وزیر موسسیزی از مخالفان به دلیل اولویت دادن به سیاست بر رفاه مردم انتقاد می کند


هنری موسسیزی، وزیر دارایی، اپوزیسیون را به بازی سیاسی متهم کرد در حالی که حامیان آن از مشکلات اقتصادی رنج می برند.

کشیش موسسیزی که نماینده موقت روبندا شرقی در پارلمان است، امروز در کلیسای کاتولیک کیتانگا در منطقه روکیگا در مراسم اخراج دکتر پیا روهمورانا، شهردار سابق شهرداری کابال که روز چهارشنبه در بیمارستان روگاراما درگذشت، سخنرانی کرد.

موسسیزی گفت: «دکتر روهمورانا یکی از اعضای قوی FDC بود، اما در دوران تصدی خود به عنوان شهردار، او با دولت NRM کار کرد تا به جای هدر دادن وقت خود در سیاست و مخالفت با همه چیز، از خدمات برای مردم شهرداری کابال استفاده کند.

سخنان وزیر در پاسخ به سخنان رهبران FDC، از جمله فرانسیس مویجوکیه، نماینده شهرستان بوکوجو، دکتر نیکلاس کامارا، نماینده شهرداری کاباله و پروسکویا سلام موسومبا، معاون رئیس ملی FDC بود، که گفتند در زمانی که در FDC، مرحوم روهمورانا برای صلح و عدالت مبارزه کرد. در کشور.

دکتر کیزا بسیگیه، رئیس سابق FDC، در سخنرانی خود که توسط سلام موسومبا خوانده شد، گفت که برای بیش از 20 سال، دکتر روهمورانو برای تغییر دولت مبارزه کرد، در حالی که محترم. مویجوکی از روهمورانا به خاطر “ادامه مبارزه” تا زمان مرگش استقبال کرد

با این حال، وزیر موسسیزی رهبران FDC را به دلیل “پذیرش صلحی که به وجود آمده است” سرزنش کرد.

“ببینید، من دوستی دارم که زمانی به من گفت که برخی از این چیزها مانند اکسیژنی است که ما تنفس می کنیم. ما نمی توانیم اکسیژن را ببینیم، اما این تنها دلیل زنده بودن ماست. همچنین برخی از شما صلحی را که دولت NRM به ارمغان آورده است نمی بینید، اما اگر کسی بیاید و آن را بردارد، آن وقت با واقعیت بیدار می شوید.»

موسیزی از رهبران اپوزیسیون به ویژه نمایندگان پارلمان خواست تا از اجرای برنامه های دولت با هدف ارتقای استانداردهای اجتماعی و اقتصادی اوگاندا حمایت کنند.

ما به احزاب مختلف سیاسی تعلق داریم، اما یک چیز همیشه باید ما را متحد کند و آن رفاه مردم ماست. روهمورانو فقید اینگونه به رهبری سیاسی نگاه می کرد.”

موسیزی تعدادی از پروژه های عمرانی را که در زمان تصدی شهردار شهر کابال توسط دکتر روهمورانا از سال 1996 تا 2016 توسط دولت اجرا شده است، ذکر کرد. اینها، از جمله، پروژه های راهسازی در حال انجام USMID برای تعریض و هموارسازی جاده های روشاروزا، بوانکوزیا و بوشکویر بود.

موسسیزی گفت: برنامه ریزی در این جاده ها را در دوران شهرداری وی آغاز کردیم.

به گفته دخترش Joseline Ruhemurana، دکتر Ruhemurana پس از یک بیماری طولانی ناشی از ترکیبی از دیابت و فشار خون بالا در سن 76 سالگی درگذشت.

پزشکان بیمارستان روگاراما، جایی که او درگذشت، خاطرنشان کردند که روهموران قبل از مرگش نیز از سکته مغزی رنج می‌برد.

از دکتر روهمورانا یک دختر به نام هاسلین روهمورانا به یادگار مانده است که او با همسرش داشت که او نیز حدود سه سال پیش درگذشت.

روهمورانا امروز در خانه اجدادی خود در بخش روستای کشوموروزا کیتانگا، شهرستان کاشامبیا، ناحیه روکیگا به خاک سپرده شد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید