Ankore رئیس جمهور Museveni را ستایش می کند زیرا 507 جوان مهارت های حرفه ای کسب می کنند


رهبران انکوریج بزرگ، رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی را به خاطر دیدگاه او برای مهارت دادن به جوانان در منطقه برای مهار بیکاری ستایش کرده اند.

از این فرصت استفاده می‌کنم و از رئیس‌جمهور موسوینی به خاطر رویای دوراندیشانه‌اش برای آموزش به جوانان برای ایجاد شغل به جای جستجوی شغل تشکر می‌کنم. من همچنین از بانوی اول جانت موسوینی برای حمایت از این امر به عنوان وزیر آموزش و ورزش تشکر می کنم زیرا این چیزی است که در سیستم آموزشی گم شده است. مولی آسیموه، نماینده زن منطقه روامپارا در پارلمان.

این قانونگذار در روز جمعه، 26 آوریل 2024، در مراسم فارغ التحصیلی 507 دانش آموزی که مهارت های حرفه ای را در مرکز صنعتی منطقه بزرگ آنکور واقع در روستای موکو، شهرستان روشوسی، ناحیه مبارارا کسب کردند، بیان کرد.

هنرجویان گروه دوم و سوم دوره های فنی و حرفه ای را به پایان رساندند و گواهینامه هایی را در رشته های زیر دریافت کردند: چرم سازی (تولید کفش)، خیاطی و طراحی، نانوایی و شیرینی پزی، جوشکاری و فلزکاری، آرایشگری و گریم، نجاری و نجاری، ساختمان و ساختمان. تمرین .

محترم Asiimwe که نماینده محترم وزیر دولت محلی بود. رافائل مگیزی از ناظر مجلس نمایندگان، خانم جین بارکجه، به خاطر رهبری خوب و تحقق رویای رئیس جمهور تمجید کرده است.

این برنامه که توسط کنگره تحت رهبری جین بارکویر اداره می شود، یکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین ابتکارات رئیس جمهور است. مدیریت 19 مرکز صنعتی کار آسانی نیست، اما شما در تربیت فرزندان ما کار خوبی انجام داده اید و می دانیم که خداوند همچنان شما را راهنمایی خواهد کرد. آسیموه گفت، و افزود که این برنامه نه تنها مهارت های حرفه ای را ارائه می دهد، بلکه تضمین می کند که جوانانی که امید خود را از دست داده بودند، از نظر ایدئولوژیکی تیزتر شوند تا از نظر شخصیت، رفتار و شایستگی به شهروندان خوبی تبدیل شوند.

مراسم فارغ‌التحصیلی مرکز صنعتی ریاست‌جمهوری 2023 منطقه آنکوله زونال در 26 آوریل 2024 در بخش بورانگا، منطقه فرعی کاموگانگوزی، ناحیه غرب ندروا، ناحیه مبارارا برگزار شد. عکس: PPU/Tony Rujuta.

دانشجویان واحدهای اداری؛ منطقه Mbarara، Mbarara Town، Ntungamo، Rwampara، Rubirizi، Shima، Rubanda، Buhweju، Busheni، Ibanda، Isingira، Kazo، Kiruhura و شهرداری ها گواهینامه صلاحیت حرفه ای سطح یک توسط دپارتمان آموزش صنعتی (DIT) اعطا شده اند. به گفته آقای جانسون توریاموزیمیرا، کارشناس ارشد صلاحیت DIT.

“گواهینامه ای که به شما می دهیم دارای گواهی ISO است، به این معنی که برای کار در شرق آفریقا و خارج از کشور شناخته شده است. کسانی که نمی توانند فوراً شغلی پیدا کنند، نوآور و خلاق باشند و کار خود را شروع کنند. ما معتقدیم که اگر بتوانیم همه اوگاندایی ها را بدون در نظر گرفتن سن آموزش دهیم، مشکل بیکاری را حل خواهیم کرد.

ناظر مجلس نمایندگان، خانم جین باریکیه، تاکید کرد که رئیس جمهور موسوینی تصمیم به ایجاد مراکز صنعتی از جمله برای مبارزه با بیکاری از طریق ایجاد شغل برای جوانان، کاهش جرم و جنایت و بالاتر از همه افزایش درآمد خانوارها گرفت.

«در برخی کشورها ساختمان‌های زیبایی می‌بینید، اما مردمی که در آن‌ها زندگی می‌کنند فقیر هستند و هیچ منبع درآمدی ندارند. به همین دلیل است که رئیس جمهور موسوینی این ابتکار را برای همه اوگاندایی ها ارائه کرد تا به اقتصاد نقدی بپیوندند.

او همچنین قول داد که رئیس جمهور موسوینی را در مورد نیاز به گسترش و ساخت خوابگاه های اضافی در مراکزی با مناطق بزرگتر برای افزایش تعداد کودکانی که در شهرستان اسکان داده می شوند، توضیح دهد.

بازرس ایالتی مجلس نمایندگان همچنین از نیروی دفاع مردمی اوگاندا (UPDF) به دلیل ایجاد نظم و انضباط در دانش آموزان از طریق تغییر طرز فکر و آموزش ایدئولوژیکی تقدیر کرد.

مولی آسیموه، نماینده زن منطقه روامپارا در پارلمان به نمایندگی از وزیر دولت محلی محترم. رافائل ماگیزی، ناظر مجلس نمایندگان ایالتی، جین باریکیه و دیگر رهبران سیاسی از راحتی یک ست مبل ساخته شده توسط فارغ التحصیلان نجاری در طول دوره های فارغ التحصیلی برای اولین و دومین پذیرش مرکز صنعتی ریاست جمهوری 2023 در منطقه آنکوله زونال لذت می برند. منطقه روشوزی، حوزه انتخابیه شمالی کاشاری در 26 آوریل 2024. عکس توسط PPU/Tony Rujuta.

ما بچه‌هایی را از مناطق و زمینه‌های مختلف می‌گیریم، برخی ازدواج کرده‌اند و برخی دیگر از خیابان‌ها با رفتارشان، اما زمانی که اینجا هستیم، UPDF به ما کمک می‌کند تا آنها را راهنمایی کنیم تا بهتر شوند و به‌عنوان افراد تغییر یافته ترک کنند. من از آنها برای موافقت با آموزش و صلاحیت تشکر می کنم.

محترم یووانیس رووندورو، نماینده زن پارلمان در حوزه انتخابیه کیروهورا به نمایندگی از اعضای دیگر پارلمان خود متعهد شده است که به حمایت از برنامه توسعه مهارت های رئیس جمهور ادامه دهد تا جوانان بیشتری از آن بهره مند شوند.

«من نیز به اینجا آمدم تا حمایت خود را از این اقدام رئیس جمهور در خصوص صلاحیت جوانان اعلام کنم تا از توسعه عقب نمانند. در خانه NRM با رئیس جمهور Museveni به عنوان پدر ما، همه اوگاندایی ها برابر هستند. به عنوان اعضای پارلمان، ما به حمایت از او ادامه خواهیم داد.”

شهردار Mbarara، آقای رابرت موگابه کاکی‌بزی، گفت که این برنامه باعث کاهش جرم و جنایت و بیکاری جوانان در منطقه می‌شود که مدت‌هاست توسط اپوزیسیون برای دستاوردهای خودخواهانه‌اش مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

“اجازه دهید همه ما از رئیس جمهور موسوینی برای این برنامه فوق العاده تشکر کنیم. گاهی اوقات مخالفان از آنها به نفع خود استفاده می کنند، اما اکنون نمی توانند زیرا آنها مشغول به کارگیری مهارت های خود در اقتصاد نقدی خواهند بود.” اتاق های بیشتر

خانم نیموسیما ریتا از ولسوالی شما، که در دوخت لباس مهارت کسب کرد، در میان افراد زیادی بود که شهادت داد که چگونه این برنامه زندگی او را تغییر داد.

من چیزی نمی دانستم، اما اکنون می توانم هر نوع لباسی که فکرش را بکنم بدوزم. من از رئیس جمهور Museveni و دولت NRM برای مهارت هایی که به ما داده اید تشکر می کنم. شما واقعاً به ما این فرصت را دادید که از گدایی دست برداریم.» خانم نیموسیما گفت.

خانم Naturinda Suzanne از منطقه Rubirizi که یک آرایشگر بود، به مهمانان گفت که به لطف آموزش تغییر طرز فکر ارائه شده توسط UPDF، آنها اکنون در جامعه اعتماد دارند و منتظر شغلی برای آنها نیستند.

«وقتی می خوابی، حتی پول هم می خوابد. بنابراین، بی وقفه برای کسب درآمد خودم کار می کنم. من از رئیس جمهور موسوینی تشکر می کنم.”

مهندس نیز در این مراسم سخنرانی کردند. ریموند کاموگیشا، مدیر پروژه های ریاست جمهوری و مراکز صنعتی، که از شرکای مختلفی که برای تضمین موفقیت مراکز مهارتی با آنها همکاری می کنند، تمجید کرد.

برنامه مهارت ریاست جمهوری در 18 مرکز صنعتی منطقه ای واقع در Kienjo، Ntaroka، Kasese، Greater Masaka، Greater Mubende، Menga، Mbale ارائه می شود. اینها عبارتند از Napak، Kwen، Gulu، Lira، Masindi، Zomba، West Nile، Greater Kayunga، Saroti، Kabale، Adjumani و Tororo در زیر منطقه Bukedi.

در این مراسم اعضای پارلمان، RDC، روسای LC5، شهرداران، CAOs، نمایندگان مجلس نمایندگان، رهبران محلی و دیگران حضور داشتند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید