نمایندگان اختیار کنترل سازمان های غیردولتی را به وزارت امور داخله بازگرداندند


این در حالی بود که قانونگذاران در حال بررسی لایحه سازمان های غیردولتی (اصلاح) 2024 بودند که در جلسه علنی روز سه شنبه 23 آوریل 2024 به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون دفاع و امور داخلی آقای ویلسون کای‌ونگیه گفت که وظایف دفتر ملی سازمان‌های غیردولتی می‌تواند در این وزارتخانه انجام شود، همانطور که در سال 2016 قبل از تأسیس شورا انجام شد.

این اصلاحیه اکنون دفتر را به عنوان بخشی از سیاست دولت برای ساده‌سازی ساختارهای مختلف، به یکی از بخش‌های وزارت کشور تبدیل می‌کند.

قانون جدید، شورای غیردولتی را با دفتری جایگزین می‌کند که توسط دبیری که تحت رهبری دبیر دایمی وزارت امور داخله خواهد بود، رهبری می‌شود.

بر اساس رژیم حقوقی جدید، وزیر مسئول عملیات روزانه دفتر، مدیریت وجوه آن، و اداره و مدیریت اموال دفتر است.

Kaiwengye استدلال کرد که انحلال شورا دولت را از انباشته شدن بدهی تا 1.1 میلیارد کرون در هر سال نجات می دهد، که هزینه تسهیل شورای غیردولتی و کمیته قضایی است.

کای ونگی گفت: «درآمدهای غیر مالیاتی جمع‌آوری‌شده از ثبت سازمان‌های غیر دولتی نیز شامل وزارتخانه خواهد شد.

آسومان باسالیروا (جما، شهرداری بوگیری) گفت که حضور دفتر ملی سازمان های غیردولتی به دلیل فرآیندهای بروکراتیک جاری درگیر در تمدید مجوزهای سازمان های غیردولتی موجه نیست.

بسالیروا گفت: “دریافت اطلاعات یا تمدید مجوز از شورای غیردولتی بسیار دشوار است، حتی موارد اساسی نیز به یک مشکل تبدیل می شود، به نظر من ماندن او موجه نیست.”

با این حال، دونونزیو کاهوندا (NRM، ناحیه جنوبی روهیندا) با گزارش کمیته مخالفت کرد و استدلال کرد که شورا ثبت، نظارت و راستی آزمایی سازمان های غیردولتی را تقویت کرده است.

او افزود که سازمان های غیردولتی و سازمان های جامعه مدنی ثبت شده در اوگاندا سالانه حداقل 4.5 تریلیون کرون به کشور وارد می کنند و بنابراین از کار دولت تمجید کرد.

کاهوندا گفت: «یک اقلیت نگران هستند که ادغام این دفتر به عنوان یک بخش، کشور را از تخصص منحصر به فرد و تخصصی مورد نیاز برای نظارت بر بخش نسبتاً پیچیده و پویا NGO محروم کند.

نماینده زن شهرستان کیبوگا در پارلمان محترم. کریستین کایا از گزارش اقلیت حمایت کرد و گفت که شامل شدن دفتر زیر نظر وزارت کشور بر بازرسی ها و نظارت بر سازمان های غیردولتی تأثیر می گذارد.

او گفت: «لحظه بسیار دشواری خواهد بود که شورا منحل شود، زیرا سازمان‌های غیردولتی با کمک‌کنندگانی در ارتباط هستند که نیاز به پاسخگویی به موقع دارند و ما از سهم آنها در جمع‌آوری بودجه برای این ملت آگاه هستیم.»



Source link

دیدگاهتان را بنویسید