سم بلیک اوکلا برای به چالش کشیدن دکتر ساموئل آپیا در رقابت مجلس نمایندگان کولا شمال


هر چرخه انتخاباتی افراد جدیدی را وارد می کند که معتقدند توانایی و شایستگی بیشتری برای نمایندگی برخی حوزه های انتخابیه دارند، به همین دلیل است که دکتر ساموئل آپیا آکوتی، نماینده پارلمان کول نورث، دلیل کافی برای نگرانی دارد که با یک رقیب قوی ظاهر شود.

سام بلیک اوکلا، وکیل معروف شهر کامپالا، با تجربه کافی، تصمیم گرفته است که خود را به عنوان بهترین نامزد برای نمایندگی از حوزه 12 در پارلمان معرفی کند.

انگیزه گرفتن توسط جان کالوین ماکسول، کشیش، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی که زمانی گفت: «…وقتی مردم به شما به عنوان یک شخص احترام می گذارند، شما را تحسین می کنند، وقتی به شما به عنوان یک دوست احترام می گذارند، شما را دوست دارند، و وقتی به شما احترام می گذارند. شما به عنوان یک رهبر، آنها از شما پیروی می کنند…» اوکلو جاه طلبی های خود را به عنوان «تقاضا محور» توصیف می کند.

اوکلا توجیه می‌کند: «…الان دو سال است که با تماس‌های مردمی از هر طبقه‌ای مواجه شده‌ام که به معنای واقعی کلمه از من التماس می‌کنند تا در سال 2026 شرکت کنم تا بروم و آنها را نمایندگی کنم…»

سام بلیک اوکلا با مدرک کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه معتبر Makerere و دیپلم فوق لیسانس در زمینه حقوقی از مرکز توسعه حقوقی پایتخت، می گوید که مدارک لازم را برای نمایندگی مناسب از مردم دارد.

او قول داد که یک خدمتگزار سیاسی واقع بین و عملی باشد که همیشه ارتباط مستمر و منظم با رای دهندگان را حفظ کند تا نیازها و نگرانی های آنها برای نمایندگی و قانون گذاری بهتر را درک کند.

سام بلیک اوکلا که از نقش و مسئولیت‌های یک عضو پارلمان آگاه است، می‌گوید که او نمی‌تواند تنها بنشیند و نظاره کند که ساکنان از عدم دسترسی به آب سالم و سالم، برق، شبکه جاده‌ای ضعیف، آموزش و خدمات بهداشتی ضعیف رنج می‌برند.

او اطمینان داد: “…وظیفه من همکاری نزدیک با مقامات محلی و محلی برای یافتن راه هایی برای لابی کردن و تعامل با دیگر بازیگران کلیدی مانند سازمان های جامعه مدنی برای گسترش حمایت است…”

چه چیزی میخواهید بدانید:

سام بلیک اوکلا 42 ساله است و پسر همفریس مونو، معلم بازنشسته NTC Ngetta در شهر لیرا است. او ازدواج کرده و سه بچه دارد. او همچنین وکیل دادگاه عالی و دادگاه های بدوی است.

او تحصیلات خود را در مدرسه ابتدایی روستایی آگوانگادار در آبوکه آغاز کرد و سپس به آکولبانیا اس اس در همان ناحیه که تحصیلات عادی خود را در آنجا به پایان رساند منتقل شد.

سم بلیک اوکلا بعداً به کالج کاتولیک Comboni، Ngeta در لیرا سیتی پیوست، جایی که او به عنوان یکی از برترین‌ها ظاهر شد و او را بر آن داشت تا یک دوره حقوق را در دانشگاه Makerere دنبال کند و در آنجا مدرک درجه یک را گرفت.

در کالج Comboni بود که پتانسیل رهبری او در آنجا شکوفا شد که توسط بیش از 1000 دانشجو برای رهبری آنها به عنوان رئیس بخش انتخاب شد.

سام بلیک اوکلا که با احیای کنونی کنگره خلق اوگاندا (UPC) بسیار قوی است، خوشبین به پیروزی است زیرا اکثر مردم از NRM حاکم سرخورده و سرخورده هستند.

لازم به ذکر است که سم بلیک اوکلو یکی از طرفداران سرسخت منچستریونایتد است که در حال حاضر در رده هفتم جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارد و با همین امتیازها، اما سرهای خجالتی با نیوکاسل یونایتد فاصله دارد.

کوله، که قبلا بخشی از آپاک بود، در 1 ژوئیه 2010 با یک قانون پارلمان تبدیل به یک منطقه شد.

از نظر اداری، کوله دارای چهار شورای شهر به نام های بالا، آیر، آکالو و آبوکه و شش شهرستان فرعی آکالو، بالا، آیر، آبوکه، آلیتا و اوکورادوت، 41 محله و 692 دهکده یا سلول است.

نماینده فعلی مجلس، دکتر ساموئل آپیا آکوتی، که به عنوان یک نامزد مستقل نامزد شد، با 16334 رای برنده شد و بانی دسالس اوکلو (NRM) را که 9632 رای به دست آورد و دیوید دی مونو مستقل 3242 رای به دست آورد، پیروز شد.

سایر افرادی که در انتخابات 2021 شرکت کردند و شکست خوردند عبارتند از دیکنز اوگوانگ با 2011 رای و پیتر اوگوانگ با 1589 رای.

کوله دارای سه عضو پارلمان است: جودیت الیک، نماینده زن شهرستان، پیتر اوتسن آکالا از کول جنوبی و دکتر ساموئل آپیو آکوتی، کول نورث.

جودیت الیک محبوب، همچنین رئیس گروه پارلمانی لانگو (LPG) است که دومین دوره دوگانه خود را سپری می کند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید