ التحصیلان توصیه کرد برای تحقق رویاهای خود سالم و منظم بمانند.

از تلاش های دولت برای حفاظت و حفظ محیط زیست حمایت کنید».

ناظر مجلس نمایندگان، خانم جین بارکیه، به معاون رئیس جمهور توضیح داد که رئیس جمهور موسوینی تصمیم گرفت پروژه هاب های صنعتی را به عنوان یک مداخله اقتصادی آغاز کند تا از جمله موارد دیگر، ایجاد شغل برای جوانان، ایجاد شغل و نه جویندگان کار باشد. کاهش جرایم شهری و بهبود درآمد خانوارها.

«عالیجناب، شهادت کارآفرینان مختلف را شنیده اید که از طریق این مهارت ها توانسته اند امرار معاش کنند. هدف دیگر کاهش جرم و جنایت در شهرها بود، مخصوصاً در بین جوانانی که تحرک خود را از دست داده اند، اما اکنون جهت گیری دارند، می دانند باید چه کنند، نظرشان تغییر کرده است و به همین دلیل در شهرها جرم و جنایت وجود ندارد. مهارت ها. . همه این اهداف قبلاً محقق شده اند.”

«هدف دیگر این بود که شکاف بین بیکاران و شاغلان در زمینه مزایای اقتصادی کاهش یابد. با دانش به دست آمده، آنها به عنوان تحصیل کرده درآمد کسب می کنند. هدف دیگر افزایش درآمد خانواده بود. بدیهی است که اگر از مهارت های خود استفاده کنید و کارها را انجام دهید، درآمد کسب خواهید کرد و می توانید از خانواده خود مراقبت کنید. کار دیگر افزایش جایگزینی واردات و ارتقای صادرات بود.

خانم بارکجه همچنین فاش کرد که به عنوان یک خانه دولتی، آنها برنامه ای برای ایجاد یک تسهیلات کاربری مشترک دارند که در آن ذینفعان بتوانند بدون پرداخت هزینه ماشین و برق کار کنند، اقلام تولید کنند، درآمد کسب کنند و امرار معاش کنند.

«عالی‌جناب، از شما می‌خواهم که به ما در دریافت این بودجه کمک کنید. در نهایت حق شماست، جوانان ما باید در Emyooga و مدل توسعه کلیسایی مبتنی بر SACCO جایگاهی داشته باشند، زیرا ما از قبل جوانانی با مهارت داریم، می‌توانیم آنها را زیر نظر داشته باشیم تا بتوانند از این پول استفاده کنند.» او گفت.

خانم Barekye همچنین از وزارت حکومت محلی بخاطر فراهم کردن زمین پروژه در سراسر کشور و کمک در انتخاب ذینفعان تشکر کرد.

من همچنین می‌خواهم از وزارت آموزش برای قانونی کردن مهارت‌های ما تشکر کنم زیرا این مهارت‌ها معادل گواهینامه S.4 هستند. حتی اگه بدون کلاس بیای با مدرک S.4 میری. من از والدینی تشکر می کنم که به صحبت های رئیس جمهور گوش دادند، اجازه دادند فرزندانشان در اینجا جمع شوند و اطمینان حاصل کردند که همه چیزهایی که رئیس جمهور به فرزندانشان می دهد کیفیت بالایی دارد. با تشکر فراوان از پدر و مادرمان و رئیس جمهور به شما خیانت نکرد.»

ناظر مجلس نمایندگان جین بارکیه در اولین و دومین راه اندازی مرکز صنعتی ریاست جمهوری زیرمنطقه ای تسا در سال 2023 در منطقه آراپای ساروتی در 16 آوریل 2024 بیانیه ای می دهد. عکس توسط PPU/Tony Rujuta.

کمیسر شهر ساروتی (RCC)، آقای Paak Peter Pecks، از رئیس جمهور Museveni برای ایجاد برنامه توسعه مهارت ها تشکر کرد و توضیح داد که این برنامه پاسخی به بیکاری جوانان است.

«امروز ما شاهد انتشار اولین و دومین ورودی اینجا در تسا هستیم و همانطور که در تورهایی که انجام دادید مشاهده کردید، این جوانان معجزه کردند و NRM در مسیر درستی برای مقابله با بیکاری قرار دارد. نگران،” او گفت.

فرمانده لشگر UPDF 3، سرلشکر دان ناباسا گفت که فارغ التحصیلی روز مهمی برای اکثر فارغ التحصیلان بود زیرا اکثر آنها امید خود را از دست داده بودند و مدرسه را رها کرده بودند اما اکنون مهارتی را به دست آورده اند که آنها را قادر می سازد تا از طریق قایقرانی عبور کرده و بهتر زندگی کنند. زندگی

من چند هفته پیش اینجا بودم و برای آنها سخنرانی کردم و دیدم که آنها گروه بسیار جالبی هستند. این افراد آینده اوگاندا هستند، ما برای ما از آنجا می رویم که در عصر زمان خود هستیم و سپس اوگاندا در دست آنها خواهد بود. بنابراین، اگر نمی دانید چگونه و نمی توانید کاری انجام دهید، قطعا کشور را خراب خواهید کرد.»

«بنابراین، از طریق جنابعالی معاون رئیس جمهور، من می خواهم از فرمانده کل قوا و رئیس جمهور جمهوری اوگاندا برای این ابتکار تشکر کنم، این بسیار عالی است. من دیده ام که این افراد چه توانایی هایی دارند. اکنون، تماس فروتنانه من، وقتی از تمام پنج مرکز در حوزه مسئولیت خود گذشتم، متوجه دو حوزه شدم که می تواند به این بچه ها کمک کند تا مهارتی را کسب کنند که نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد. یکی از آنها مکانیک خودرو است و دیگری برندسازی.»

معاون ارزیابی و صدور گواهینامه دپارتمان آموزش صنعتی (DIT)، دکتر مایکل اوکومو، از رئیس جمهور موسوینی به خاطر عمل به وعده خود در مانیفست 2021-2026 تشکر کرد.

او گفت: “ما به خوبی می دانیم که مانیفست 2021-2026 دستور کار توسعه مهارت ها در این کشور را به خوبی بیان کرده است و در میان آنها توسعه مهارت همه اوگاندایی ها صرف نظر از سطح تحصیلات آنها بسیار مهم است.”

من همچنین می‌خواهم از وزیر آموزش و پرورش و ورزش ما، معما جانت موسوینی برای راهنمایی‌ها و همه رهبران سیاسی در وزارت آموزش و پرورش و کارکنان فنی تشکر کنم. جناب عالی، وظیفه ما به عنوان DIT مدیریت آموزش مهارت ها در این کشور و همچنین انجام ارزیابی و صدور گواهینامه است و به همین دلیل ما اینجا هستیم. ما بسیار سپاسگزاریم که این مراکز صنعتی یک جزء کلیدی از استراتژی ارتقاء مهارت – آموزش اوگاندایی ها – را بازسازی کرده اند.

از سوی دیگر، دکتر اوکومو از نیروی دفاع مردمی اوگاندا (UPDF) برای انجام آموزش های ذهنی در این مرکز قدردانی کرد و گفت که یکی از ارکان کلیدی آموزش مهارت نگرش است.

“حق شماست، همانطور که ممکن است بدانید، مردم نسبت به مشاغل منفی هستند و رئیس جمهور این را برجسته می کند و UPDF واقعاً به این افراد امکان داده است تا نظر خود را نسبت به مشاغل تغییر دهند و این همان چیزی است که آموزش مهارت ها در مورد آنهاست. قبل از اینکه بتوانید با دست خود چیزی بسازید، باید در چارچوب ذهنی درستی باشید.»

شهردار ساروتی، آقای Joshua Edongu، از دولت تحت رهبری خردمندانه رئیس جمهور Museveni برای ایجاد مرکزی که مهارت ها را به جوانان ارائه می دهد، قدردانی کرد. او گفت که این به آنها کمک کرد تا با استفاده از مهارت های خاصی که به دست آورده بودند در فعالیت های سازنده شرکت کنند.

مدیر این هاب، آقای برنارد انگورا، گفت که هاب منطقه ای پروژه ای است که توسط جناب رئیس جمهور جمهوری اوگاندا آغاز شده است و 19 مرکز منطقه ای صنعتی در سراسر کشور وجود دارد که به صورت استراتژیک در تمام مناطق فرعی این کشور واقع شده اند. کشور. .

«عزت شما، دو دسته دانشجو در مقابل شما هستند. دسته اول در 15 می 2023 شروع شد و در سپتامبر 2023 به پایان رسید و دسته دوم در 20 اکتبر 2023. همه آنها امتحانات را به درستی سپری کردند. تعداد کل ثبت نام کنندگان در نوبت اول 233 دانش آموز بود که از این تعداد 111 نفر پسر و 122 نفر دختر بودند. همه آنها دوره آموزشی را گذرانده اند و در انتظار صدور گواهینامه هستند. تعداد کل ثبت نام مجموعه دوم 240 دانش آموز می باشد.

آقای اونگورا همچنین به حضار اطلاع داد که در حال حاضر این مرکز هفت دوره شامل خیاطی، نانوایی، جوشکاری، آرایشگری، نجاری، ساختمان سازی و کفش سازی را ارائه می دهد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید