JOELA ANSCHEMEZA: در مسیر گنجاندن: دانشگاه Makerere برای اجرای سالانه آماده می شود


دانشگاه Makerere در سال 1922 به عنوان یک مدرسه فنی تاسیس شد و در سال 1970 Makerere به یک دانشگاه ملی مستقل در جمهوری اوگاندا تبدیل شد که دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که منجر به جوایز می شود. این دانشگاه در حال حاضر بزرگترین دانشگاه دولتی در شرق و مرکز آفریقا است.

وی در 20 فوریه 2014 در یکصد و سی امین جلسه شورای دانشگاه ماکریر تأسیس صندوق موقوفه دانشگاه ماکریر را تصویب کرد.هزار جلسه ای به عنوان یک نهاد تعیین شده برای دریافت کمک های مالی و هدایایی در حمایت از دانشگاه، و برای خدمت به عنوان ذخیره مالی که حاوی انباری از دارایی های مالی و واقعی برای پایداری مالی است.

23 آوریل 2024 صندوق موقوفه Makerere راه اندازی شد 4هزار نسخه Makerere Run برای 18 آگوست 2024 با شعار “دویدن برای دانش آموزان دارای معلولیت” برنامه ریزی شده است، که تعهد دانشگاه را برای ایجاد یک محیط آکادمیک فراگیرتر که در آن هر دانش آموز می تواند پیشرفت کند، برجسته می کند.

درآمد حاصل از مسابقه Makerere Run 2024 صرف ساخت یک مرکز پیشرفته دانشجویی و واحد حمایت از معلولیت در دانشگاه Makerere خواهد شد. مرکز دانش آموزی دارای امکانات مهمی مانند یک مرکز تجاری، یک مرکز نوآوری، یک منطقه غذاخوری و یک واحد حمایت از معلولیت اختصاصی خواهد بود که تضمین می کند دانش آموزان دارای معلولیت به منابع مورد نیاز برای موفقیت تحصیلی دسترسی دارند. برای ثبت نام و شرکت، لطفا به www.endowment.mak.ac.ug وارد شوید و 20000 UGX را به Makerre Run2024 اهدا کنید و جلیقه دویدن خود را دریافت کنید.

در طول ارائه، آقای جان کریس نینسیما، رئیس کمیته سازماندهی Makerere Run 2024، خاطرنشان کرد که تلاش‌ها برای افزایش دسترسی و خدمات پشتیبانی برای این دانش‌آموزان نه تنها قابل ستایش نیست، بلکه تحول‌آفرین است. Makerere با فراهم کردن محیطی توانمند که در آن همه دانش آموزان، صرف نظر از توانایی ها و ناتوانی هایشان، می توانند پیشرفت کنند، راه را برای آینده ای روشن برای این افراد هموار می کند.

آقای مارتین اوینی، به نمایندگی از دکتر مارگارت کیگوزی، رئیس هیئت امناء، تأکید کرد که موضوع امسال “اجرای دانشجویان دارای معلولیت” نشان دهنده تعهد دانشگاه به فراگیر بودن است و تضمین می کند که هر دانشجو به منابع لازم دسترسی دارد. . تا به اهداف تحصیلی خود برسند.

معاون رئیس دانشگاه Makerere، پروفسور Barnabas Nwangwe به سهامداران اطلاع داد که تعهد دانشگاه به این نیاز زیرساختی کلیدی با اختصاص یک قطعه زمین مرکزی در محوطه اصلی برای یک مرکز دانشجویی نشان داده شده است و متعهد شد که تمام همکاران مدیریت و کل کل را شلاق بزند. کارکنان دانشگاه قبل از شرکت در این مسابقه.

محترم بالام باروگاهه، وزیر دولت در امور جوانان و کودکان، که مهمان اصلی مراسم رونمایی Makerere Run 2024 نیز بود، نقش حیاتی توانمندسازی جوانان را به عنوان نیروی محرکه دگرگونی اوگاندا تشخیص داد.

“من قول حمایت بی دریغ خود را از این آرمان شریف می دهم و از همه می خواهم که برای شرکت در مسابقه Makerere به من بپیوندند. بیایید همبستگی خود را با دانش آموزان دارای معلولیت با خرید کیت و کمک به رفاه و موفقیت تحصیلی آنها نشان دهیم. بلعام گفت.

این ابتکار نه تنها آگاهی از تجربه دانش آموزان دارای معلولیت را افزایش می دهد، بلکه از فرهنگ دانشگاهی حمایت می کند که تنوع را در همه اشکال آن در بر می گیرد و فعالیت بدنی را ترویج می کند.

جوئل آنشمز

افسر رابط

مرکز ایالتی برای تعامل با شهروندان، خانه ایالتی

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید