گزارش VNR: UNAU خواهان بازخورد جوانان در مورد پیشرفت SDG است


انجمن سازمان ملل متحد اوگاندا (UNAU) با همکاری شرکای خود یک جلسه مشاوره با جوانان را در روز چهارشنبه برگزار کرد.

هدف از این تعامل، جستجوی نظرات جوانان در مورد گزارش بررسی داوطلبانه ملی (VNR) بود که پیشرفت کشور در راستای اجرای اهداف توسعه پایدار (SDGs) را ارزیابی می کند. این رویداد در دانشگاه کیامبوگا برگزار شد و بر موضوع “درگیر کردن جوانان اوگاندا: کاتالیزوری برای اجرای SDGs” متمرکز بود.

ریچارد باگوما تینکاسیمیر، دبیر کل UNAU و عضو کمیته اجرایی جهانی فدراسیون جهانی انجمن های سازمان ملل متحد، بر اهمیت مشارکت جوانان در همه جنبه های توسعه، اجرا و تسریع دستیابی به اهداف توسعه پایدار تأکید کرد.

او تاکید کرد که اوگاندا جمعیت جوانی دارد، بنابراین توجه به دیدگاه ها و تجربیات آنها بسیار مهم است. باگوما همچنین توضیح داد که بررسی های ملی برای اندازه گیری پیشرفت یا عدم موفقیت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار انجام می شود. اوگاندا به طور داوطلبانه پیشرفت خود را در ماه ژوئیه به سازمان ملل گزارش داد و UNAU به طور فعال در این فرآیند با تمرکز ویژه بر جوانان مشارکت دارد. در گزارش VNR که همراه با نخست وزیر و سازمان ملل در نیویورک ارائه می شود، صداها، دیدگاه ها و مواضع جوانان منعکس خواهد شد.

باگوما همچنین گفت که گزارش های ادارات دولتی و جوامع مدنی شامل آمار و همچنین جنبه های دیگر است.

جامرسی ملودی، همکار جوانان سازمان ملل متحد در UNAU، تاکید کرد که در حالی که دولت و سایر ذینفعان پیشرفت کرده اند، هنوز نیاز به تلاش های بیشتر در آموزش وجود دارد. بسیاری از جوانان از اهداف توسعه پایدار (SDGs) بی اطلاع هستند و اطمینان از اینکه هیچ کس پشت سر گذاشته نمی شود را دشوار می کند.

«هنوز فرصتی وجود دارد تا مردم را در مورد اهداف توسعه پایدار آموزش دهیم و به آنها اطلاع دهیم که این فقط صحبت برای سازمان ملل و دولت نیست. همه افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و همه می توانند در دستیابی به اهداف توسعه پایدار در بخش های مختلف مانند سلامت، تجارت، کارآفرینی، آب و هوا و غیره مشارکت کنند.

ملودی همچنین ابراز امیدواری کرد که جوانان اوگاندا نه تنها بستری برای بحث در مورد این موضوعات داشته باشند، بلکه فعالانه مشارکت کنند و شاهد پیشرفت در آینده باشند.

ملودی خوشبین است که تا سال 2030، اوگاندا در برخی از زمینه های SDGs، به ویژه سلامت، آموزش و برابری جنسیتی پیشرفت خواهد کرد. با این حال، او معتقد است که اجرای دستور کار باید پس از سال 2030 ادامه یابد.

آمینه نصالی، رئیس ائتلاف جوانان اوگاندا برای اهداف توسعه پایدار، بر اهمیت ارزیابی اقدامات و دستاوردهای جوانان و همچنین رسیدگی به چالش های آنها و حمایت از آنها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار تأکید کرد. او از تامین مالی به عنوان یک مانع بزرگ برای اجرا یاد کرد و خواستار راه حل های مالی مبتکرانه ای فراتر از تکیه صرف به کمک کنندگان شد.

نصعلی همچنین از ذینفعان خواست تا در طول فرآیند اجرا از کار جدا خودداری کنند، زیرا بسیاری از سازمان‌ها تمایل دارند مستقل عمل کنند. او جوانان را تشویق کرد تا تحصیلات خود را در خارج از مدرسه ادامه دهند تا دیدگاه وسیع تری در مورد مسائل مختلف به دست آورند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید